درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 17:38   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21417صفحه نخست » شنبه، 17 بهمن 1394 - 11:03
فرهنگ کسب‌وکار
صراحت و راستی وجه تمایز فرهنگ کسب‌وکار استرالیا
استرالیا، خانه قریب به 5 میلیون مهاجر از 160 کشور دنیا، ششمین کشور پهناور دنیا است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، استرالیا، خانه قریب به 5 میلیون مهاجر از 160 کشور دنیا، ششمین کشور پهناور دنیا است. همین گوناگونی ملیت‌ها در این کشور موجب شده تا استرالیا از لحاظ تنوع فرهنگی بسیار غنی باشد و از این جهت استرالیایی‌ها به چندفرهنگی بودن خود افتخار می‌کنند. استرالیا با اتخاذ سیاست‌های مهاجرت برای جذب مهاجران جوان تحصیلکرده و دارای مهارت شغلی، توانسته کشوری با ملیت‌های گوناگون و تنوع فرهنگی منحصربه‌فرد بسازد. 40 شهر این کشور بهترین زیرساخت‌ها را در تمام جهان دارا هستند و اخیرا به عنوان چهارمین کشور شاد جهان پس از نروژ، دانمارک و سوئد شناخته شده است.  این کشور پس از جنگ جهانی دوم، از جایگاه ویژه‌ای در برقراری ارتباطات آسیایی و انعقاد قراردادهای اقتصادی و سیاسی به ویژه با کشورهای هند، جنوب شرق آسیا و ژاپن برخوردار شد. استرالیایی‌ها مردمانی خونسرد و آرام هستند؛ و برای خارجی‌ها مردم این کشور به‌طور شگفت‌انگیزی در شرایط استرس‌زا، آرام به نظر می‌آیند. آنها صراحت و راستی را بر سیاسی‌کاری مقدم می‌شمرند.

محیط کار در استرالیا
استرالیا در زمره کشورهایی با طولانی‌ترین هفته‌های کاری در جهان است. استرالیایی‌ها در محیط کارشان نسبتا محافظه‌کارآنه لباس می‌پوشند. کت و شلوار تیره و پیراهن سفید عموما ترجیح داده می‌شود.  سلسله مراتب در بسیاری از ادارات استرالیایی وجود ندارد. شرکت‌های بسیار زیادی، سطح یکسانی از احترام و تعهد را نسبت به همه کارمندان خود دارند؛ بنابراین وقتی به پرسنل عادی سازمان بی‌اعتنایی می‌کنید، باید در مورد تملق به افراد ارشد در سازمان محتاط باشید.  اختیارات تصمیم‌گیری همیشه در دستان مدیران اجرایی سطح بالا نیست. در استرالیا، کارمندان سطح پایین اغلب میزان قابل‌توجهی از قدرت و اختیار را در شرکت دارند.درست است که ما دوست داریم جلسات اداری خود را کوتاه و مختصر نگه داریم، اما در فرهنگ استرالیایی‌ها مستقیم رفتن سر اصل مطلب در یک ناهار کاری، می‌تواند به‌عنوان تلاشی برای عجله در جلسه دیده شود یا شما را سلطه‌جو نشان دهد.

وقت‌شناسی سر کار
ساعات کاری استرالیایی‌ها عموما 8:30 تا 16:30 یا 9:30 تا 17:30 است؛ ضمن اینکه یک ساعت برای ناهار به آنها داده می‌شود. هفته کاری شامل 5 روز کاری است. (دوشنبه تا جمعه).از سفرهای کاری به استرالیا طی ایام کریسمس و عید پاک اجتناب کنید؛ چرا که این ایام زمانی است که بیشتر مردم این کشور در تعطیلات به سر می‌برند. استرالیایی‌ها 20 روز مرخصی سالانه دارند. اضافه‌کاری امری غیرمعمول نیست و در نتیجه استرالیا بین کشورهایی با طولانی‌ترین ساعات کاری است.  ضرب‌الاجل‌ها در این کشور بسیار مهم‌اند. دیر رسیدن به جلسه یا تعلل در رسیدگی به مشتری، شما را فردی غیرحرفه‌ای نشان می‌دهد و می‌تواند تصویر بدی از شما در ذهن آنها بگذارد. استرالیایی‌ها با سبک زندگی آرام و خونسرد خود شناخته می‌شوند؛ اما معمولا در قرار ملاقات‌های کاری خود بسیار وقت‌شناس هستند. دیر رسیدن به جلسات کاری پذیرفته نیست و امری گستاخانه تلقی خواهد شد. اگر دیر به جلسه رسیدید، اطمینان یابید که در صورت امکان با فردی که با او جلسه دارید تماس گرفته و به او گفته‌اید که دیر به جلسه خواهید رسید.انتظار نداشته باشید بدون قرار قبلی کسی را ببینید. در استرالیا مهم نیست که جایگاه یک فرد چیست، همیشه باید از قبل برای ملاقات با کسی برنامه‌ریزی کنید و با او هماهنگ کنید.

تعامل با استرالیایی‌ها
در جلسات و مذاکرات، استرالیایی‌ها بسیار خونسرد هستند. اما هوشیار باشید؛ چرا که آنها در مورد کار بسیار سخت‌گیر و رک برخورد خواهند کرد. اگر یک استرالیایی به شما می‌گوید که فکر می‌کند محصول شما به اندازه کافی خوب نیست، این را بی‌احترامی تلقی نکنید.  پیش از جلسه، استرالیایی‌ها بسیار مهربان هستند؛ اما شاید پس از یک مکالمه کوتاه اندکی گیج شوید. چرا که وقتی صحبت از کار و تجارت می‌شود، گفت‌وگوها شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد.  تماس چشمی با مخاطب طی جلسات و مکالمات مهم است. هدیه دادن یک عمل معمول برای شروع کسب و کار نیست.  اگر کسی سایرین را با نام کوچک معرفی می‌کند، شما نیز می‌توانید آنها را به این شکل معرفی کنید. اگر نمی‌دانید چگونه آنها را خطاب کنید، آقا یا خانم (sir یا madam) همیشه مورد تایید خواهد بود. طی مکالمات و مذاکرات، ساده و واضح سخن بگویید و انتظار داشته باشید که آنچه می‌گویید از طرف آنها درک خواهد شد. خیلی حاشیه نروید بلکه رک و واضح سخن بگویید.زمانی که با کسی صحبت می‌کنید، چند قدم فاصله را حفظ کنید، چرا که اگر استرالیایی‌ها احساس کنند شما وارد حریم خصوصی آنها شده‌اید، احساس راحتی نخواهند کرد؛ به‌خصوص اگر این یک جلسه رسمی و کاری باشد.

فرهنگ شرکتی
روابط شخصی در کسب‌وکار استرالیا مهم محسوب می‌شود. ارتباطات ارزشمند است. معرفی توسط یک نماینده ثابت ممکن است در ایجاد یک رابطه با یک شرکت استرالیایی کمک کند. استرالیایی‌ها در کار عمل‌گرا، کارآ و سودمحور هستند. آگاه باشید که آنها از اینکه در جلسات دست پیش را بگیرید، چندان خوششان نمی‌آید. صلاحیت‌ها، رتبه و عناوین را بیش از حد تکرار نکنید. آنها رفتار چاپلوسانه را هرگز برنمی‌تابند. هرگز با تعریف بیش از حد از خود استرالیایی‌ها را به خرید ترغیب نکنید؛ چرا که مردم استرالیا این رویکرد را چرب‌زبانی و فریب‌کاری تلقی خواهند کرد.  روند مذاکرات معمولا به سرعت پیش می‌رود. چانه‌زنی چندان معمول نیست. طرح‌های پیشنهادی باید با شرایط قابل‌قبول ارائه شوند. آنها معمولا در مورد مسائل اصلی بدون اشاره بیش از حد در مورد جزئیات وارد مذاکره می‌شوند. در مورد لهجه کسی نظر ندهید. چراکه لهجه غالبا طبقه اجتماعی را نشان می‌دهد.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3696

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد