درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 12:11   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21398صفحه نخست » ادامه مطلب دوچهارشنبه، 14 بهمن 1394 - 14:56
پاورقی ++++++++==آموزش عکاسی: اصول کادربندی-13
 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اگر از اغلب عکاسان تازه‌کار و آماتور بپرسیم مثلاً می‌خواهیم از انسانی عکس بگیریم که پشت‌سر او دریا یا جنگل و نظایر آنها قرار گرفته است، محل قراردادن انسان در این تصویر کجاست؟ به احتمال زیاد جواب می‌دهند: در وسط عکس، اما این نظریه صحیح نیست. برای عکسبرداری پرتره ممکن است که هنوز این روش مورد قبول قرار گیرد، ولی در عکس‌های زیبا و هنری باید محل دیگری را برای موضوع انتخاب کرد.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اگر از اغلب عکاسان تازه‌کار و آماتور بپرسیم مثلاً می‌خواهیم از انسانی عکس بگیریم که پشت‌سر او دریا یا جنگل و نظایر آنها قرار گرفته است، محل قراردادن انسان در این تصویر کجاست؟ به احتمال زیاد جواب می‌دهند: در وسط عکس، اما این نظریه صحیح نیست. برای عکسبرداری پرتره ممکن است که هنوز این روش مورد قبول قرار گیرد، ولی در عکس‌های زیبا و هنری باید محل دیگری را برای موضوع انتخاب کرد.


به وسیله دو خط موازی فرضی باید کادر عکس را از لحاظ طولی به سه قسمت مساوی تقسیم کرد. همچنین با دو خط موازی دیگر نیز کادر عکس را از نظر عرضی تقسیم کرد.


به این ترتیب کادر عکس به 9 قسمت مساوی تقسیم می‌شود. درضمن چهارخط مذکور همدیگر را در نقاط D و C، B و A قطع می‌کنند که بهتر است سوژه در یکی از این چهار نقطه قرار گیرد. درضمن اگر زمین و آسمان یا انتهای درختان و ابرها روی خط مستقیمی به هم می‌رسند این خط باید به یکی از دو خط افقی فرضی - که ذکر شد - منطبق شود. همچنین اگر سوژه اصلی را یک ستون یا درخت یا انسان و نظایر آن تشکیل می‌دهد، آن را باید منطبق به یکی از دو خط عمودی فرض کرد. قوانین مربوط به کادربندی در عکاسی با قوانینی که در نقاشی به کار گرفته می‌شود یکسان است و می‌توان آنها را در کتاب‌های مربوط به نقاشی ملاحظه در عکاسی عمل کرد، و درصورت درنظر گرفتن آنها تصاویر زیبایی خواهید داشت.


الف) تصویر نباید به قسمت‌های مساوی تقسیم شود، همانطور که در توضیحات فوق اشاره شد اغلب عکس‌هایی که از مناظر گرفته می‌شود، خط افقی یا عمودی تصویر در وسط عکس گنجانده می‌شود. ولی این عمل باعث می‌شود که کانون جاذبه در عکس پدید نیاید و نگاه بیننده در عکس سرگردان شود و به موضوع خاصی معطوف نشود. حال باید خط تقسیم‌کننده تصویر را کمی بالاتر یا پایین‌تر از مرکز عکس قرار دهیم تا دو بخش عکس باهم تفاوت پیدا کند و چشم به فضای بزرگ‌تر معطوف شود. این مسئله در عکس‌های عمودی  نیز لازم الاجرا است و خط عمودی نیز باید کمی عقب‌تر یا کمی جلوتر از مرکز عکس قرار بگیرد.

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


ب) در عکس باید نقطه جاذبه‌ای وجود داشته باشد و اگر شما کاغذ سفیدی را درنظر بگیرید، این کاغذ به خودی خود کشش و جاذبه‌ای را برای بیننده و دقت او به فضای سفید ایجاد نمی‌کند. اما اگر در همین صفحه نقطه کوچک سیاه رنگی رسم کنیم، در اولین نگاه بی‌اختیار و بدون مقاومت و به سادگی نظر بیننده به این نقطه جذب می‌شود. بنابراین می‌توان گفت که عکاس می‌تواند نگاه بیننده را در اختیار خود بگیرد و به هر جا که مایل است بکشاند. توانایی در به وجود آوردن یک نقطه جاذبه و کشش را باید با تمرین و عکس گرفتن از موضوعات متفاوت با ابعاد مختلف به دست آورد.


ج) نقطه کانونی عکس: هر نقطه‌ای که در تصویر وجود داشته باشد و نظر بیننده بلافاصله با آن معطوف شود، نقطه کانونی عکس نامیده می‌شود. هر تصویر باید حداقل یک نقطه کانونی داشته باشد. البته باید درنظر داشت که نقطه کانونی حتماً نباید به صورت نقطه باشد، بلکه می‌تواند به صورت خط، تصویر دو بعدی یا سه‌بعدی، کوچک یا بزرگ باشد. استفاده صحیح از نقاط کانونی و به کار بردن دقیق و حساب‌شده آنها در تصویر اهمیت زیادی در گیرایی و جاذبه عکس‌های زیبا و جالب دارد. در مواقعی که توجه بیننده عکس به چندین موضوع کوچک و بزرگ در یک محل جلب می‌شود، عبارت فضای کانونی بیشتر از نقطه کانونی مصداق پیدا می‌کند.


د- نگذارید چشم بیننده از عکس خارج شود. دقت کنید که خطوطی که چشم بیننده را به داخل عکس جذب می‌کنند، نباید طوری باشد که چشم را از عکس خارج کنند، به عبارت دیگر نقطه برخورد و جمع‌شدن خطوطی که در تصویر هستند، باید به نقطه کانونی یا فضای کانونی تصویر ختم شوند.


هـ- توازن را در تصویر حفظ کنید. در تصاویر معمولاً موضوع‌ها نسبت به دوری و نزدیکی، کوچک‌تر و بزرگ‌تر هستند و به همین سبب به عکس عمق می‌بخشند. ما باید از این کوچکی و بزرگی موضوع‌ها در عکس استفاده کنیم. به خاطر داشته باشید، برای کمک به زیبایی تصویر باید توازن را در سطح عکس حفظ کنیم.
 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


به علت وجود نقطه کانونی در زمینه یکنواخت عکس نگاه بیننده بلافاصله به طرف وی جلب می شود
 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


عکس فوق دارای پیش زمینه (گلها ) میان زمینه (کوهها ) و پس زمینه (ابرها ) می باشد. و از لحاظ کادر بندی عکس کاملی محسوب می شود


تهیه و تنظیم: سیدمحمود دادمرزی
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
 
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد