شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یک کارشناس روابط عمومی، روابط عمومی و محتوا را آینده بازاریابی دانست که ۷۰ درصد بودجه بازاریابی شرکتهای بزرگ جهان تا سال ۲۰۲۰ به آن اختصاص خواهد یافت.
به گزارش شارا از پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، مجید کثیری، طی سخنانی در همایش تخصصی بهبود و توسعه پایدار کسبوکارهای الکترونیکی، افزود: در طی تاریخ چندهزار ساله عمر بشر و تولید علم امروز شاهدیم که ۹۰ درصد اطلاعات کل تاریخ، تنها در دو سال اخیر تولید شده است بنابراین با یک انقلاب اطلاعاتی روبهرو هستیم.
به گفته او به همین دلیل است که طبق نظرسنجیها بیش از ۳۶ درصد شرکتهای بزرگ جهان، روابط عمومی و بازاریابی محتوا را دو اولویت اول سازمان خود معرفی کرده اند.
این کارشناس حوزه ارتباطات و مدیرعامل آژانس رسانه اخبار رسمی در ادامه گفت: امروز ۴۹ درصد یعنی نیمی از کسانی که در اینترنت خرید می کنند، قبل از خرید، جستجوی خود را در مورد محصول یا برند مورد نظرشان از طریق گوگل انجام می دهند، یعنی مستقیما به سایت فروشنده نمی روند و ابتدا می خواهند بدانند در مورد آن محصول در رسانه ها چه می گویند.
وی افزود: از طرفی ماهیانه نزدیک به ۱۴۰ میلیارد جستوجو در گوگل انجام می شود که به طور میانگین هر انسان در زمین ماهیانه ۱۴ جستجو در گوگل انجام می دهد. اینجاست که اهمیت روابط عمومی و محتوا در موفقیت یا شکست برندها معلوم می شود.
کثیری در پایان به خدمات پلتفرم اخبار رسمی به عنوان اولین پلتفرم توزیع محتوا در ایران اشاره کرد و استفاده از آن برای توزیع محتوا در رسانه های داخلی و بین المللی را آموزش داد.
گفتنی است در این همایش یک روزه که به همت مرکز آموزش بازرگانی استان اصفهان برگزار شد سخنرانانی همچون مجید کثیری، مدیرعامل آژانس رسانه اخبار رسمی، رضا امیدسالاری مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک پرداخت، احمدرضا مسرور مدیر عامل شتابدهنده دیموند، رامتین منزهیان رییس هیئت مدیره شرکت ایده نویت، سید نصیرالدین ضوئی رئیس کارگروه تجارت الکترونیک کمیسیون ICT اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان و رضا الفت نسب دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی ایران به ارائه سخنرانی و آموزش در حوزه تجارت الکترونیک و کسب و کارهای آنلاین پرداختند.