شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سانفرانسیسکو، ایالات متحده آمریکا: با ایجاد تبلیغات آنلاین توسط بازاریابان که به معنای ترکیب (اختلاط) با داستان های خبری واقعی است، تنظیم کننده های آمریکا در تلاش هستند تا اطمینان حاصل نمایند که کاربران اینترنت قادر به تشخیص و تمایز این دو از هم هستند.
دستورالعمل تازه منتشر شده کمیسیون تجارت فدرال (FTC)، از تبلیغ کنندگان خواست تا روشن سازند که تبلیغات (آگهی های) آن ها، مقالاتی بی طرف (عاری از تعصب) نیستند.
مدیر اداره حمایت از مصرف کنندگان FTC، Jessica Rich، در پخش گفت: "سیاست FTC، به کار گرفتن اصول حقیقت آزمایش شده-در زمان-در-تبلیغات برای رسانه های مدرن می باشد".
"مردم در مرور وب، استفاده از رسانه های اجتماعی و یا تماشای فیلم ها حق دارند بدانند که آیا آن چه می بینند یک محتوای مقاله است و یا یک آگهی".
بر اساس اصول FTC، تبلیغات باید روشن سازند که آن ها از پیام های بازاریابی به منظور ارائه دیدگاه خود در مورد چگونگی ارزیابی اطلاعات، حمایت می کنند.
رسانه های خبری بزرگ و غول های اینترنتی مانند گوگل و یاهو هستند به دنبال فیلدینگ "تبلیغات محلی" به عنوان پیام های بازاریابی هستند، که به نظر می رسد به طور طبیعی تناسب بیشتری در صفحات داشته و به احتمال زیاد توسط بازدید کنندگان وب سایت مرد مطالعه و دقت بیشتری قرار می گیرند.
FTC، تبلیغات بومی (محلی) را به عنوان محتوایی توصیف نموده است که مشابهت زیادی با اخبار، مقالات بلند، بررسی محصولات، سرگرمی و یا موارد دیگر که به صورت آنلاین در دسترس هستند، دارد.
با توجه به اصول FTC، تبلیغات فریبنده هستند اگر آنها این تصور را در ذهن مخاطب به وجود آورند که مستقل و یا بی طرف هستند.
دستورالعمل مذکور بیان می دارد که، افشای آن که که محتوای آنلاین یک پیام بازاریابی است، باید نزدیک نقطه تمرکز تبلیغ، یعنی جایی که به احتمال زیاد مورد توجه قرار گیرد، نمایش داده شود، مانند جلو یا بالای تیتر.
چنین افشایی همچنین باید در اندازه ها و رنگ، طوری طراحی شود که بتواند، به شدت متمایز از پس زمینه بوده و در آن دیده شود.
FTC، علائمی (برچسب هایی) مانند "تبلیغات پولی" و یا "محتوای تبلیغاتی حمایت شده" را برای این منظور پیشنهاد داده است.
علاوه بر این، با توجه به دستورالعمل، تبلیغ کنندگان نباید به تبلیغات بومی عنوان "ارتقاء" یا "داستان های ترویجی" بدهند، چرا که مردم ممکن است به اشتباه فکر کنند که آنها مقالات هستند (و نه تبلیغات).
منبع: خبرگزاری فرانسه
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
برگردان: گروه ترجمه شارا
|