درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 11:40   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21533صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیچهارشنبه، 21 بهمن 1394 - 09:36
روابط عمومی سایبر چیست؟
در گفت و گو با "ناوی" متخصص آگاه حقوق سایبر - روابط عمومی سایبر را می توان مدیریت روابط عمومی از طریق اینترنت تعریف کرد. در این فحوا، مدیریت روابط عمومی شامل ارتباطات داخلی از طریق شبکه، مدیریت روابط فروشنده از طریق شبکه خارجی و همچنین مدیریت ارتباط با مردم، دولت، مشتری و غیره می باشد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


 

اشاره
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شارا برای معرفی و نهادینه کردن فرهنگ استفاده از روابط عمومی سایبر گفت و گوهای مختلفی با صاحب نظران این رشته ترتیب داده که به مرور ارائه می شود. آن چه در پی می آید، گفت و گویی است با "ناوی" که با هم می خوانیم:

روابط عمومی سایبر چیست؟
روابط عمومی سایبر را می توان مدیریت روابط عمومی از طریق اینترنت تعریف کرد. در این فحوا، مدیریت روابط عمومی شامل ارتباطات داخلی از طریق شبکه، مدیریت روابط فروشنده از طریق شبکه خارجی و همچنین مدیریت ارتباط با مردم، دولت، مشتری و غیره می باشد. کار اصلی شرکت هایی که به دنبال روابط عمومی سایبر هستند، می تواند تجارتی بر مبنای وب (تجارت الکترونیکی) یا حکومت الکترونیکی یا یک کسب وکار فیزیکی باشد که در آن وب تنها وسیله ای برای ارتباط است.

رابطه میان روابط عمومی و جامعه اطلاعاتی چیست؟
جامعه اطلاعات شامل افرادی است که می توانند از طریق تجهیزات ICT (شامل تجهیزات سیار ) به تبادل اطلاعات کارا و سریع دسترسی داشته باشند. این افراد حول وب سایت ها، پست های الکترونیکی، گروه های بحث و گفتگو، اس.ام.اس و غیره فرهنگ سازی کرده اند. از آنجاییکه اعضای اولیه جامعه ای هستند که روابط عمومی سایبر می تواند به آن دست یابد، آنها به جمعیت هدفی تبدیل می شوند که هر تلاش روابط عمومی سایبر باید به سمت آن هدف گیری شود.

آیا رابطه دوطرفه ای بین روابط عمومی سایبر و جامعه مدنی وجود دارد؟
بله. از آنجاییکه تک تک اعضای جامعه اطلاعات، عضوی از جامعه مدنی نیز می باشند، روابط عمومی سایبر بر جامعه مدنی تأثیرگذار است. به همین دلیل، پیش از این نیز اشاره کردم که روابط عمومی سایبر پاسخگوی نیازهای تجارت فیزیکی نیز می باشد.

تأثیر روابط عمومی سایبر بر مفهوم آزادی بیان چیست؟
آزادی بیان مفهومی است که می تواند از طریق روابط عمومی سایبر ارتقاء یابد. به نظر من، ما نیازی به بررسی تأثیر روابط عمومی سایبر به عنوان یک مفهوم بر آزادی بیان نداریم.

آینده وب لاگ های روابط عمومی در برابر روابط عمومی سایبر چیست؟
وب لاگ ها (بلاگ) نیز همانند وب سایت ها، پست های الکترونیکی، گروه های بحث و گفتگو و غیره، زیرمجموعه ای از جامعه اطلاعات می باشند. تا زمانی که آنها از طرفداران گسترده ای برخوردار باشند، مخاطب هدف با اهمیتی برای کوشش های روابط عمومی به حساب می آیند. آنها نماینده مصرف کننده نهایی و همچنین یک واسطه هستند. در دنیای واقعی، می توان بلاگ ها را بولتن های خبری متعلق به جوامع کوچکتری مانند باشگاه ها و انجمن ها دانست.

مدیر شرکت مشاور خصوصی با مسئولیت محدود اوجوالا
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد