درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 06:53   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20954صفحه نخست » دوشنبه، 28 دی 1394 - 10:47
جشن بزرگ «اکسپو» در جمع نمایشگاهی‌ها
صبح دیروز محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران میزبان دو جشن جذاب و تاریخی بود. اولی جشن رفع تحریم‌ها و خلاص شدن اقتصاد ایران از تنگناهای بزرگ بین‌المللی و دیگری جشن اختتامیه اکسپو میلان و قدردانی از دست اندرکاران این رویداد جهانی به واسطه کسب رتبه دوم ایران در سال ۲۰۱۵ میلادی بود.
  

جشن بزرگ «اکسپو» در جمع نمایشگاهی‌ها

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، اختتامیه اکسپو میلان در سالن مروارید خلیج‌فارس نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، حسین اسفهبدی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، منوچهر طاهایی مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت، سونیا پوریامین مشاور رسانه‌ای وزیر، که مسئولیت ریاست و عضویت در کمیته‌های هفتگانه ستاد اکسپو را نیز بر عهده داشتند، همکاران ستاد برگزاری اکسپو و جمعی از ایرانیان مقیم ایتالیا به عنوان همکاران پاویون ایران در اکسپو در کنار کارکنان شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و برخی اصحاب رسانه برگزار شد تا پرونده اکسپو میلان به طور رسمی بسته شود.
در ابتدای این مراسم حسین اسفهبدی ضمن خوشامدگویی به حاضران و تبریک پیروزی ایران در پرونده هسته‌ای و پایان تحریم‌ها بخشی از پیام رییس‌جمهوری به ملت ایران به مناسبت رفع تحریم‌ها را قرائت کرد. در ادامه محمدرضا نعمت‌زاده به عنوان متولی اصلی برگزاری پروژه بزرگ حضور ایران در اکسپو ۲۰۱۵ میلان، ضمن تبریک رفع تحریم‌ها به ملت ایران و تمامی مسئولان ملی اظهار کرد: باعث شعف است که در چنین روز مبارکی و در کنار شادی همه مردم ایران جشن اکسپو را برگزار می‌کنیم. توافق هسته‌ای و برچیده شدن تحریم‌ها نشان می‌دهد که همیشه می‌توان با تدبیر و امید، پیچیده‌ترین مشکلات را از سر راه برداشت. استقامت توام با صبر همواره کار دشواری است اما امروز دیدیم که می‌توان با اتکا به همین موارد به پیروزی رسید.


کار اصلی ما تازه از امروز شروع شده است
مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بیانیه رییس‌جمهوری که صبح اول وقت پس از اجرای نهایی برجام قرائت شد برای همه ما حس خوبی را به همراه داشت. این بیانیه قدرتمند پر از نشانه‌های امید و حرکت رو به جلو بود. این حرکت رو به جلو یعنی کار اصلی ما تازه از امروز شروع شده است. همه فعالان اقتصادی ایران اسلامی باید فکر کنند که چطور می‌توانند از این امتیاز ویژه به نفع پیشرفت کشور استفاده کنند. اکنون وقت آن است که بعد از یک رکود چندین ساله کشورمان را آباد کنیم. وی سپس به تلاش‌های انجام‌شده از دو سال قبل در زمینه اکسپو میلان اشاره کرد و گفت: تلاش‌ها و حضور مداوم همه همکاران ما در کنار هم باعث شد موفقیتی به نام ملت ایران به دست بیاید و در تاریخ ثبت شود. نعمت‌زاده سپس با اشاره به بی‌سابقه بودن کسب یک مقام نمایشگاهی برای ایران در بین بیش از ۱۴۵ کشور جهان اظهار کرد: این اتفاق خوب از تجربیات گذشته ما نشأت می‌گیرد. من از آن دسته مدیرانی نیستم که زحمات مدیران پیش از خودم را زیر سوال ببرم. این فرهنگ غلطی است که بگوییم دیگران هیچ کاری نکرده‌اند و هرچه بوده زحمت خود ما بوده است. اگرچه در گذشته هرگز موفق به کسب مقام‌های تاثیرگذار و آبرومند در زمینه اکسپوهای جهانی نشده بودیم اما به‌طور قطع تجربیات کسب شده در اکسپوهای گذشته به کمیته ملی اکسپو میلان کمک کرد تا بهترین و اثربخش‌ترین عملکرد را در این زمینه ارائه دهد و رتبه دوم اکسپو ۲۰۱۵ میلان را برای ملت ایران به ارمغان بیاورد.


کار تیمی همیشه اثر بخش است
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: معتقد هستم که کار تیمی همیشه اثربخش خواهد بود. من همواره به همه همکارانم تاکید می‌کنم که برای پیشبرد یک اتفاق بزرگ اقتصادی باید برای هر کسی یک نقش کلیدی در نظر گرفت. موفقیت یعنی تلاش جمعی و تلاش جمعی یعنی همفکری برای رسیدن به هدفی والا. باید از همه کمیته‌های فنی و محتوایی فعال در اکسپو تشکر کنم که شبانه روز در این مسیر زحمت کشیدند. وی همچنین اظهار کرد: براساس گزارش‌ها در ۶ ماه حضور ایران در اکسپو میلان، پاویون ایران میزبان حدود ۴ میلیون گردشگر از سراسر جهان بود. بنابراین به جرات می‌توانم بگویم که اکسپو در شناساندن ایران به بخش عظیمی از مردم جهان تاثیرگذار بود و ایران از این رویداد بزرگ جهانی استفاده مطلوبی برای شناساندن توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود به جهانیان کرد. حضور میلیونی گردشگران در این رویداد نمایشگاهی باعث خوشحالی آقای روحانی هم شد. ایشان در جلسه هیات دولت از این تلاش تشکر کردند و نقش تیم اجرایی را در هدفی که مشخص شده بود تاثیرگذار خواندند. به علاوه این نکته‌ای قابل توجه است که ایتالیا با حضور بیش از ۳۶۰ هزار نفر از تاجران، بازرگانان، سرمایه‌گذاران و مسئولان کشورش در ایران، بیشترین و بزرگترین هیاتی است که برای مذاکره در ایام پس از برجام وارد کشور ما شده و بدون شک برگزاری اکسپو و حضور موفق ایران در این رویداد جهانی در معرفی و جذب این گروه بسیار موثر بوده است.


طرحی که مانند آن را قبلا کسی ندیده باشد
مقام عالی وزارت سپس به معماری منحصر به فرد پاویون ایران اشاره کرد و گفت: باید از تیم معماری این مجموعه هم تشکر کنم. هم از تیم آقای کامران صفامنش برای معماری اصلی و طرح کلی پاویون و هم از گروه ره شهر به خاطر طراحی داخلی این مجموعه. درخواست ما از این دو گروه این بود که روی طرحی خاص و تازه کار کنند. طرحی که مانند آن را در گذشته کسی ندیده باشد. این دوستان نیز بحق با طرح یک سفره ایرانی حق مطلب را ادا کردند. این سفره برای ۶ ماه پهن شد و از هر جنبه برای ما اثر مثبت داشت. امیدوارم برای حضور موفق‌تر و پربارتر در اکسپوهای بعدی نیز از همین حالا آماده شویم. چه برای اکسپو ۲۰۱۷ قزاقستان که یک اکسپو منطقه‌ای اما با اهمیت است و چه برای اکسپو ۲۰۲۰ که قرار است در شهر دوبی برگزار شود. هر دوی اینها باید عرصه حضور ایران و گروه‌های نمایشگاهی کشورمان باشد؛ به‌طور تاثیرگذارتر، حرفه‌ای‌تر و پرافتخارتر.


توجه به نوسازی نمایشگاه بین‌المللی
نعمت زاده در پایان خطاب به مدیران نمایشگاهی تهران با اشاره به اهمیت نوسازی نمایشگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: خیلی زود فضای نمایشگاه بین‌المللی تهران باید بازسازی و نوسازی شود. نمایشگاه بین‌المللی تهران بعد از این همه سال باید وجه و نمای بسیار بهتری داشته باشد. سال‌هاست که شکل و شمایل این سایت هیچ تغییری نکرده و سالن‌ها قدیمی و فرسوده شده‌اند. باید خیلی زود برای نوسازی و بازسازی آن اقدام کرده و از فضای بزرگ و مطلوب آن بهره‌برداری بهتری کنید. این نمایشگاه با توجه به فضای سبز خوبی که دارد می‌تواند در کنار اهداف اقتصادی برای مردم تبدیل به یک تفریحگاه دائمی شود. امیدوارم در فضای جدید ملی و بازسازی اقتصاد کشور تلاش شما هم برای این سایت از گذشته بیشتر نمود پیدا کند.


با کمترین بودجه مدال نقره را گرفتیم
حسین اسفهبدی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک رفع تحریم‌های بین‌المللی اظهار کرد: آقای مهندس نعمت‌زاده همواره تاکید داشتند که این اختتامیه را هرچه زودتر برگزار کنیم. اما به دلیل تعدد فعالیت‌ها این مراسم برگزار نشد تا اینکه قرعه به نام این روز خوب و مبارک افتاد. چه چیزی بهتر و خوشحال‌کننده‌تر از اینکه در یک روز دو جشن ملی داشته باشیم. یکی برای رفع تحریم‌ها و دیگری به مناسبت اختتامیه اکسپو ۲۰۱۵ میلان. مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: از زمانی که ما کار روی پروژه اکسپو را آغاز کردیم به‌طور تقریبی بدون وقفه تلاش کردیم و حتی روزهای تعطیل هم به همراه تیم محتوایی و اجرایی‌مان مشغول فعالیت بودیم. این تلاش‌ها به لطف خدا و نظم وزارت صنعت، معدن و تجارت در پیگیری برنامه‌ها به بار نشست. برخی مدیران وزارت خارجه همواره نگران بودند که خدایی ناکرده کار ما به نتیجه نرسد. البته حق هم داشتند. با توجه به فرصت اندکی که داشتیم کوچکترین تعللی ممکن بود ما را از هدف‌مان بازدارد. معاون سازمان جهانی یوفی در افریقا و خاورمیانه تصریح کرد: شکر خدا با تمام محدودیت‌هایی که وجود داشت بالاخره کار تیمی جواب داد و ما موفق شدیم مدال نقره اکسپو میلان را برای ملت ایران به ارمغان بیاوریم. جالب است بدانید که بودجه این رویداد عظیم در ابتدا ۲۰۰ میلیارد تومان بود. با توجه به مشکلات مالی دولت آقای نعمت‌زاده آن را به ۷۸ میلیارد تومان تقلیل دادند. پس از مدتی فهمیدیم که این میزان هم قابل پرداخت نیست، بنابراین تنها ۴۰ میلیارد تومان دریافت کردیم. این رقم در مقابل مخارج چندصد میلیون یورویی کشورهای اروپایی و امریکایی بسیار ناچیز بود. اما ما با همین بودجه کار را به سرانجام رساندیم که البته بخش کوچکی از آن را در قالب دستگاه‌ها و وسایل خریداری شده برای پاویون که بعدا به ایران بازگردانده شدند، زنده کردیم، بنابراین می‌توانم بگویم که ما با بودجه‌ای کمتر از ۴۰ میلیارد تومان پروژه بزرگ اکسپو را به سر منزل مقصود رساندیم. اسفهبدی در پایان از همه همکاران فعال در کمیته‌های هفتگانه اکسپو تشکر کرد و گفت: از چهره‌های بسیاری باید نام ببرم که ممکن است برخی از شما از قلم بیفتید، از این‌رو به یک تشکر گروهی بسنده می‌کنم. از دوستان فعال در زمینه فرهنگ و هنر که برای اجرای نمایش‌ها و کنسرت‌ها، به‌ویژه مراسم روز ملی ایران زحمت کشیدند ممنونم. از تیم‌های فعال در رستوران ایران و بخش‌های بازرگانی تشکر می‌کنم. همکاران ما در بخش گردشگری و معرفی جاذبه‌های متعدد ایران به خارجی‌ها هم بحق شایسته قدردانی هستند. از همکاران خوبم در سایت تهران و رسانه‌های فعال در عرصه صنعت نمایشگاهی نیز قدردان هستم. امیدوارم که این افتخارات جهانی تداوم داشته باشد و ما هم زنده باشیم و حاصل تلاش‌های همکاران را در این زمینه ببینیم.


قدردانی از فعالان اکسپو
در پایان این مراسم جمعی از فعالان اکسپو مورد قدردانی قرار گرفتند و لوح آنها از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران اهدا شد. چهره‌های فعال در عرصه‌های مختلف دولتی و بخش خصوصی مانند مرتضی رحمانی موحد، منوچهر طاهایی، کامران صفامنش، اصغر فیروزآبادی، جلال عرب اویسی، مهدی افضلی، سونیا پوریامین، آریامجیدی، محمد سعادتی‌پور، رسول یاراحمدی، کاووس واضحی، محمد محبعلی، حسین میرظفرجویان،‌ محمد حمیدی مقدم، علی گودرزی، علی شریعتی مقدم و... از اعضای کمیته‌های هفتگانه ستاد اکسپو، مسئولان بخش تجاری و رستوران پاویون و.... از جمله افرادی بودند که زحمات آنها در ستاد اکسپو و ایام و ماه‌های برگزاری اکسپو مورد توجه و تشویق قرار گرفت.

 

منبع: روزنامه گسترش صمت – دوشنبه 28 دی 1394

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد