درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 18:43   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2100صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 10 آبان 1399 - 10:54
ترغیب کارمندان به نوآوری؛ چگونه؟
نویسنده: آنیتا کمپل مترجم: سیمین راد - مقاومت در برابر تغییر، بخشی از ماهیت هر انسانی است؛ چراکه در غیر این صورت سکون نمی‌توانست یکی از اصول بنیادین فیزیک باشد. وقتی این واقعیت را دریابیم، آنگاه چگونه می‌توانیم از کارمندان خود بخواهیم که صمیمانه حامی تغییر باشند؟ اینجا شش قدم را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید کارمندان خود را به نوآوری و تغییر ترغیب کنید.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| امروزه، شرکت‌هایی از هر اندازه، چه کسب و کارهای کوچک، چه بزرگ، مشتاقانه در پی نوآوری و ابتکار هستند. برای صاحبان کسب و کارهای کوچک نوآوری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، اما متاسفانه کارمندان‌شان توجه چندانی به این مساله مهم ندارند.
 

دست آخر، نوآوری به معنای تغییر است، اما خود تغییر نیز به معنای برهم‌زدن سیستم‌ها و فرآیندهایی است که کارمندان با آنها راحت هستند. به همین خاطر، واداشتن کارمندان به پذیرش پیامدهای نوآوری حتی می‌تواند چالش بزرگ‌تری باشد تا اینکه از آنها بخواهیم با ایده‌های نوآورانه دست و پنجه نرم کنند.


مقاومت در برابر تغییر، بخشی از ماهیت هر انسانی است؛ چراکه در غیر این صورت سکون نمی‌توانست یکی از اصول بنیادین فیزیک باشد. وقتی این واقعیت را دریابیم، آنگاه چگونه می‌توانیم از کارمندان خود بخواهیم که صمیمانه حامی تغییر باشند؟ اینجا شش قدم را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید کارمندان خود را به نوآوری و تغییر ترغیب کنید.


1. پذیرای احساسات کارمندان خود باشید.

 

اضطراب در قبال امکان از دست دادن کار و تغییر قوانین کار، تردید درباره اینکه نوآوری جواب می‌دهد، ترس از شکست به خاطر پذیرش وظایف تازه، همگی احساسات رایجی هستند که کارمندان نسبت به مساله نوآوری‌ نشان می‌دهند. تلاش برای رد، تفسیر، یا گذشتن از خیر این دغدغه‌ها تنها می‌تواند اوضاع را بدتر از قبل کند.

 

باید بتوانید کارمندان خود را ترغیب کنید که بتوانند به راحتی درباره دغدغه‌ها و نگرانی‌هایشان با شما صحبت کنند و درگیری‌های ذهنی خود را با شما به اشتراک بگذارند. واژه کلیدی در مورد این مساله «همدلی و همراهی با کارمندان» است. شما نیاز دارید که به سخنان کارمندان خود گوش بسپارید و با آنها همراه شوید تا آنها نیز مشکلات‌شان را تنها در میان خودشان طرح نکنند.


2. دغدغه‌های کارمندان خود را مورد خطاب قرار دهید.

 

وقتی دانستید که گروه کاری شما چه نگرانی‌ای دارد، آنگاه خواهید توانست که مورد به مورد به مشکلات آنها بپردازید و به شیوه‌ای واقع‌گرایانه و به‌خصوص هر مورد را خطاب قرار دهید. دیگر نباید به آنها بگویید «اوه! اوضاع خوب خواهد شد! نگران نباشید!»

 

برای نمونه، اگر کارمندان شما گمان می‌کنند که تلاش برای نوآوری سبب می‌شود تا زمان بیشتری را صرف کار در شرکت کنند، آنگاه شما باید بگویید «بله، در ابتدای پروژه‌مان قدری به زمان بیشتر نیاز داریم، اما دست آخر این پروژه به تغییری می‌انجامد که زمانِ کار را برای همه کاهش خواهد داد. حتی می‌توانیم دست کم تا 40 ساعت در هفته صرفه‌جویی کنیم و زمان تولید را کاهش دهیم.»


3. با همه کارمندان خود همکاری کنید. اغلب اوقات، نوآوری نتیجه همکاری و همدستی اشخاص درون یک شرکت است. چه بسا یک پروژه به نظر آن دسته از کارمندانی که اهمیتی به مفهوم همکاری با دیگران نمی‌دهند، بی‌مورد باشد، یا چه بسا یک پروژه مختص کارمندان رده‌بالا به حساب بیاورند.

 

اما واقعیت این است که یک گروه کوچک می‌تواند یک ایده خوب تولید کند، در حالی که همواره به یک گروه واقعی نیاز است تا این ایده پخته شود و به صورت محصول یا خدمات به بازار برسد.

 

باید با همه کارمندان همکاری کنید، با آنها درگیر شوید و مشغولیت‌های تازه‌ای برایشان فراهم آورید. به آنها توضیح دهید که چگونه و چرا هر شخص برای عملی‌شدن نوآوری‌های جمعی ضرورت دارد.


4. به روشنی و با صراحت با کارمندان خود ارتباط بگیرید. کارمندان باید کاملا متوجه شوند که نوآوری چیست، چه چیزی نوآوری را به عرصه بازار می‌آورد و نتیجه نهایی یک نوآوری چه می‌تواند باشد. وقتی نتوانید اطلاعات کافی در مورد پروژه‌ها را به روشنی و با صراحت به کارمندان خود منتقل کنید و نادانسته‌هایی در مورد کار وجود داشته باشد، آنگاه کارمندان شما عصبی خواهند شد و شایعه‌پراکنی دامن شما و فعالیت‌هایتان را خواهد گرفت.

 

همه با هم پچ‌پچ خواهند کرد و در مورد مناسبات درونی شرکت شایعه خواهند ساخت. برای جلوگیری از این عوامل، ابتدا باید فعالانه و مشخص با گروه‌های کاری‌تان صحبت کنید، به آنها به روشنی گوش بسپارید و طی مراحل کار در مورد نوآوری‌ها به گفت‌وگو بنشینید. نواحی نامشخص و تیره و تار فرآیندهای کاری‌تان را توضیح دهید و مطمئن شوید که هیچ اطلاعات کاذبی در فضای کسب‌و‌کار پخش نشود.


5. به کارمندان خود روحیه و دلگرمی بدهید.

 

تردیدی نیست که یک پروژه نوآورانه بزرگ بسیار مهیج است. اما چه بسا به خاطر همه هیجانات و علایقی که در این پروژه می‌توانند حضور داشته باشند، مساله کمی اضطراب‌آور و فرساینده شود. در اینجا باید بتوانید پیشرفت هر فرد به سوی هدف و گزارش‌های روزانه و هفتگی او را بسنجید و هر کارمند را بر اساس تلاش‌های سازنده و مثبت‌اش ارزیابی کنید.

 

می‌توانید برای کوشش‌های کارمندان خود پاداش تعیین کنید و به این ترتیب به آنها دلگرمی بدهید. به نحوی به گروه خود روحیه و انرژی بدهید که به خوبی برای شما کار کنند. می‌توانید در انتهای هفته میهمانی برقرار کنید یا حتی برنامه‌های دیگری ترتیب دهید که از اضطراب کارمندان بکاهد و نیروهای آنها را افزایش دهد.


6. از نتایج کار گروهی کارمندان خود تجلیل کنید.

 

وقتی کارمندان شما به موفقیت‌های چشمگیر دست می‌یابند، از آنها قدردانی کنید. وقتی نوآوری شما به اتمام رسید و نتیجه گرفتید، زمانی را به گروهتان اختصاص دهید و مشارکت و همکاری آنها را به رسمیت بشناسید. به‌علاوه باید نقشی را که هر فرد در این نوآوری داشته است، تصدیق کنید. به این ترتیب، خواهید توانست از کارمند خود تجلیل کنید. این مورد می‌تواند حتی از رهگذر پاداش‌های گوناگون نیز محقق شود.


نتیجه‌گیری

 

وقتی نوآوری شما به نتیجه رسید نباید این قدم‌های شش‌گانه را متوقف کنید. همچنان باید کارمندان خود را نسبت به نوآوری‌ها و تغییرات تازه هوشیار نگه دارید. آنها باید بدانند که نوآوری و تغییر به افزایش فروش، ازدیاد مشتریان و ارتقای سطح کیفی و کمی شرکتشان در صنعت منجر می‌شود. باید به دنبال راه‌هایی باشید که همچنان بتوانند وضعیت شما را بیش از پیش بهبود بخشند. به‌علاوه، هرگز نباید پاداش‌ها و انعام کارمندان خود را به خاطر نقشی که در موفقیت جمعی‌تان ایفا کرده‌اند، از یاد ببرید. همواره از خود بپرسید که کارمندان شما به چه نحوی می‌خواهند تغییراتی را اداره کنند که از بطن نوآوری نشات می‌گیرند؟


 

www.donya-e-eqtesad.com

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد