درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 23:28   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20818صفحه نخست » جهان روابط عمومیسه شنبه، 22 دی 1394 - 09:29
ماشین روابط عمومی چندین میلیون دلاری سعودی ها
نوشته شده توسط Eli Clifton - چه مقدار پول در این کار عاید متخصصین روابط عمومی می شود که تا نیمه شب بیدار مانده و سعی در تغییر اذهان عمومی و درست جلوه دادن تصمیم عربستان سعودی برای شروع سال با اعدام دسته جمعی 47 زندانی، دارند؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تصویر عمومی چیزی نیست که همیشه بتوان آن را کنترل کرد، اما عربستان سعودی میلیون ها دلار صرف لابی ها و شرکت های روابط عمومی در واشنگتن، به منظور بهبود شهرت پادشاهی آل سعود در غرب کرده است. اعدام رهبر شیعیان عربستان، شیخ نمر باقر النمر، و به دنبال آن حمله به سفارت عربستان در تهران و قطع روابط دیپلماتیک سعودی ها با ایران، به نظر می رسد برای دولت عربستان کمی زیاده روی باشد. این رفتار ریاض را می توان آخرین تلاش های مزبوحانه آل سعود برای منزوی کردن ایران و به بهای از دست رفتن تلاش های منطقه ای به منظور مذاکره برای تشنج زدایی در جنگ داخلی سوریه و شکست دولت اسلامی در سوریه و عراق، دانست.


Jim Lobe اشاره کرد که نو محافظه کاران واشنگتن مجبور به دفاع از ریاض هستند، ظاهرا بنا به فلسفه قدیمی که می گوید "دشمن دشمن ایرانی من، دوست من است." اما، همچنان که در سرمقاله نیویورک تایمز روز دوشنبه نیز نوشته شده بود: "اعدام روحانی محبوب شیعه شیخ نمر باقر النمر و 46 زندانی دیگر در روز شنبه، می تواند بدترین شیوه عربستان سعودی برای شروع آن چه که آن ها به عنوان یک سال تیره و تار و پر سر و صدا در این کشور پادشاهی و در سراسر خاور میانه وعده داده بودند، باشد".


نیویورک تایمز ممکن است بیان واضحات کرده باشد، اما عربستان سعودی در هر سال به موسسات روابط عمومی آمریکایی میلیون ها دلار می پردازد تا تصویری مثبت از آن ها در دنیا و اذهان عمومی به وجود آورند. این موسسات، کار را برای آنها کاهش داده اند. در واقع، این ماشین روابط عمومی هر کاری که می تواند انجام می دهد تا اعدام این مخالف سیاسی آل سعود و تلاش آشکار برای ایجاد و طرفداری از تنش های فرقه ای را به نحوی نشان دهد که تقصیر هر کسی است به جز عربستان سعودی.

دفاع از پادشاهی
فهد نظر، یکی از افراد غیر مقیم در موسسه Arab Gulf States Institute در واشنگتن که با بودجه سعودی-اماراتی اداره می شود، در نشریه Politico در دفاع از این اعدام، گفت: "به نظر می رسد پیام اولیه به شبه نظامیان عربستان سعودی، صرف نظر از فرقه آن ها رسیده است". و نشریه تایمز نقل قولی از مفسر سعودی، سلمان ال انصاری، منتشر کرده است با این مضمون که "متهم شیخ النمر، که در اواسط دهه 50 سالگی خود بود، در حال سازماندهی یک شبکه تروریستی در مناطق شیعه نشین شرق عربستان سعودی بود، و او را هم مسلک القاعده و کسی که دستور کشتن نیروهای امنیتی را داده است، دانست". انصاری عضو Podesta Group ، که یک موسسه روابط عمومی استخدام شده توسط دولت عربستان سعودی است، می باشد.


خب، چه مقدار پول در این کار عاید متخصصین روابط عمومی می شود که تا نیمه شب بیدار مانده و سعی در تغییر اذهان عمومی و درست جلوه دادن تصمیم عربستان سعودی برای شروع سال با اعدام دسته جمعی 47 زندانی، دارند؟ متن قانون ثبت نام عوامل خارجی (FARA) که توسط پیمانکاران دولت عربستان سعودی در واشنگتن ارائه شده، نشان می دهد آل سعود یک عملیات روابط عمومی بسیار گران قیمت (پر هزینه) را در حال اجرا دارد.


موسسات لیست شده به عنوان "اصول خارجی فعال برای عربستان سعودی" در وب سایت FARA عبارتند از: DLA Piper ، Targeted Victory ، Qorvis/MSLGroup، Pillsbury Winthrop ، Hogan Lovells ، و Podesta Group. به نظر می رسد از این بین، موسسه Qorvis/MSLGroup بزرگ ترین دریافت کننده پول عربستان سعودی می باشد. متن FARA در این مورد نشان می دهد که آل سعود ماهانه مبلغی در حدود 240000 دلار بابت خدماتی که در زیر عنوان شده است، به این موسسه پرداخت می نماید:


تهیه و/ یا پخش اخبار منتشر شده، خبرنامه هفتگی، فکت شیت ها و/یا سخنرانی در جهت تبلیغ عربستان سعودی، تعهد آن ها نسبت به مبارزه با تروریسم، صلح در خاور میانه، و سایر مسائل مربوط به آل سعود.


Qorvis / MSLGroup همچنین گزارش داد که "یک اکانت توییتر برای یکی از مقامات ارشد عربستان ساخته است"، و "یک وب سایت با عنوان Operation Renewal of Hope را مدیریت می کند"، که به مداخله نظامی 10 ماهه عربستان سعودی در یمن مرتبط می باشد. علاوه بر این، آن ها در هر ماه 55000 دلار به موسسه Targeted Victory، LLC که یک موسسه مشاوره ای دیجیتال می باشد، پرداخت می نمایند.


Podesta Group نیز مبلغی حدود 200000 دلار از "مرکز مطالعات و امور رسانه ها در دربار سلطنتی عربستان" برای حدود یک ماه کار "خدمات روابط عمومی" از آگوست تا سپتامبر دریافت کرده است. از Podesta Group، در نشریه تایمز به عنوان موسسه ای که برای دولت عربستان سعودی کار می کند نام برده شده است، و نام آن به عنوان یکی از عوامل خارجی "فعال" برای عربستان سعودی، در وب سایت FARA ذکر شده است، که نشان می دهد که قرارداد بین آن ها و آل سعود در حال انجام است.


موسسه Hogan Lovells، برای خدماتی که شامل ارائه مشاوره به دولت عربستان سعودی در زمینه "گزارش های رسانه ای و تحولات امور عمومی مرتبط" و تعهد "تخصیص حمایت ویژه در ارتباط با دادخواهی، قانونگذاری، مسائل نظارتی، سیاست عمومی و یا مسائل امور عمومی، و / یا در سایر فعالیت ها،" می باشد، ماهانه مبلغی در حدود 60000 دلار هزینه دریافت می کند.


موسسه DLA Piper، مبلغی در حدود 50000 دلار در هر ماه برای خدماتی از جمله "[تماس با] اعضای کنگره، کارکنان کنگره و مقامات اجرایی در ارتباط با تقویت قابلیت ایالات متحده و عربستان سعودی برای پیشبرد منافع امنیت ملی متقابل"، دریافت می نماید


موسسه Pillsbury Winthrop Shaw Pittman LLP نیز هزینه ای بالغ بر 15000 دلار در هر ماه برای "خدمات حقوقی و غیر حقوقی به عربستان سعودی در رابطه با جمع آوری اطلاعات در مورد سیاست آمریکا در قبال خاورمیانه"، دریافت می کند.


با فرض این که این قراردادها در حال انجام اند، همچنان که سایت FARA نشان می دهد، و با توجه به این که هزینه های Targeted Victory LLC در حال حاضر در هزینه های Qorvis / MSLGroup گنجانده شده است، عربستان سعودی 565000 دلار در هر ماه برای عملیات لابی خود در واشنگتن، هزینه می کند که البته هزینه های جانبی در این جا مورد محاسبه قرار نگرفته اند. و این یعنی 6.78 میلیون دلار در هر سال بابت هزینه های روابط عمومی، لابی، و نمایندگی حقوقی در پایتخت ایالات متحده.

چه کس دیگری سود می برد؟
عربستان سعودی قطعا یک جایزه بزرگ برای موسسات K Streetی است که به دنبال مشتریان خارجی به منظور پوشش هزینه های سنگین ماهانه خود هستند. اما در این میان، کمپلکس نظامی-صنعتی آمریکا، بزرگ ترین سود را از این کشور می برد که در حال دامن زدن به درگیری های فرقه ای در خاورمیانه است.


عربستان سعودی به دنبال تکمیل خرید 1.29 میلیارد دلاری از سلاح های ایالات متحده، به منظور جایگزینی دوباره بمب ها و موشک هایی است که در یمن مورد استفاده قرار گرفت. رویترز همچنین گزارش کرد که با توجه به "منابع نظامی و صنعتی"، انتظار می رود یک خرید 11.25 میلیارد دلاری از کشتی های جنگی Lockheed Martin به زودی انجام گیرد. سرویس تحقیقات کنگره گزارش می دهد که عربستان سعودی در صدر لیست دریافت کنندگان سلاح در میان کشورهای در حال توسعه از سال 2007 تا 2014 با رقمی در حدود 86 میلیارد دلار قرار گرفته است، که این مسئله به پیمانکاران دفاعی آمریکا انگیزه کافی به منظور استفاده از لابی ها و قدرت آتش روابط عمومی خود برای کمک به این کشور در جهت مدیریت افکار عمومی، می دهد.


در سرمقاله نشریه تایمز آمده است که: "واقعیت های پیچیده، فرار و تغییر پذیر در خاورمیانه به ایالات متحده یا اتحادیه اروپا، شانس انتخاب یا رد متحدان شان را بر اساس معیارهای اخلاقی به آن ها نمی دهد"، اما این "نمی تواند به معنی چشم پوشی از اقداماتی باشد که طرفداران پرهیاهوی فرقه گرا، در جهت کینه توزی، تضعیف تلاش ها در برقراری ثبات در منطقه و نقض آشکار و وقاحت بار حقوق بشر انجام می دهند".


قراردادهای گسترده عربستان سعودی با بزرگ ترین موسسات روابط عمومی واشنگتن – و کمک های روابط عمومی اضافی از پیمانکاران صنایع دفاعی ایالات متحده- طوری طراحی شده اند که اعمال آل سعود را در چشم جهانیان و اذهان عمومی، تا حدودی منطقی و زیبا جلوه دهند.

 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

برگردان: گروه ترجمه شارا

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد