درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 29 اسفند 1397 - 20:42   

نوروز: پیدایش آن و برخی از رویدادهای این روز

  نوروز: پیدایش آن و برخی از رویدادهای این روز


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی

  فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

سرپرست روابط عمومی امداد خودرو ایران منصوب شد

  سرپرست روابط عمومی امداد خودرو ایران منصوب شد


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوروز: پیدایش آن و برخی از رویدادهای این روز
  افزایش سرمایه ٢٠٣ درصدی بانک صادرات ایران ثبت نهایی شد
  چهار خدمت جدید به قابلیت‌های اپلیکیشن«صاپ» اضافه شد
  دسترسی به نسخه IOS تقویم دیجیتال سال 1398 بانک ملی ایران
  کلنگ زنی یک باب مدرسه در استان خراسان جنوبی با مشارکت بانک ملی ایران
  بانک ملی ایران رکورد خود را شکست
  آمادگی کامل بانک ملی ایران برای خدمت رسانی در ایام نوروز
  پیام تبریک مدیر عامل بانک صنعت و معدن به مناسبت فرا رسیدن سال نو
  سال نو مبارک
  تجلیل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان به عنوان روابط عمومی برتر استان یزد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21656صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 27 بهمن 1394 - 10:54
وظایف روابط عمومی‌ها در عصر فناوری اطلاعات
امروزه دیگر روابط عمومی‌ها، محدودیت‌های گذشته را کنار گذاشته‌اند و از کارهای کلیشه‌ای مانند نصب بنر و پرچم، اطلاعیه، برگزاری مراسم مناسبتی و اجرای تشریفات و موارد اینچنینی، فراتر رفته‌اند و بحث ارتباط و تعامل، بحران‌ستیزی و اعتمادسازی و در نهایت مهندسی افکار انسان‌ها و مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها را مطرح می‌سازند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، ابلاغ تصمیم‌ها و سیاست‌های سازمانی از سلسله مراتب بالاتر سازمان به سطوح پایین اجرایی، نیاز به پیمودن مجاری ارتباطات گوناگون دارد و همواره هر روز نامه و دستورالعمل‌های بسیاری به بخش‌های سازمان ارسال می‌شود که اگر همه کارها و وظایف مدیریت را در کنار هم بگذاریم و آنها را از نظر حجم، تکرار و فراگیر بودن مورد بررسی قرار دهیم، هیچ‌یک از کارکردها به اندازه ارتباط، تکراری، فراگیر و پرحجم نیست وتصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی، سازماندهی، انگیزش، نظارت و کنترل، ارزشیابی و رهبری بدون برقراری ارتباط ممکن و اثربخش نخواهد بود و سرعت دستیابی به اطلاعات و همکاری با دیگران به منظور سازگاری یا مقابله با عوامل نامساعد خارجی، فقط با برقراری روابط سریع و اثربخش با انسان‌ها، امکان‌پذیر است و به همین دلیل امروزه علوم مربوط به رفتار و روابط انسان‌ها و به‌ویژه روابط عمومی‌ها، جایگاهی خاص در میان آنان به عنوان مهندسی انسانی، پیدا کرده است .

در مجموع می‌توان گفت که خبریابی، خبررسانی، گشاده‌رویی و گره‌گشایی، اقناع و ترغیب و اطلاع‌رسانی، توسعه مشارکت و افکارسنجی، ارتباط‌های دوسویه سازمان و مخاطبان، جلب اعتماد و مشارکت مخاطبان، برجسته‌سازی و بسترسازی و آینده‌نگری، عباراتی است که امروزه در مورد روابط عمومی‌ها به عنوان چشم و چراغ سازمان، به کرات شنیده و خوانده می‌شود، مضاف به این که این هنر هشتم، آیینه زیبایی‌ها است. امروزه دیگر روابط عمومی‌ها، محدودیت‌های گذشته را کنار گذاشته‌اند و از کارهای کلیشه‌ای مانند نصب بنر و پرچم، اطلاعیه، برگزاری مراسم مناسبتی و اجرای تشریفات و موارد اینچنینی، فراتر رفته‌اند و بحث ارتباط و تعامل، بحران‌ستیزی و اعتمادسازی و در نهایت مهندسی افکار انسان‌ها و مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها را مطرح می‌سازند. روابط عمومی نوین با هدف اثربخشی و کارایی، بر پایه دانش دیجیتال شکل گرفته است و از ابزارهای الکترونیکی سود می‌‌جوید، که در این ارتباط می‌توان به ایجاد پایگاه داده و اطلاعات برای تصمیم‌گیری، افزایش دقت و کیفیت و همچنین ارائه خدمات و اخبار در سریع‌ترین زمان و ارزان‌ترین هزینه و در نوردیدن مرزهای جغرافیایی از طریق ابزارها و امکاناتی از قبیل اینترنت، ایمیل، سایت، وبلاگ، پادکست، صندوق‌های صوتی، مولتی مدیا وکیوسک‌های اطلاع‌رسانی، می‌توان اشاره کرد .

 

منبع: ایرنا

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نوروز: پیدایش آن و برخی از رویدادهای این روز


  پیامک های عید نوروز و روابط عمومی


  سال نو مبارک


  آوازه موسسه


  سرپرست روابط عمومی امداد خودرو ایران منصوب شد


  استقرار مدیریت دانش در دفتر روابط عمومی برق باختر


  تجلیل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان به عنوان روابط عمومی برتر استان یزد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: تیرماه ۹۸ برگزار می‌شود/ چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی