درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 09:25   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20919صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومییکشنبه، 27 دی 1394 - 11:16
الی کلیفتن
دلارهای عربستان در جیب شرکت‌های روابط عمومی آمریکایی
قراردادهای سنگین عربستان سعودی با بزرگترین شرکت های روابط عمومی واشینگتن که از سوی پیمانکاران نظامی هم مورد کمک قرار می گیرد، به منظور کمک به این کشور طراحی شده است. اما در نتیجه آنها فقط تلاش های کاخ سفید برای هدایت شکاف سنی-شیعه را سخت تر می کنند.
  

دلارهای عربستان در جیب شرکت‌های روابط عمومی آمریکایی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، قراردادهای سنگین عربستان سعودی با بزرگترین شرکت های روابط عمومی واشینگتن که از سوی پیمانکاران نظامی هم مورد کمک قرار می گیرد، به منظور کمک به این کشور طراحی شده است. اما در نتیجه آنها فقط تلاش های کاخ سفید برای هدایت شکاف سنی-شیعه را سخت تر می کنند.

تصویر عمومی چیزی نیست که بتوان همیشه آن را کنترل کرد، اما عربستان سعودی میلیون ها دلار خرج لابی گرهای واشینگتن و شرکت های روابط عمومی می کند تا موجب بهبود چهره این پادشاهی در غرب شوند. اعدام رهبر شیعه، شیخ نمر باقر النمر و پس از آن حمله به سفارت سعودی در تهران و قطع روابط این کشور با ایران نشان می دهد که اوضاع برای دولت سعودی چندان جالب نیست. رفتار ریاض نشان دهنده تلاش ناامیدانه اش برای منزوی کردن ایران و شکست مذاکره درباره کاهش تنش در جنگ داخلی سوریه و شکست داعش در سوریه و عراق است.

جیم لوب در مقاله اش به دفاع نئومحافظه کاران واشینگتن از ریاض اشاره کرده است. آنها براساس فلسفه «دشمن دشمن من ایران، دوست من است» عمل می کنند. اما شورای سردبیری نیویورک تایمز روز دوشنبه نوشت «اعدام روحانی محبوب شیعه، شیخ نمر النمر و 46 نفر دیگر در روز شنبه بدترین کاری بود که عربستان سعودی می توانست انجام دهد تا یک سال تیره و تار و پر سر و صدا در این کشور و در سراسر خاورمیانه آغاز شود.»

ممکن است نیویورک تایمز به خوبی اوضاع را نشان داده باشد، اما عربستان سعودی سالانه میلیون ها دلار خرج شرکت های روابط عمومی آمریکایی می کند تا تصویری مثبت از این پادشاهی ترسیم کنند. این شرکت ها برای آنها کار می کنند. در واقع موتورهای روابط عمومی هر کاری که بتوانند برای این که اعدام مخالفان سیاسی و تلاش برای حمایت از تنش های فرقه ای را کار هر کسی بدانند، به جز عربستان سعودی، انجام می دهند.

 

دفاع از پادشاهی

فهد ناظر، عضو موسسه کشورهای خلیج فارس در واشینگتن که وابسته به عربستان و امارات است در یادداشتی در پولیتیکو از اعدام دفاع می کند و می گوید: «پیام اولیه به نظر می رسد با وجود مسئله فرقه ای درباره شبه نظامیان عربستانی طراحی شده باشد.» و نیویورک تایمز هم مقاله ای از تحلیلگر سعودی، سلمان الانصاری منتشر کرده که «شیخ نمر را که در میانه 50 سالگی قرار داشته متهم به سازماندهی شبکه تروریستی در مناطق شیعه نشین در شرق عربستان کرده و آن را با ایدئولوگ القاعده که فرمان کشتن نیروهای امنیتی را می داد، مقایسه کرده است.» گروه پودستا که یک شرکت فعال در امور روابط عمومی است توسط دولت سعودی استخدام شده و انصاری را تامین مالی می کند.

خوب چه مقدار پول صرف می شود تا پس از اعدام 47 نفر چهره مثبتی از عربستان منتشر شود؟ یک گزارش در رابطه با ثبت کارگزاران خارجی نشان می دهد که پیمانکاران سعودی در واشینگتن هزینه های زیادی می کنند. این لیست نشان می دهد که شرکت هایی همچون دی ال ای پایپر، تارگت ویکتوری، گروه کورویس و ام اس ال، پیلزبری وینتروپ، هوگان لوولز و گروه پودستا از عربستان پول می گیرند. به نظر می رسد گروه کورویس و ام اس ال با دریافت ماهانه 240 هزار دلار بیشترین پول ها را از سعودی ها می گیرد.

گروه پودستا به خاطر اقدامات در زمینه روابط عمومی برای تقریباً یک ماه از آگوست تا سپتامبر 200 هزار دلار از مرکز مطالعات و امور رسانه ای دربار خاندان سعودی دریافت کرده است.

 

دیگر چه کسانی نفع می برند؟

مجتمع های نظامی-صنعتی ایالات متحده هم یکی از بزرگترین سودکنندگان برافروخته شدن شعله های درگیری فرقه ای در خاورمیانه هستند. عربستان سعودی به دنبال تکمیل قرارداد 1.29 میلیارد دلاری خرید تسلیحات آمریکایی شامل بمب و موشک است که در یمن استفاده می کند.

براساس منابع مجتمع های نظامی و صنعتی، عربستان در این مسیر به دنبال خرید 11.25 میلیارد دلاری از لاکهید مارتین است. گزارش بخش تحقیقات کنگره نشان می دهد که عربستان سعودی در سال های 2007 تا 2014 با 86 میلیارد دلار خرید، در رأس لیست خریداران تسلیحات آمریکایی در میان کشورهای در حال توسعه قرار دارد. این مسئله موجب شده است تا پیمانکاران نظامی در کنار شرکت های روابط عمومی به نفع پادشاهی سعودی لابی کنند.

قراردادهای سنگین عربستان سعودی با بزرگترین شرکت های روابط عمومی واشینگتن که از سوی پیمانکاران نظامی هم مورد کمک قرار می گیرد، به منظور کمک به این کشور طراحی شده است. اما در نتیجه آنها فقط تلاش های کاخ سفید برای هدایت شکاف سنی-شیعه را سخت تر می کنند.  

 

منبع: شبکه خبری زمان

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد