شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به گزارش شارا از خبر آنلاین، موضوع مشکلاتی که پیامکهای تبلیغاتی و انبوه برای مشترکان تلفن همراه پیش آورده بارها در سرویس مشکلات مردم بررسی شده است. روابط عمومی اپراتور همراه اول در این باره توضیحی را برای ما فرستاده که این توضیح عینا منتشر می شود:
احتمالا برای شما هم پیش آمده که پیامکی دریافت و فکر کنید تبلیغاتی است و یا احساس کنید برای این پیامک ها از حساب شما پول کم میشود. اما بد نیست بدانید، همه پیامکهای انبوه دریافتی، تبلیغاتی نیست و پیامکهای اطلاع رسانی و ارزش افزوده هم برای شما ارسال میشود و اساساً برای هر پیامکی پول پرداخت نمیکنید.
پیامکهای تبلیغاتی، پیامکهای انبوهی هستند که با سرشمارههای خاصی مثل ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ و با هدف تبلیغ توسط شرکتها ارسال میشوند. پیامکهای اطلاع رسانی آن دسته از پیامکهای تبلیغاتی هستند که توسط خود اپراتور و یا دولت و سایر نهادها ارسال میشود، مثل پیامکهایی که توسط خبرگزاریها و بانکها ارسال میشود. مشترک پولی بابت هیچ کدام از این پیامکها پولی پرداخت نمیکند.
نوع دیگری از پیامکها هم وجود دارند که به آنها ارزش افزوده میگویند و مشترک بر بستر آن سرویس خاصی را دریافت میکند. تمامی سرویسهای پیامکی همراه اول با ارسال کد معرفه آن سرویس (کد فعال سازی)، به شماره کوتاه شرکت ارائه دهنده آن سرویس (شرکتهای ارائه دهنده سرویسهای خدمات پیامکی و شمارههای کوتاه آنها در بخش شرکتهای همکار آمدهاند) فعال میشوند. این پیامکها با سرشمارههای مشخصی مثل ۲۰۳۰، ۲۰۲۰، ۳۰۱۱۳ و… برای مشترک ارسال میشود.
اولین پیامکی که از این سرشمارهها برای مشترک ارسال میشود، رایگان است و مبلغ پیامهای بعدی در آن ذکر شده است. در صورت فعال سازی سرویس مورد نظر، برای هر پیام مبلغ معینی از حساب شما کسر میشود.
برای فعال سازی کافی است کدهای فعال سازی را به شماره کوتاه شرکت ارائه دهنده آن سرویس ارسال کنید. به طور مثال با ارسال کد فعالسازی ام بی ای (کد فعالسازی فارسی) و یا MBA (کد فعالسازی لاتین) به سرشماره ۲۰۳۰ میتوانید عضو سرویس مدیریت موفق شوید. همچنین برای آگاهی از خدمات هر یک از شمارههای کوتاه کافیست یک پیامک خالی به آن شماره ارسال و لیست تمامی سرویسهای تعریف شده بر روی آن شماره را به رایگان دریافت کنید.
برای غیرفعال سازی هر یک از سرویسهای فعال خود، کافی است کد غیرفعال سازی فارسی و یا لاتین آن سرویس (ترکیب کد معرفه فارسی سرویس با کلمه خاموش و یا کد معرفه لاتین سرویس با کلمه OFF) را برای شماره کوتاه شرکت ارائه دهنده آن سرویس ارسال کنید. راه سادهتر غیرفعال سازی، ارسال یکی از عبارات «OFF» و یا «خاموش» به شماره کوتاهی است که سرویس از آن دریافت میشود. به طور مثال با ارسال کد غیرفعال سازی ام بی ای خاموش (کد غیرفعال سازی فارسی) و یا MBA off (کد غیرفعال سازی لاتین) به سرشماره ۲۰۳۰ می توانید عضویت سرویس مدیریت موفق را لغو کنید.
در صورت بروز هرگونه خطا در فعال سازی و یا غیرفعال سازی سرویسها، میتوانید از طریق تلفنهای دائمی و اعتباری همراه اول با شماره ۹۹۹۰ و با سایر خطوط با شماره ۹۱۲۹۹۹۰ تماس بگیرید.
همچنین برای عدم دریافت پیامکهای تبلیغاتی، میتوانید عدد «۱» را به «۸۹۹۹» ارسال و یا کد دستوری #۸۹۹۹* را شماره گیری کنید و یا با مرکز اطلاع رسانی ۹۹۹۰ تماس بگیرید.
لازم به ذکر است با لغو پیامک های تبلیغاتی، پیامک های اطلاع رسانی مثل پیامکهای بانکی حذف نمیشوند.
|