درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 04:38   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21752صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 1 اسفند 1394 - 12:17
انتشار چهل و هفتمین شماره توسعه مهندسی بازار
تازه‌ترین شماره‌ی دوماهنامه تخصصی کاربردی توسعه مهندسی بازار (سال نهم، شماره‌ی ۴۷، بهمن و اسفند ۱۳۹۴) منتشر شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، تازه‌ترین شماره‌ی دوماهنامه تخصصی کاربردی توسعه مهندسی بازار (سال نهم، شماره‌ی ۴۷، بهمن و اسفند ۱۳۹۴) منتشر شد.این شماره نیز حاوی تازه‌ترین موضوعات بازاریابی ایران و جهان است در 80 صفحه، تمام گلاسه، تمام رنگی، به همراه یک فیلم آموزشی بازاریابی از دانشگاه هاروارد (به زبان انگلیسی با زیرنویس فارسی) است.

مطالب این شماره عبارتند از:

سرمقاله

روندهای جدید در نورومارکتینگ

در این شماره، خانم کارلا ناگل، مدیر اجرایی و بنیانگذار انجمن کسب‌وکار و علم نورومارکتینگ، سرمقاله‌شان را با عنوان "روندهای جدید در نورومارکتینگ" ارسال کردند.
کارلا ناگل، در همین دو صفحه با تعریفی ساده از نورومارکتینگ، از اقداماتش در مجمع جهانی نورومارکتینگ می‌گوید. مطالعه‌ی این سرمقاله بخوبی آشکار می‌سازد که در آینده‌ی نزدیک به متخصصانی در این حوزه نیازمندیم تا بتوانیم رونق کسب‌وکارها را تأمین کنیم. این در حالی است که ما در ایران، هنوز در سطوح دانشگاهی و مراکز علمی ، کمترین فعالیتی در این باره به‌صورت منسجم نداریم.

فروش

گفت‌وگو با استیو مارتین: مربی جانی فروش
استیو مارتین (Steve W. Martine )، نوآور، و زبانشناس حوزه‌ی فروش، از برجستگان فروش دنیاست.
استیو مارتین با نگاهی متفاوت و از منظر زبانشناسی به "فروش" می‌نگرد و آن نحوه‌ی استفاده از زبان بین "فروشنده" و خریدار یا مشتری است. مارتین این نگاه و نگرش را در سازمانهایی بزرگ نظیر آی‌بی‌ام، اچ‌پی، برای پرورش فروشندگان آنها اجرا کرده و رونق درآمدزایی این سازمانها را مهیا کرده است.

نورولیدرشیپ

نورولیدرشیپ، رهبری دوستدار مغز

نورولیدرشیپ متمرکز بر مغز و متکی به ابزارهای نوین علم پزشکی و اعصاب پایه و بالینی، همچنان با روشهای کمّی، اطلاعات ثبت‌شده‌ی نوار مغزی را پردازش می‌کند. هدف از این مطالعات، کاهش خطاهای استنباط و افزایش روشهای دقیق برای ارتقای رهبری و بهره‌وری افزونتر کارکنان است. با این انگیزش، اثر حاضر تازه‌ترین دیدگاههای نورولیدرشیپ را در قالب 5 طبقه‌بندی اصلی به همراه برجسته‌ترین متفکران این حوزه‌ی مطالعاتی تشریح می‌کند. این دیدگاهها و متفکران آن عبارتند از:

1ـ تسلط مغز ـ ند هرمان
2ـ رهبری حمایت‌کننده ـ جرالد هوتر
3ـ مدل اسکارف ـ دیوید راک
4ـ مدل پاداش و تنبیه مغز ـ کریستین الگر
5ـ رویکرد مغزمحوری ـ سرینی واسان فیلی.

فروش

مدیر فروش شما اجتماعی است یا تفلون؟
آماتور است یا خودپسند؟
طبقه‌بندی جزو اصلی‌ترین وظایف مغز است. این فعالیت ـ طبقه‌بندی ـ به شما اجازه می‌دهد تا مدیران فروش خود را بهتر بشناسید.

کارآفرینی

گفت‌وگو با کاترین کاپیتا، مؤلف کتاب برندسازی تا رسیدن به اوج
کاترین کاپیتا، مؤلف کتاب ارزشمند "برندسازی تا رسیدن به اوج"، یک کارآفرین تمام عیار است.
خوشبختانه کتاب "برندسازی تا رسیدن به اوج" با ترجمه‌ی خلیل جعفرپیشه از سوی انتشارات بازاریابی به‌تازگی چاپ و منتشر شده است. تا خواندن آن کتاب، این مصاحبه را بخوانید که کاترین کاپیتا راههای ساده‌ای را برای کارآفرینان هوشمند معرفی می‌کند.

بازاریابی مُد

تأثیر توهم لاغری در صنعت مُد و لباس
"تصویر ذهنی"، و "ارزیابی شخص از خود"، گرانیگاه و مدارمحور "بازاریابی مد" در جهان کنونی است. پژوهشگران مد، متکی بر مشاهدات عینی، تجربه‌های فراوان، و تحقیقات متنوع و مکرر دریافتند که زنان دوست دارند خودشان را "لاغر" ارزیابی کنند، به علاوه، دوست دارند دیگران نیز آنها را "لاغر" ببینند، بی‌توجه به آنکه با "واقعیت" منطبق نیست.
درک همین تلقی و ارزیابی یعنی تصویر ذهنی زنان از خود در دنیای معاصر، رفتار طراحان و تولیدکنندگان صنایع مختلف بویژه پوشاک را تحت تأثیر جدّی خود قرار داده است.

تبلیغات

رازهای تبلیغات در گفت‌وگو با مدیران آژانس تبلیغاتی پابلیسیس
آژانس تبلیغاتی پابلیسیس با قدمتی قریب به یک قرن در فرانسه پس از جنگ جهانی دوم در زمان ژنرال دوگل آغاز به کار کرد و همچنان در زمره‌ی برترینهای تبلیغات جهانی است. این آژانس در سال 2015 میلادی، هشتمین آژانس تبلیغاتی برتر جهان از نظر درآمد بود.

10 ایده‌ی برتر بازاریابی و تبلیغات

10 ایده‌ی برتر بازاریابی و تبلیغات قرار است جرقه‌های کوچک را برای مدیران به راه اندازد. ایده‌هایی نظیر تحویل خودرو به کسانی که خودرو آنها در راه مانده است برای رسیدن به مقصد، و یا تحویل قوطی خالی ماء‌الشعیر به جای بلیت قطار با این هدف که قوطی‌ها بازیافت شوند و از کثیف شدن خیابانها جلوگیری کرد و...

تبلیغات خلاق

تبلیغاتی از جنس پاکیزگی
شوینده‌ها در آستانه‌ی عید سال نو، چگونه می‌توانند فروش خود را افزایش دهند؟
یکی از راههای افزایش فروش، تبلیغات اثربخش است که شرکتهای بزرگ جهانی خود را معرفی می‌کنند.

رفتار مصرف‌کننده

کاهش مقاومت مصرف‌کنندگان در برابر محصولات تازه
مصرف‌کنندگان هم خواهان کالاها و محصولات جدیدند، و هم به محض نوآوری، در برابر محصول و کالای جدید مقاومت نشان می‌دهند. از دیگر سو، شرکتها می‌دانند برای افزایش رقابت‌پذیری باید "نوآوری" در کالا و محصول داشته باشند، و هم پس از نوآوری، با این دغدغه‌ی کشنده دست به گریبان خواهند شد که آیا مشتری این کالا یا محصول را می‌پسندد؟

برند

بازاریابی و برندسازی و دیگر هیچ
ساخت برند را می‌توان از مدیران اجرایی شرکتهای موفق جهانی آموخت. معاون اجرایی نستله در آسیا، ناندو ناندکیشور یکی از این مدیران جهانی است با کارنامه‌ای درخشان.
ناندو ناندکیشور در این گفت‌وگو با ساده‌ترین مثالها از شیوه‌های نو و بدیع در ساخت برند می‌گوید، از روشهای بازاریابی می‌گوید، از تکنیک داستان‌سرایی درباره‌ی محصولات و برند می‌گوید تا مصرف‌کنندگان را به وجد آورد، وی از مدیران می‌خواهد از پشت میز بلند شوند و وارد بازار شوند.

مدیریت

شفافیت، لازمه‌ی روح حاکم بر سازمان‌های چابک
شفافیت فراتر از ارزش اخلاقی، کارکردهای اساسی دارد که سازمانها می‌توانند در پرتو آن به موفقیتهای بیشتری دست یابند. کافی است مدیران اعم از مدیران سازمانی و رهبران دولتها بدانند زمانه تغییر کرده و انسان امروزی با حضور رسانه‌های متعدد و متنوع از پنهانکاری و مخفی‌کاری به ستوه آمده است. "شفافیت" در این اثر به راهکارهایی پرداخته که سازمانها می‌توانند با اجرایی کردن آن، فضایی دلپذیر برای کارکنان به‌منظور فعالیتهای بالنده مهیا سازند که هم مدیران، و هم کارکنان با فراغ بال و در کنار هم بدون حصارهای آهنین سلسله مراتب، پویایی کسب‌وکارها را تداوم می‌بخشند.

گفتگو

1- گفت‌وگو با استیو مارتین، مربی جهانی فروش، و متخصص زبانشناسی فروش

2ـ گفت‌وگو با کاترین کاپیتا، مؤلف کتاب ارزشمند "برندسازی تا رسیدن به اوج"

3ـ گفت‌وگو با ناندو ناندکیشور، معاون اجرایی نستله در آسیا

4ـ گفت‌وگو با نیر ایال، نویسنده و کارآفرین امریکایی

5ـ و 6- رازهای تبلیغات در گفت‌وگو با مدیران آژانس تبلیغاتی پابلیسیس (موریس لِوی، مدیرعامل، و نیک کلوشی، عضو هیأت مدیره)گفت‌وگو با نیر ایال (Nir Eyal )، کارآفرین و نویسنده‌ی امریکایی، چگونه محصولاتی تولید کنیم که مشتریان به آن عادت کنند

پرسشنامه

برای مدیریت در سال 1395 آماده‌اید؟
پرسشنامه‌ی 11 سؤالی قرار است شما را ارزیابی کند که آیا برای مدیریت در سال 1395 آماده‌اید؟
کافی است خلوت کنید و بدون رودربایستی با خودتان، این پرسشها را پاسخ دهید. نمره‌گذاری ساده‌ای نیز پیش رویتان است تا بدانید که چه اندازه واجد مهارتهای مدیریت هستید و چه اندازه ضروری است که آن را تقویت کنید.

در سال جدید چگونه اَبَرمدیر شویم؟

ابرمدیران واژه‌ای است برای مدیرانی که علاقه‌مندند در فعالیتهای کسب‌وکاری یک سروگردن از مدیران برجسته، بالاتر باشند. مؤلفه‌ها و ویژگیهای "ابرمدیران" را بخوانید.

مذاکره (موردکاوی)

مذاکره با اتریشی‌ها
اتریش بویژه شهر وین در مذاکرات انرژی هسته‌ای ایران، جایگاه ویژه‌ای یافت.
طبیعی است روابط و مناسبات بازرگانان تحت تأثیر این جایگاه می‌تواند در آینده گسترده‌تر شود. برای تقویت ارتباطات تجاری بهتر است بازرگانان ایرانی چه مسائلی را در هنگام مذاکره با همتای اتریشی خود رعایت کنند؟ پاسخ این پرسش را در مقاله‌ی مذاکره با اتریشی‌ها بخوانید.

 

بسته‌بندی

نقش اندازه‌ی بسته‌بندی در ارزیابی مصرف‌کنندگان از کیفیت کالا
کدام کالا گرانتر یا ارزانتر از بقیه‌ی کالاهاست؟ چه کالاهایی می‌توانند ارزش بالاتری برای خود بیافرینند؟ چگونه می‌توان مشتری را به گونه‌ای برانگیخت که با طیب خاطر، برای کالایی ارزش بیشتری قائل شود و دست به جیب شود؟
این اثر "ارزیابی" و "تلقی" و "برداشت" مشتریان و مصرف‌کنندگان را از بسته‌بندیهای بزرگ و کوچک معرفی می‌کند که تا چه حد بر روی قیمت کالا تأثیرگذارند.

 

منابع انسانی

دنیل گلمن: فرمول استخدام کارکنان برتر = هوش اجتماعی + مدیریت منابع انسانی
"هوش هیجانی" و "دنیل گلمن" دو واژه‌ی همسان و به هم پیوسته‌اند. دنیل گلمن، روانشناس زبده‌ی امریکایی توانست نظریه‌ی "هوش" یا بهره‌ی هوشی را که سالیان دراز مورد استفاده بود، تغییر داده و آن را به زندگی اجتماعی و حرفه‌ای و عادی بیاورد و با "هوش هیجانی" نامگذاری کند.
حاصل دیدگاههای گلمن را برای استخدام کارکنان برتر می‌توانید در این فیلم کمتر از 15 دقیقه‌ای ببینید که دنیل گلمن تشریح می‌کند. این فیلم به زبان انگلیسی است و از سوی TMBA با زیرنویس فارسی ترجمه و تکثیر شده و قابل خریداری است.

کتابفروشی بازاریابی

تازه‌ترین کتابهای بازاریابی، تبلیغات، و فروش

 

منبع: همشهری آنلاین

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد