شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی CES به طور کلی حاوی فناوریهای جدیدی است که با هدف خدمترسانی به مصرفکننده طراحی شدهاند. Kodak به هر حال امسال مسیر متفاوتی را پیموده و یک صفحه از گذشته خود را باز کرده است. با کمک یک طراح به نام «ایو بهار»، Kodak به معرفی مجدد دوربین سوپر 8 معروف خود میپردازد. این دوربین ابزار کار اولیه بسیاری از افراد تولید کننده محتوا در دنیای امروز به شمار میرود. این دوربین دارای یکسری قابلیتهای دیجیتال نیز خواهد بود که از آن جمله میتوان به منظرهیاب دیجیتال اشاره کرد.
با وجود نمایش یک نمونه اولیه در نمایشگاه CES، محصول واقعی احتمالا تا پاییز به بازار عرضه نخواهد شد و به قیمت 400 تا 750 دلار به فروش خواهد رفت. البته یک نمونه ارزانتر در سال 2017 فروخته میشود. فیلمسازان، تهیهکنندگان و کارگردانانی نظیر کریستوفر نولان، استیون اسپیلبرگ و جی.جی.آبرامز همگی نسبت به این وسیله ابراز علاقه کردهاند. در حالی که باید از هر فناوری برای داستانسرایی بصری استقبال کرد، هیچ چیز به فیلم ضربه نمیزند.
به گفته آبرامز، برندسازی دوربین سوپر 8 جدید رویایی است که تحقق مییابد. اسپیلبرگ با وجود ابراز خوشحالی از شنیدن این خبر، قصد استفاده از آن را در ساخت فیلمهای خود ندارد. او فیلمهایی را دوست دارد که جایی برای تخیلات باقی نمیگذارند. فیلمساز معروف کوئنتین تارانتینو، عکاس مشهور رابرت ریچاردسون و کارگردان و فیلمنامهنویس آمریکایی پتی جنکینز، نیز از طرفداران این دوربین احیا شده هستند.
البته فیلمهای این دوربین مثل گذشته در دسترس نیستند، بنابراین شاید دوربین سوپر 8 تا حدی گران به نظر برسد. این دوربین نیز ممکن است مثل دوربینهای عکس فوری به خاطر جنبه نوستالژیک خود فروش بالایی پیدا کند. به گفته کداک، مردم با ارسال فیلم سوپر 8 خود برای پردازش، به نسخههای دیجیتال آن دست مییابند.
منبع: فرصت امروز
|