درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 05:28   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21596صفحه نخست » یکشنبه، 25 بهمن 1394 - 10:46
ضرورت انتخاب شیوه ارتباط اینترنتی مناسب توسط روابط عمومی
در سایت شرکت خود یک بخش را به طور ویژه به روزنامه نگاران اختصاص دهید. در این بخش می‌توانید تمامی مصاحبه‌های مطبوعاتی خود را همان‌طور که در نشریات مختلف چاپ می‌شوند قرار دهید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، در سایت شرکت خود یک بخش را به طور ویژه به روزنامه نگاران اختصاص دهید. در این بخش می‌توانید تمامی مصاحبه‌های مطبوعاتی خود را همان‌طور که در نشریات مختلف چاپ می‌شوند قرار دهید. این کار علاوه بر رفع هرگونه خلع و کمبود اطلاعات در مورد شرکت، آرشیو گسترده‌ای را نیز برای روزنامه‌نگاران فراهم می‌آورد. علاوه بر این می‌توانید تاریخچه شرکت، رزومه مدیریتی خود، نظرسنجی‌های انجام شده در مورد میزان رضایت مشتریان و به طور کلی هر چیزی را که روزنامه نگاران بدان نیاز دارند را در سایت قرار دهید.

اینترنت منبع بسیار مناسبی از اطلاعات گوناگون است. روزنامه‌نگاران نیز مانند سایر افراد از اطلاعات موجود در اینترنت استفاده می‌کنند. در واقع با استفاده از اینترنت می‌توان به راحتی به اطلاعات مورد نیاز بدون اتلاف وقت دسترسی پیدا کرد. همین امر در چند سال اخیر اینترنت را تبدیل به عضو غیر‌قابل حذف ادارات و موسسه‌های مختلف کرده است. امروزه روزنامه نگاران دیگر مجبور نیستند برای تهیه اطلاعات مورد نیاز خود از شرکت‌های مختلف از دفتر خود خارج شوند، بلکه با مراجعه به وب‌سایت رسمی شرکت‌ها به‌آسانی اطلاعات مورد نیاز خود را تهیه می‌کنند. علاوه بر صرفه‌جویی در وقت مزیت دیگر مراجعه به سایت‌های رسمی در امان بودن از شکایت شرکت‌ها مبنی بر انتشار اطلاعات غلط است.

از طرف دیگر عدم وجود اطلاعات مناسب در وب‌سایت شرکت ممکن است روزنامه نگاران را به استفاده از اطلاعات غیر‌رسمی ترغیب کند. در این صورت مراجعه به سایت‌هایی مثل ویکی‌پدیا یا سایت‌هایی که توسط مشتریان ناراضی، رقبا و کارکنان قبلی جهت تخریب وجهه شرکت راه‌اندازی می‌شوند می‌تواند برای شرکت دردسر ساز باشد.


ایده

در سایت شرکت خود یک بخش را به طور ویژه به روزنامه نگاران اختصاص دهید. در این بخش می‌توانید تمامی مصاحبه‌های مطبوعاتی خود را همان‌طور که در نشریات مختلف چاپ می‌شوند قرار دهید. این کار علاوه بر رفع هرگونه خلع و کمبود اطلاعات در مورد شرکت، آرشیو گسترده‌ای را نیز برای روزنامه‌نگاران فراهم می‌آورد. علاوه بر این می‌توانید تاریخچه شرکت، رزومه مدیریتی خود، نظرسنجی‌های انجام شده در مورد میزان رضایت مشتریان و به طور کلی هر چیزی را که روزنامه نگاران بدان نیاز دارند را در سایت قرار دهید.

بنا براین تا آنجا که ممکن است اطلاعات مورد نیاز را در سایت خود قرار دهید. علاوه بر این کار قرار دادن تصاویر شرکت، محصولات و... نیز بسیار موثر خواهد بود و در جست‌و‌جوهای اینترنتی افراد دیده خواهد شد. به طور کلی بهتر است اطلاعات شرکت توسط خودتان منتشر شود تا رقیبان و دشمنان شما. علاوه بر قرار دادن اطلاعات و تصاویر باید راه‌های ارتباطی موثر مانند شماره تلفن، فکس و ایمیل نیز در سایت قرار داده شود. این امر روزنامه‌نگاران را بیش از پیش به استفاده از اطلاعات شما ترغیب خواهد کرد.


آنچه در عمل باید انجام دهیم

-مطمئن شوید بخشی که برای روزنامه نگاران در سایت قرار داده‌اید به آسانی قابل دسترسی است. در غیر‌این صورت تمامی تلاش‌ها و فعالیت‌های‌تان هدر خواهد رفت.

-لینک سایت‌های مرتبط با شرکت، برای مثال لینک انجمن کسب‌و‌کارتان را در منوی اصلی وب‌سایت قرار دهید.

-امکان برقراری تماس با مدیران و معاونان شرکت را برای روزنامه‌نگاران فراهم کنید. در عین حال مطمئن شوید مدیران و معاونان مورد نظر توانایی برقراری ارتباط مناسب با روزنامه‌نگاران را نیز داشته باشند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3703

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد