درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 31 شهریور 1399 - 01:19   

کار نقطه نارنجی در آپدیت جدید آیفون چیست؟

  کار نقطه نارنجی در آپدیت جدید آیفون چیست؟


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان مقاله هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب سه

وبینارهای آموزشی روابط عمومی

  وبینارهای آموزشی روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل برای ششمین‌بار حساب کاربری «پرس تی‌وی» در یوتیوب را مسدود کرد
  یک قاضی آمریکایی فرمان حذف پیام‌رسان چینی «وی چت» را متوقف کرد
  چگونگی ایجاد تغییرات بزرگ در کسب‌وکارهای کوچک
  کمک‌های اجتماعی یونیلور در عصر کرونا
  سیاستگذاری روابط عمومی شرکت های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی
  مراسم تجلیل از پیشکسوت روابط عمومی پست برگزار شد
  گوش دادن همراه با همدلی
  هرگز اجازه ندهید یک بحران خوب به هدر برود!
  اقتصادهای نوآور در ۲۰۲۰
  مدیر روابط عمومی و امور بین الملل هلدینگ هپی لند معرفی شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2144صفحه نخست » آموزش روابط عمومیجمعه، 24 مرداد 1399 - 14:30
نوآوران ماهر چه رویکردهایی دارند؟
نوآوران ماهر، نمی‌توانند وجود ابهام در هدف را تحمل کنند. آنها ممکن است برای رسیدن به هدف نهایی خود، با چندین روش کار کرده و کنار آیند. با این وجود، آنها قاطعانه بر نتایجی که به خوبی تعریف شده باشد، تمرکز می‌کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در جریان سفری که از سیدنی، مومبای، سئول و پکن داشتم، بسیار شگفت زده شدم که دیدم موضوع ثابتی که در جریان گفت‌وگو با مدیران ارشد فناوری اطلاعات پیش آمد، بحث نوآوری بود. در هر یک از این شهرها که در نقاط مختلفی واقع شده‌اند، در طیف وسیعی از شرکت‌های تجاری و دولتی، در بخش‌های مختلف، نوآوری علاقه اصلی بود.

این نوآوری در هر موضوعی که باشد – چه نوآوری برای اپلیکیشن‌ها، چه نوآوری به عنوان اهرمی برای نشان دادن ارزش فناوری اطلاعات و چه نوآوری به عنوان سکویی برای استفاده مجدد از داده‌ها - مشخص بود که بسیاری از این مدیران در قاره‌های آسیا و اقیانوسیه، تمرکز خاصی بر نوآوری دارند.


 در گزارش تحقیقاتی جدید موسسه گارتنر، تحلیلگرانی چون دیو آرون، ماری میساگلیو، و کریستینا لازارو، تحقیق کرده اند که چگونه نوآوران ماهر، در روشی کاملا متفاوت با تلاش‌های نوآورانه رایج، اقدام به نوآوری می‌کنند. همچنین آنها به شناسایی چهار رفتار پرداخته‌اند که رویکرد نوآوران ماهر را مشخص می‌نماید: آنها چگونه تمرکز می‌کنند، چگونه با ابهام رفتار می‌کنند، زمان خود را کجا سپری می‌کنند و کجا کار خود را آغاز می‌کنند.

نوآوران ماهر که در این گزارش به آنها پرداخته شده، افرادی هستند که همراه با تیم هایشان، نتایج موفقیت آمیزی را از «نوآوری سریالی» ایجاد نموده‌اند. محققان مذکور نیز برای شناسایی نوآوران ماهر، بررسی‌هایی خارج از دنیای عادی فناوری اطلاعات انجام داده‌اند.

 

 حال اجازه دهید با برخی از این نوآوران ماهر آشنا شویم:


 پائول گاس، فردی که نوآوری‌های متعددش توسط شرکت‌های قایقرانی مورد پذیرش واقع شد؛ کیوشی آمیمیا، فردی که همراه با تیمش، سیستمی را برای نابودکردن مین‌های زمینی از راه دور اختراع کرد؛ فیران آدریا، که یکی از مشهورترین سرآشپزهای دنیا است و در نهایت، آلکس کیپمن، مدیرکل بخش تجارت سرگرمی تعاملی مایکروسافت. هر یک از این افراد فوق‌العاده، یک نوآور ماهر محسوب می‌شوند، زیرا آنها نتایج موفقیت آمیزی را از نوآوری سریالی ایجاد نموده‌اند- کاملا برخلاف روشی که در آن، رویکرد بسیاری از شرکت‌ها به نوآوری، در یک محیط سازمانی است.


 نوآوران ماهر، رفتارهایی را به نمایش می‌گذارند که تمامی مدیران فناوری اطلاعات، آن را می‌پذیرند. آن دسته از مدیران فناوری اطلاعات که تفاوت‌های موجود در رفتار یک نوآور ماهر و یک نوآور معمولی را درک می‌کنند، می‌توانند عملکرد نوآوران ماهر را پذیرفته و آن را با محیط فناوری اطلاعات خود تطبیق دهند.


 چهار رفتار خود را تغییر دهید تا بتوانید به یک نوآور ماهر تبدیل شوید.


 اولین رفتار متمایزکننده، تمرکز است. برای یک نوآور ماهر، نوآوری یک چاره‌اندیشی موقت، نیست که قرار باشد نصف روز در هفته وقت او را بگیرد. نوآوران ماهر، نوآوری را در تمام سطوح، در تمام جهات و در هر زمانی، دنبال می‌کنند. در حقیقت محصولات تولیدی آنها (دستورالعمل‌ها، محصولات، تجربیات مشتری و غیره) و نحوه تولید آن (فرآیندها، شیوه‌های مدیریتی، روش‌های ارتباطی و غیره)، یک بدعت به شمار می‌رود. ابداع آنها برای همه ذی‌نفعان و سهامداران، یعنی مشتریان، کارمندان، جوامع، و غیره نفع دارد. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، نوآوران معمولی، تمرکز خود را تقسیم کرده و تنها بر یک جنبه از نوآوری، مثلا تولید یک محصول، تمرکز می‌کنند.


 رفتار بعدی ابهام است. نوآوران ماهر، نمی‌توانند وجود ابهام در هدف را تحمل کنند. آنها ممکن است برای رسیدن به هدف نهایی خود، با چندین روش کار کرده و کنار آیند. با این وجود، آنها قاطعانه بر نتایجی که به خوبی تعریف شده باشد، تمرکز می‌کنند.


 مدت زمان صرف شده در بخش‌های مختلف فرآیند نوآوری، سومین رفتار متمایزکننده می‌باشد. نوآوران معمولی زمان بیشتری را صرف طراحی یک راه‌حل جدید می‌کنند و از طرف دیگر، مدت زمان نسبتا کمتری را صرف درک مشکل، قبل از آغاز کار، خواهند کرد. نوآوران ماهر، زمان، منابع و انرژی بیشتری را صرف درک یک مشکل می‌کنند و بنابراین برای تسلیم شدن در برابر فشارهای ناشی از یافتن یک راه‌حل سریع، زمان کمتری صرف می‌کنند. آنها قبل از اینکه راه‌حلی را به ذهنشان بیاورند، به طور قابل ملاحظه‌ای، زمان بیشتری را صرف کشف عواملی که آن مشکل را به وجود آورده‌اند می‌کنند.


 چهارمین رفتار متمایزکننده، مربوط به نقطه‌ای است که در آن، نوآوران در هر سطحی که باشند، طراحی و بررسی نوآوری خود را آغاز می‌کنند. یک نوآور معمولی، از شرایط موجود برای شروع کار خود استفاده می‌کند، در حالی که نوآور ماهر به دنبال نیازهایی است که باید به آنها دست یابد و اجازه نمی‌دهد که موقعیت کنونی سد راه رسیدن او به هدفش شود. حتی هنگامی که نوآوران ماهر با کمبود منابعی مانند زمان و پول، روبه رو می‌شوند، باز هم با صراحت مفروضات کنونی را رد می‌کنند. این امر به آنها کمک می‌کند تا راه‌حل‌هایی را برای مشکلاتی که ظاهرا لاینحل هستند، بیابند. آنها با حرکت در این فرآیند، غالبا به تغییر قوانین نیز می‌پردازند.


 برخلاف باور عموم، نوآوران ماهر، همواره به مهارت‌های ذاتی توجه نمی‌کنند. مدیران فناوری اطلاعات از این قدرت برخوردار هستند که رفتار خود را در این چهار حوزه تغییر دهند تا فارغ از اینکه در چه نوع فضای سازمانی کار می‌کنند، تبدیل به نوآورانی ممتاز شوند.

 

مترجم: رقیه بهشتی
 
منبع: Edj.com

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نقش متقابل روابط‌عمومی و افکارعمومی


  تقویم روز ارتباطات/ «ادی آدامز» فتوژورنالیست معروف که یک عکس او مسیر جنگ ویتنام را تغییر داد


  شش کلید طلایی برای توسعه انتظارات مشتریان


  چگونه تمرکز اطلاعاتی به وجود آوریم


  رسانه؛ ماهیتی افشاگرانه یا اصلاح گرایانه ...


  نقش روابط عمومی دیجیتال در بهبود تصویر برند


  کسب رتبه برتر کشور توسط روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان یزد


  مدیر روابط عمومی و امور بین الملل هلدینگ هپی لند معرفی شد


  ضرورت تولید محتوای دیجیتال در ایران


  خبرنگاران برای پوشش رقابت های والیبال شهروند ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دعوت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی برای حضور در این رویداد علمی