درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 20:56   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21541صفحه نخست » چهارشنبه، 21 بهمن 1394 - 10:51
تبلیغ نامزدهای انتخابات در کدام رسانه‌ها ممنوع است؟
اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در اطلاعیه‌ای ضمن اشاره به برخی از مهمترین رسانه‌های دارای منع قانونی تبلیغات نامزدهای انتخابات، یک سامانه پیامکی برای دریافت گزارش‌های مردمی از تخلفات احتمالی را اعلام کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، متن اطلاعیه اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی به این شرح است :

مطابق ماده ٥٩ قانون انتخابات، استفاده از بیت المال در مقاصد انتخاباتی مجاز نیست و رسانه‌های دولتی یا متعلق به نهادهای عمومی، از تبلیغ له یا علیه نامزدها منع شده‌اند .

بر این اساس فهرست مهمترین مؤسسات مطبوعاتی، روزنامه ها و خبرگزاری های مشمول این ممنوعیت به شرح زیر اعلام می شود :


مؤسسات مطبوعاتی (کلیه رسانه‌های مؤسسه ):

اطلاعات،‌ ایران، خراسان، کیهان،‌ همشهری


روزنامه‌ها :

اصفهان زیبا، تهران تایمز، حمایت،‌ جام جم، شهرآرا، شهروند، صمت، فرهیختگان، قدس، هگمتانه


خبرگزاری‌ها :

آنا، ایبنا، ایرنا، ایسنا،‌ ایکنا، ایمنا، برنا، پانا، تسنیم، حوزه، خانه ملّت، دانشجو، شبستان، فارس، مهر، میزان

همچنین هفته نامه ها،‌ ماهنامه ها و پایگاه های خبری مشابه نیز مشمول این قاعده هستند. آخرین وضعیت رسانه ها (و از جمله نام صاحب امتیاز آنان) همواره با مراجعه به سامانه جامع رسانه های کشور (e-rasaneh.ir ) قابل دسترسی است .

خوشبختانه جامعه رسانه ای کشور و بویژه رسانه های یاد شده به قانون پایبندند و این اداره کل نیز به وظایف خود عمل می کند امّا برای بهره‌گیری از نظارت عمومی در جهت شفافیت و اجرای قاطعانه و بدون تبعیض قانون و به منظور اطمینان بخشی به جامعه و نامزدهای انتخاباتی، سامانه پیامکی ٥٠٠٠٢٠٢٠٥ در نظر گرفته شده است تا گزارش‌های مردمی از تخلفات احتمالی، دریافت و ضمن تذکر قانونی به نشریه، به مبادی قانونی و مراجع قضایی نیز اعلام شود .

در ماده ٥٩ قانون انتخابات آمده است :

انجام هر گونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی نامزدها برای نامزدهای نمایندگی مجلس از صدا و سیما و میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه ها و ادارات،‌ شرکتهای دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و شهرداریها و شرکتها و سازمانهای وابسته به آنها و نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی (به هر مقدار) استفاده می کنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب جرم شناخته می شود.

تبصره ١- مؤسسات و نهادهایی که دارایی آنها از اموال عمومی است،‌ همانند بنیاد مستضعفان مشمول این ماده می باشند .

تبصره ٢- نشریات و مطبوعات متعلق به سازمانها،‌ وزارتخانه ها، ادارات، نهادها و مؤسسات یاد شده در متن این ماده، حق تبلیغ برای نامزدهای انتخاباتی را ولو به صورت درج آگهی ندارند

 

منبع: ایسنا

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد