درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 06:41   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21187صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیسه شنبه، 6 بهمن 1394 - 12:03
رهبران جهان در فیس بوک، اوباما در رأس
اولین مطالعه در مورد استفاده دولت ها از فیس بوک منتشر شد
Donald A. Baer، رئیس کل و مدیر عامل Burson-Marsteller، می گوید: "این اولین مطالعه در مورد استفاده دولت ها از فیس بوک بوده، و بینش ارزشمندی در مورد شیوه های ارتباطات رهبران سیاسی در سراسر جهان به ما ارائه می دهد".
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199
 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- Burson-Marsteller، امسال نتایج حاصل از مطالعه ای تحت عنوان رهبران جهان در فیس بوک، را منتشر کرد که نگاهی دارد به چگونگی استفاده مقامات دولتی و سران ایالتی از رسانه های اجتماعی در سراسر جهان.


به گزارش گروه ترجمه شارا، بخش اول از ویرایش 2016 از مطالعه سالانه Twiplomacy، نشان داد که 169 کشور (دولت) از 193 عضو سازمان ملل متحد، برای خود صفحه رسمی فیس بوک دارند. در طول هشت سال گذشته، فیس بوک به پلت فرم مورد علاقه و منتخب رهبران و دولت های جهان برای تعامل با رأی دهندگان و اجزای تشکیل دهنده خود، تبدیل شده است.


تقریبا 90 درصد از تمامی دولت ها حضور رسمی در فیس بوک دارند، به علاوه 87 تن از سران دولتی، 82 تن از رؤسای دولت ها و 51 تن از وزرای خارجه، صفحات شخصی بر روی این پلت فرم برای خود دارند.


Donald A. Baer، رئیس کل و مدیر عامل Burson-Marsteller، می گوید: "این اولین مطالعه در مورد استفاده دولت ها از فیس بوک بوده، و بینش ارزشمندی در مورد شیوه های ارتباطات رهبران سیاسی در سراسر جهان به ما ارائه می دهد". "شرکت های بزرگ، سازمان های غیر دولتی (NGO) و بخش های بسیارِ دیگری وجود دارند که می توانند از دولت ها و رهبران آن ها، راه استفاده از فیس بوک را یاد بگیرند. با نشان دادن جنبه انسانی خود، آن ها ارتباطی نزدیک تر با شهروندان خود بر قرار می نمایند."


در طول هشت سال گذشته، فیس بوک به پلت فرم مورد علاقه و منتخب رهبران و دولت های جهان برای تعامل با رأی دهندگان و اجزای تشکیل دهنده خود، تبدیل شده است. در تاریخ 4 ژانویه سال 2016، کل رهبران جهان در مجموع حدود 230489257 لایک داشتند و 302456 پست منتشر کرده بودند.


Jeremy Galbraith، مدیر عامل بخش اروپا، خاورمیانه و آفریقای Burson-Marsteller و Global Chief Strategy Officer، می گوید: "این مطالعه نشان می دهد که دولت ها در استفاده از رسانه های اجتماعی، بسیار هوشمندانه تر و حرفه ای تر از قبل عمل می نمایند. یکی از یافته های دلگرم کننده حاصل از این مطالعه آن است که، برای دولت ها، به نظر می رسد که در آن چه که آن ها در پست های خود می گذارند، کیفیت نسبت به کمیت ارجح تر شناخته شده است". "این مسئله همچنین بسیار جالب توجه است که می بینیم سیاستمداران موفق در فیس بوک رفتاری درست مانند هر کاربر دیگر فیس بوک دارند، و تصاویری از زندگی در خانه، تعطیلات و فرزندان خود را به اشتراک می گذارند".

محبوب ترین
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، محبوب ترین رهبر جهان در فیس بوک با 46 میلیون لایک در صفحه کمپین خود می باشد. نخست وزیر هند، نارندرا مودی (Narendra Modi) در نزدیک ترین جایگاه پس از اوباما، با بیش از 31 میلیون طرفدار در صفحه شخصی خود و 10.1 میلیون طرفدار در صفحه نهادی سازمان بنادر و دریانوردی (PMO) هند، قرار دارد، که در جایگاه دوم قرار می گیرد. رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور اندونزی، جوکو ویدودو (Joko Widodo)، و رئیس جمهور مصر، عبدالفتاح ال سیسی (Abdel Fattah el-Sisi)، تکمیل کننده پنج نفر بالای لیست محبوب ترین رهبران جهان با بیش از 5 میلیون لایک، می باشند.


در نوامبر سال 2015، دولت آمریکا برای رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا یک صفحه نهادی رسمی راه اندازی نمود (POTUS)، که از زمان راه اندازی در کم تر از دو ماه، 1.3 میلیون لایک به خود جذب نمود و در حال حاضر نیز در میان محبوب ترین 30 صفحه رهبران جهان قرار دارد.


Modi، با بیش از 200 میلیون فعل و انفعال در "اجتماع" فیس بوک خود در سال 2015 (تعداد کل لایک ها، کامنت ها و به اشتراک گذاری ها)، تعاملی ترین طرفداران را دارد، که این میزان پنج برابر بیشتر از اوباما می باشد. با این حال، با این که پست های کاخ سفید، لایک های به مراتب کم تری نسبت به Modi جذب می کند، با این وجود بیشتر به اشتراک گذاشته می شود.


رئیس جمهور جدید آرژانتین، Mauricio Macri، درگیرترین (مشغول ترین) رهبر جهان است و با یک نرخ دو رقمی تعامل (تقریبا 12 درصدی)، تبدیل به "رئیس جمهور بی چون و چرای فیس بوک" شده است.


صفحه فیس بوک ریاست جمهوری دومینیکن، با میانگین بیش از 27 ارسال در روز در سال 2015، پرکار ترین صفحه است. صفحات فیس بوک دولت بوتسوانا و فیلیپین نیز تقریبا به همان اندازه پرکارند، هر کدام با متوسط بیش از 20 پست در روز است. در مقابل، صفحه رسمی POTUS (صفحه رسمی ریاست جمهوری امریکا) تنها به صورت نوبتی پست می گذارد، اما بیش از 77000 تعامل در هر پست به دست می آورد.

آسیا و اقیانوسیه
رهبران دولت هند، از جمله رئیس جمهور، نخست وزیر و وزیر امور خارجه، در صدر رتبه بندی در منطقه آسیا و اقیانوسیه قرار دارند. وسعت و جمعیت این کشور به وضوح یک عامل تعیین کننده برای این تعداد انبوه مخاطبان می باشد.


فیس بوک در دیگر کشورهای آسیایی نیز مورد هجوم قرار گرفته است و در حال تبدیل به پلت فرم منتخب برای رهبران آسیایی می باشد. رییس جمهور فیلیپین، Noynoy Aquino، نخست وزیر مالزی، نجیب رزاق (Najib Razak)، رهبر جدید میانمار، آنگ سان سو چی (Aung San Suu Kyi)، و نخست وزیر کامبوج، هون سن (Hun Sen)، هر یک با بیش از 1 میلیون فالوور (دنبال کننده)، دارای تعداد مخاطبان قابل ملاحظه ای می باشند.

خاورمیانه
رئیس جمهور مصر، عبدالفتاح ال سیسی، با چیزی حدود 6 میلیون لایک، در صدر رتبه بندی خاورمیانه و شمال آفریقا و جلوتر از پیش از ملکه رانیای (Queen Rania) اردن، با 5.5 میلیون لایک، قرار دارد. شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی، با 3 میلیون لایک و دادگاه سلطنتی هاشمی اردن با 1.6 میلیون لایک، در رتبه های بعدی قرار دارند.

آمریکای لاتین
رئیس جمهوری مکزیک، انریکه پنیا نیتو (Enrique Peña Nieto)، محبوب ترین رهبر در امریکای لاتین با 4.5 میلیون لایک، جلوتر از رئیس جمهور جدید آرژانتین، Mauricio Macri، با 3.5 میلیون لایک و رئیس جمهور برزیل، دیلما روسف، با 2.6 میلیون لایک، می باشد.

افریقا
در مقیاس جهانی، ریاست جمهوری آفریقای جنوبی چهارمین نهاد پر بازدید در سال 2015 (از طریق تلفن همراه توسط کاربران فیس بوک) است.
اوهورو کنیاتا (Uhuru Kenyatta) در کنیا، با حدود 2 میلیون لایک، جلوتر از John Dramani Mahama، رئیس جمهور غنا و Tedros Adhanom Ghebreyesus، وزیر امور خارجه اتیوپی، هر کدام با بیش از 600000 لایک، محبوب ترین رهبر در کشورهای جنوب صحرای آفریقا می باشد.

اروپا
رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان، سلطنت بریتانیا، رئیس جمهور رومانی، Klaus Iohannis، صدراعظم آلمان، آنگلا مرکل، نخست وزیر روسیه، دیمیتری مدودف، و Edi Ramaی آلبانیایی، محبوب ترین رهبران اروپا در فیس بوک هستند.

رهبران جهان که در فیس بوک حضور ندارند
تنها دولتِ 24 کشور هنوز در فیس بوک حضور نیافته اند، از جمله چین، که در آن استفاده از شبکه های اجتماعی ممنوع است، و سوئیس، که در آن رئیس جمهور سابق یک صفحه شخصی در سال 2013 راه اندازی نمود، اما چهار ماه بعد غیرفعال شد.

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

برگردان: گروه ترجمه شارا

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ناشناس
| 1394/11/8 - 18:33 |     0     0     |
حضور در فیسبوک چیزی نیست که باید از اکثر الگوهایی که مثال زدید یاد گرفت. چه بسا برعکس. بسیاری از اسامی ای که نام بردید، به سان آن مثل ادب از که آموختی هستند که باید دانست عدم پیروی از آنان رسم ادب آموزی است. از این رهگذر، اگر یادگیری ای تبعیتی و الگوسازی ای هم قرار است اتفاق بیفتد چه بهتر که از شایستگان باشد و به کارگیری الفاظی که می گوید آن هایی که مثل این ها این کار را نمی کنند، بیایند و از این ها یاد بگیرند، غلط است.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد