درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 5 خرداد 1398 - 10:24   

شرکت «اپل» سریع‌ترین لپ تاپ خود را به بازار عرضه کرد

  شرکت «اپل» سریع‌ترین لپ تاپ خود را به بازار عرضه کرد


ادامه ادامه مطلب یک

تحلیل 350 میلیارد مطلب ر شبکه‌های اجتماعی توسط ارتش آمریکا

  تحلیل 350 میلیارد مطلب ر شبکه‌های اجتماعی توسط ارتش آمریکا


ادامه ادامه مطلب دو

مدیرکل روابط عمومی ایرانسل معرفی شد

  مدیرکل روابط عمومی ایرانسل معرفی شد


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیا تکنولوژی صنعت روابط عمومی را تغییر می دهد؟
  حذف 2.2 میلیارد حساب جعلی در فیس بوک
  پنج خصوصیت افراد برونگرا
  فیس بوک در سال ۲۰۲۰ ارز دیجیتال خود را عرضه می کند
  دولت الکترونیک، اقتصاد هوشمند ، روابط عمومی الکترونیک
  تجلیل از روابط عمومی های برتر ورزش و جوانان یزد در سال 97
  مسئول روابط عمومی فدراسیون گلف منصوب شد
  سلام آقای سخنگو
  کاغذ مطبوعات از فردا یکشنبه توزیع می‌شود
  نشست روابط عمومی های ادارات کل، فرمانداری ها و دانشگاه های جنوب کرمان در دانشگاه جیرفت برگزار شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21656صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 27 بهمن 1394 - 10:54
وظایف روابط عمومی‌ها در عصر فناوری اطلاعات
امروزه دیگر روابط عمومی‌ها، محدودیت‌های گذشته را کنار گذاشته‌اند و از کارهای کلیشه‌ای مانند نصب بنر و پرچم، اطلاعیه، برگزاری مراسم مناسبتی و اجرای تشریفات و موارد اینچنینی، فراتر رفته‌اند و بحث ارتباط و تعامل، بحران‌ستیزی و اعتمادسازی و در نهایت مهندسی افکار انسان‌ها و مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها را مطرح می‌سازند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، ابلاغ تصمیم‌ها و سیاست‌های سازمانی از سلسله مراتب بالاتر سازمان به سطوح پایین اجرایی، نیاز به پیمودن مجاری ارتباطات گوناگون دارد و همواره هر روز نامه و دستورالعمل‌های بسیاری به بخش‌های سازمان ارسال می‌شود که اگر همه کارها و وظایف مدیریت را در کنار هم بگذاریم و آنها را از نظر حجم، تکرار و فراگیر بودن مورد بررسی قرار دهیم، هیچ‌یک از کارکردها به اندازه ارتباط، تکراری، فراگیر و پرحجم نیست وتصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی، سازماندهی، انگیزش، نظارت و کنترل، ارزشیابی و رهبری بدون برقراری ارتباط ممکن و اثربخش نخواهد بود و سرعت دستیابی به اطلاعات و همکاری با دیگران به منظور سازگاری یا مقابله با عوامل نامساعد خارجی، فقط با برقراری روابط سریع و اثربخش با انسان‌ها، امکان‌پذیر است و به همین دلیل امروزه علوم مربوط به رفتار و روابط انسان‌ها و به‌ویژه روابط عمومی‌ها، جایگاهی خاص در میان آنان به عنوان مهندسی انسانی، پیدا کرده است .

در مجموع می‌توان گفت که خبریابی، خبررسانی، گشاده‌رویی و گره‌گشایی، اقناع و ترغیب و اطلاع‌رسانی، توسعه مشارکت و افکارسنجی، ارتباط‌های دوسویه سازمان و مخاطبان، جلب اعتماد و مشارکت مخاطبان، برجسته‌سازی و بسترسازی و آینده‌نگری، عباراتی است که امروزه در مورد روابط عمومی‌ها به عنوان چشم و چراغ سازمان، به کرات شنیده و خوانده می‌شود، مضاف به این که این هنر هشتم، آیینه زیبایی‌ها است. امروزه دیگر روابط عمومی‌ها، محدودیت‌های گذشته را کنار گذاشته‌اند و از کارهای کلیشه‌ای مانند نصب بنر و پرچم، اطلاعیه، برگزاری مراسم مناسبتی و اجرای تشریفات و موارد اینچنینی، فراتر رفته‌اند و بحث ارتباط و تعامل، بحران‌ستیزی و اعتمادسازی و در نهایت مهندسی افکار انسان‌ها و مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها را مطرح می‌سازند. روابط عمومی نوین با هدف اثربخشی و کارایی، بر پایه دانش دیجیتال شکل گرفته است و از ابزارهای الکترونیکی سود می‌‌جوید، که در این ارتباط می‌توان به ایجاد پایگاه داده و اطلاعات برای تصمیم‌گیری، افزایش دقت و کیفیت و همچنین ارائه خدمات و اخبار در سریع‌ترین زمان و ارزان‌ترین هزینه و در نوردیدن مرزهای جغرافیایی از طریق ابزارها و امکاناتی از قبیل اینترنت، ایمیل، سایت، وبلاگ، پادکست، صندوق‌های صوتی، مولتی مدیا وکیوسک‌های اطلاع‌رسانی، می‌توان اشاره کرد .

 

منبع: ایرنا

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ تکامل حرفه روزنامه نگاری


  گزارش نشست هم‌اندیشی مدیران روابط‌عمومی شرکت سرمایه گذاری تأمین‌اجتماعی


  سخنگوی دولت معرفی شد


  از مسوول و کارشناس روابط عمومی بیمه سلامت گیلان تجلیل شد


  تاکید معاون سیاسی استاندار سمنان بر ضرورت اطلاع رسانی خدمات دستگاه های اجرایی


  مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان منصوب شد


  اتهامات تازه آمریکا علیه جولیان آسانژ به دادگاه ارائه شد


  سرپرست معاونت بازرگانی «تهران رسانه» منصوب شد


  وجه تمایز روابط عمومی


  انتصاب رییس روابط عمومی پتروشیمی شهید تندگویان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: گزارش سومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی