درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 19:05   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20916صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومییکشنبه، 27 دی 1394 - 10:57
خبرنگاران فقط به شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های ماهواره‌ای متکی شده‌اند
محمد بلوری با تاکید بر اینکه در کار خبر باید وجدان کاری داشت، نسبت به نحوه‌ی تهیه خبر از سوی خبرنگاران حال حاضر انتقاد کرد.
  

خبرنگاران فقط به شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های ماهواره‌ای متکی شده‌اند

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، محمد بلوری با تاکید بر اینکه در کار خبر باید وجدان کاری داشت، نسبت به نحوه‌ی تهیه خبر از سوی خبرنگاران حال حاضر انتقاد کرد.

این استاد پیشکسوت ارتباطات و روزنامه‌نگاری گفت: متاسفانه در حال حاضر خبرنگاران ما فقط به شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های ماهواره‌ای متکی شده‌اند و فکر می‌کنند هر چه آنها بگویند وحی مُنزَل است؛ در صورتی که ما در گذشته راجع به اخباری که قرار بود منتشر شود از چند منبع صحیح تحقیق می‌کردیم تا مشکلی پیش نیاید .

وی همچنین تصریح کرد: اگر هم مشکل کوچکی در اخبارمان پیش می‌آمد حتما عذرخواهی می‌کردیم تا مردم اعتمادشان را به رسانه‌ها از دست ندهند .

این استاد پیشکسوت در ادامه درباره لزوم رعایت منبع معتبر در بخش اطلاع‌رسانی اخبار و آگاهی از صحت خبر قبل از انتشار، توضیحات بیشتری ارائه داد و گفت: وقتی در رسانه‌های رسمی شایعاتی که از شبکه‌های اجتماعی نشأت می‌گیرد، اتفاق می‌افتد مردم نسبت به رسانه‌ها بی‌اعتماد می‌شوند و رسانه‌ها اعتبارشان را از دست می‌دهند. به یاد دارم زمانی که در روزنامه «کیهان» کار می‌کردم، در کارم خیلی سخت‌گیر بودم، آن زمان یک خبرنگار حوادث‌نویس داشتیم که یک روز به او گفتم باید بروی و از تصویر مقتولی که خبر فوتش را شنید‌ه‌ایم عکس بگیری و اگر عکس نگرفتی دیگر به روزنامه برنگردد. این خبرنگار که خیلی هم ترسیده بود رفت و برای ما یک عکسی از مقتول آورد و ما آن‌را چاپ کردیم اما پس از انتشار روزنامه چنان غوغایی به پا شد و خانواده مقتول آمدند و با ناراحتی خبر فوت را تکذیب کردند و ما همان موقع متوجه شدیم که خبرنگارمان عکس عمویش را به عنوان مقتول جا زده و ما هم همان عکس را چاپ کردیم !

بلوری که از سردبیران قدیمی روزنامه «کیهان» است، در بخشی دیگر از صحبت‌هایش در پاسخ به اینکه چقدر این الزام وجود دارد که کانال‌های تلگرامی رسانه‌های رسمی، در بازنشر اخبار، اصل امانت‌داری و ذکر منبع را رعایت کنند؟ بیان کرد: به نظرم تلگرام خیلی ولنگ‌ و باز است و اصلا کنترل ندارد، زمانی هم که کنترل نباشد شایعات زیادی شنیده می‌شود .

این استاد ارتباطات در پایان گفت: به عنوان مثال همین دروازه‌بان تیم پرسپولیس که اخیرا حواشی زیادی برایش پیش آمد، شما ببینید همین شبکه‌های اجتماعی چه بلایی برسرش آوردند و زندگی‌اش به خاطر اشتباهی که همه ما ممکن است انجام بدهیم، فدا شد. به نظرم اینگونه مسائل باید در پرده بماند و نباید عنوان شود. ما باید در کار خبر وجدان کاری داشته باشیم و به عنوان یک انسان هر چیزی را که می‌گذاریم، واکنش‌ها را هم ببینیم که فردا چه اثری می‌تواند در زندگی داشته باشد. متاسفانه دشمنی در شبکه‌های اجتماعی زیاد است

 

منبع: ایسنا

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد