درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 06:22   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21566صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 2 بهمن 1395 - 08:42
راهنمای روابط عمومی ها در برگزاری دهه فجر
نویسنده: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) - یکی از وظایف روابط عمومی ها، آگاهی دادن به مردم بویژه نسل جوان جامعه در باره دستاوردهای انقلاب اسلامی و بیان چالش های پیش روی نظام است که با مشارکت گسترده مردم در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می توان در راستای تقویت همبستگی و وحدت ملی گام های موثری برداشت.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

اشاره

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از وظایف روابط عمومی ها، آگاهی دادن به مردم بویژه نسل جوان جامعه در باره دستاوردهای انقلاب اسلامی و بیان چالش های پیش روی نظام است که با مشارکت گسترده مردم در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می توان در راستای تقویت همبستگی و وحدت ملی گام های موثری برداشت.

جایگاه و نقش روابط عمومی

روابط عمومی پیشانی دولت در مباهله با مردم است و انعکاس عملکرد دولت و نظرات جامعه باید به صورت دوسویه میان مدیران دستگاه‌های اجرایی و مردم انجام شود.  روابط عمومی دستگاه‌ها و ادارات مختلف، قابلیت‌های مهمی در طراحی و برگزاری مناسبت‌های مختلف دارند؛ بنابراین باید از این ظرفیت ها‌، در برگزاری هر چه باشکوه برنامه‌های دهه فجر، بهره برد. همچنین رویکرد روابط عمومی ها در دهه فجر باید آگاهی‌بخشی، امیدافزایی، نشاط‌آفرینی و جوان‌گرایی باشد.

برخی وظایف روابط عمومی ها در دهه فجر می تواند بشرح ذیل باشد:

- برنامه ریزی در راستای برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی و ...

- ارتقای کیفی و افزایش کمی برنامه‌های و استفاده از تمام ظرفیت‌ها و توانایی‌های بالفعل

- فراهم‌سازی زمینه نقش‌آفرینی هر چه بیشتر روابط عمومی‌های ادارات، نهادها و حضور و مشارکت فعال آنها در امر برنامه‌ریزی و برگزاری برنامه‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

- طراحی و اجرای برنامه‌های محتوایی: روابط عمومی‌ها با توجه به تخصص و توانمندی‌های خود، باید در روند برنامه‌ریزی دستگاه متبوع خود، بر اجرای برنامه‌های محتوایی و اثرگذار تاکید کنند و عملکرد و خدمات ارایه شده را به شکل مطلوب به آگاهی مخاطبان برسانند و گزارشی جامع از طرح‌های عمرانی قابل افتتاح تهیه و از طریق برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی ارایه کنند.

- فراهم کردن بستر مناسب برای مشارکت و حضور حداکثری مردم در مراسم یوم‌الله دهه فجر

- تنوع موضوعی و کیفیت برنامه های دهه فجر
- طراحی و اجرای برنامه‌های ابتکاری و خلاقانه با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری در راستای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی به مردم

- ایجاد هماهنگی و یکپارچه کردن فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی و تدوین استراتژی‌های نوین اطلاع‌رسانی، تبلیغاتی و انتشاراتی

- انتخاب و تجلیل از روابط عمومی‌های برتر در پایان دهه فجر

-  ثبت حماسه مردم در ایام الله ۲۲ بهمن و نشر آن در جامعه

 

پاسداشت شهدای گرانقدر اسلام

در دهه فجر ضمن پاسداشت شهدای گرانقدر، روابط عمومی‏ های دستگاه ‏های اجرایی باید رشادت های دوران انقلاب را به نسل های جوان یادآوری نموده و تمام توان خود را جهت پاسداشت آن به کار گیرند.

 

مردمی شدن برنامه ‏ها و جشن ‏های دهه فجر

لازم است تا روابط عمومی‏ های دستگاه ‏های اجرایی، مردم را در برگزاری جشن‏ های دهه فجر بیشتر مشارکت دهند. روابط عمومی ها باید زمینه را به گونه ای فراهم کنند تا مردم در برگزاری برنامه ‏های دهه فجر مشارکت بیشتری کنند.

 

وظایف کمیته های تبلیغات و اطلاع‌رسانی
همه در قبال انقلاب و ارزش‌های آن رسالت سنگینی به عهده دارند و در این راستا روابط عمومی ها در دهه فجر باید تلاش خود را در راستای ایجاد هماهنگی و یکپارچه کردن فعالیت‌ها و برنامه ها انجام دهند تا بتوانند اخبار دهه فجر را در کم‌ترین زمان پوشش داده و مخابره کنند.

برخی وظایف کمیته های تبلیغات و اطلاع‌رسانی دهه فجر می تواند بشرح ذیل باشد:
- برنامه‌ریزی مدون و منسجم برای برگزاری برنامه های متنوع در ایام‌الله دهه فجر

- تولید محتوا: مانند بیان مقایسه‌ای پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب بویژه در سال های اخیر

- برگزاری جلسات هم اندیشی برای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه دهه فجر و هم افزایی رسانه‌ای

- اطلاع‌رسانی و آگاهی جامعه از نحوه اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده در بخش‌های مختلف
- ایجاد انسجام برنامه های دهه فجر در قالب برنامه‌های گروهی
- اجرای طرح‌های زیباسازی و آذین‌بندی اماکن عمومی در سطح شهرها و تبلیغات محیطی مناسب در خور شأن این ایام دهه فجر
- برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و عمومی در محل دستگاه برای بازدید مردم و کارکنان از دستاوردهای نظام
- تهیه و ارایه گزارش جهت پوشش مطلوب خبری در جراید و رسانه ها

- فراهم نمودن زمینه مشارکت رسانه ها در برگزاری برنامه‌های پیش‌بینی شده دهه فجر: مسئولان روابط عمومی با همراهی و مشارکت خبرنگاران و نشریات مختلف، باید از فرصت‌های رسانه‌ای موجود در بیان عملکردها و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی بهره گیرند.

- مستند سازی فعالیت های انجام شده

 

اطلاع ‏رسانی از خدمات نظام

- برنامه‌ریزی مدون و منسجم برای روابط رسانه ای و اطلاع رسانی

- توجه ویژه به نحوه دسترسی مردم به اطلاعات و برنامه های دهه فجر

- تعامل با اصحاب مطبوعات و رسانه ها برای انتقال هنرمندانه عملکرد دستگاه ها به افکار عمومی
- اطلاع رسانی در خصوص توفقیات و دستاوردهای انقلاب به عموم مردم خصوصا نسل جدید؛ تا زمینه های امید و نشاط اجتماعی در جامعه فراهم شود.
- اطلاع ‏رسانی بسیار قوی و پررنگ از خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران در دهه فجر

- ایجاد تنوع و خلاقیت در اطلاع‌رسانی

 

سایر برنامه ها

اطلاع رسانی مکان و زمان برنامه ها برای مردم و مدیران، اطلاع رسانی برنامه ها از طریق صداوسیما، همکاری با دهیاران و شوراهای روستا از طریق بخشداری ها به منظور پوشش برنامه های روستایی و عشایری و پوشش خبری مراسمات و برنامه های دهه فجر و انعکاس آن در خبرگزاری‌ها و پایگاه های خبری و همچنین برگزاری نشست های خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات، برگزاری برنامه‌های ابتکاری و محتوایی، سامان دهی در طراحی و نصب بنرهای گرامیداشت دهه فجر، بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانش‌آموزی، چاپ و توزیع کتابچه حاوی عملکرد ادارات و نهادهای مختلف، تدوین مسابقات کتابخوانی، القای روحیه امید و آگاهی در برنامه‌ها، لزوم بازدید گروه‌های دانش‌آموزی از دستاوردهای عمرانی و علمی، ایجاد تعامل و هماهنگی بیشتر بین روابط عمومی‌ها، استفاده از ظرفیت‌های موجود رسانه ملی و نشریات و رسانه‌های مختلف در بیان پیشرفت‌ها و عملکرد ادارات و همچنین مکان‌یابی مناسب برای نورافشانی در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی،هماهنگی برای حضور شایسته مدیران و کارکنان کلیه دستگاه های اجرایی در برنامه های دهه فجر، ارایه و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی از طریق برگزاری نمایشگاه ها، همایش ها و کرسی های آزاد اندیشی در ادارات، ارایه دقیق خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت برای ایجاد نشاط و امید در مردم، برنامه ریزی شایسته برای حضور وزراء و مسئولان کشوری در مراسم مختلف دهه فجر، جمع بندی طرح ها و پروژه های قابل افتتاح دستگاه های اجرایی در دهه فجر و اطلاع رسانی مناسب در این زمینه و انتشار گزارش عملکرد دستگاه ها و نهادها برای تبیین شایسته دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف ...

 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد