درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 15:33   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20762صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 19 دی 1394 - 23:06
پیام های یک انتخاب شایسته
رضا طاهری" با سابقه پانزده ساله فعالیت در حوزه های مختلف روابط عمومی، سومین رئیسی است که از زمان مدیریت عالیپور بر صندلی ریاست روابط عمومی بزرگترین و مهمترین شرکت تولید کننده نفت و گاز کشور می نشیند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سرانجام با حکم بیژن عالیپور، سرپرست جدید روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب امروز- شنبه نوزدهم دی ماه 1394- معرفی شد." رضا طاهری" با سابقه پانزده ساله فعالیت در حوزه های مختلف روابط عمومی، سومین رئیسی است که از زمان مدیریت عالیپور بر صندلی ریاست روابط عمومی بزرگترین و مهمترین شرکت تولید کننده نفت و گاز کشور می نشیند.

پس از بازنشستگی عبدالحسین رضایی زاده، " فرهاد فروتن" به جای وی راهبری روابط عمومی را عهده دار شد اما وی نیز چندی پیش با پذیرش مسولیت سیستم ها و بهره وری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از این اداره جدا شد تا این بار رضا طاهری با سابقه 30 سال خدمت در صنعت نفت قابلیت های خود را دراین جایگاه محک بزند و صد البته انتخاب فردی که خود از خانواده روابط عمومی است جای خوشحالی دارد

توانایی و ظرفیت مسئولان و کارشناسان روابط عمومی های شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بر کسی پوشیده نیست اما انتخاب فردی که از جنس و بدنه روابط عمومی است بسترمناسبی برای رشد تخصص گرایی و حرفه ای گرایی در روابط عمومی است. برهمین باور بررسی توانایی ها و ظرفیت های وی با شاخصه های علمی مدیران و کارشناسان روابط عمومی می تواند به ما کمک کند که مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در اخرین انتصاب خود در این حوزه تا چه اندازه موفق بوده است.

مدیران و کارشناسان روابط عمومی باید برای موفقیت در وظایف خود و تاثیر گذاری مناسب در روابط عمومی سازمان ها ویژگی های مختلفی داشته باشند که برخی از آنها به این شرح است :

یکی از مهمترین ویژگی ها، داشتن مهارت های علمی و تحصیلات روابط عمومی‌ یا رشته های مرتبط با آن است زیرا مدیران روابط عمومی باید درک و شناخت صحیحی از مفهوم روابط عمومی ‌داشته باشند. رضا طاهری با داشتن مدرک تحصیلی لیسانس علوم ارتباطات اجتماعی اولین رئیسی است که دارای تحصیلات تخصصی در حوزه ارتباطات است و با توجه به رویکرد نوین روابط عمومی ها به سمت تخصص گرایی، این موضوع حایز اهمیت است و می توان گفت مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در این زمینه انتخاب درستی داشته است.

بهره مندی مدیران روابط عمومی ‌ازتجربه و علم مدیریت که شامل برنامه‌ریزی، سازماندهی، تربیت نیروی انسانی و علم ارتباطات از دیگر ویژگی های مدیران و کارشناسان روابط عمومی است. در این زمینه نیز می توان گفت بیژن عالیپور انتخاب درستی داشته است. طاهری با سابقه سی ساله فعالیت در صنعت تجربیات مختلفی داشته است که از جمله می توان گفت با فعالیت در دفاتر مدیران در ابتدای خدمت علم مدیریت را کم کم فرا گرفته است. وی پانزده سال گذشته را نیز در حوزه های امور نمایشگاه ها و تبلیغات رابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، ریاست روابط عمومی شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت و رئیس روابط اداری و اجتماعی و تشریفات شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بر عهده داشته است. همچنین وی یکی از افرادی است که همواره در برگزاری سمینارها و دوره های تخصصی روابط عمومی در سطح استان خوزستان نقش پشتیبان کننده و حکایتگر داشته است و همه این تجارب کمک می کند تا مسئولیت های خود را در این حوزه بهتر بشناسد و مدیریت نماید.

آشنائی به علوم ارتباطات و مفاهیم و مبانی رسانه ها و روزنامه نگاری از دیگر شاخصه های یک مدیر توانمند در حوزه روابط عمومی است که با در نظر گرفتن مدرک تحصیلی وی ، می توان گفت در این زمینه نباید نگرانی زیادی داشت.

دست اندرکاران روابط عمومی باید با مهمترین رویدادها و جریان ها و تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در ابعاد شهری،استانی،منطقه ای،ملی و بین المللی آشنائی کلی داشته باشند و بتوانند نیازهای جدید جامعه را شناسائی و در برنامه ریزی ها و فعالیت های خود به آنها توجه نمایند. در این زمینه می توان به توانمندی های وی در حل مشکلات شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با دیگر سازمان های فعال در سطح استان خوزستان اشاره کرد. به طوری که بسیاری از مسایل و اختلافات مهم با سایر سازمان ها که بعضی از آنها از بعد از انقلاب تاکنون بی نتیجه مانده بود در زمان ریاست وی در روابط اداری و اجتماعی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب حل و فص گردید.

ارتباط سازنده با رسانه ها و تعامل مثبت از دیگر ویژگی های مثبت مدیران و کارشناسان روابط عمومی است. در این زمینه شاید طاهری به دلیل ماهیت مسئولیت های خود ارتباط کمتری با رسانه ها داشته است اما می توان با مدیریت درست و استفاده از کارشناسان توانمند روابط عمومی در سطح شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، تعامل بهتر و سازنده تری با رسانه ها داشته باشد.

سازمان آگاهی،احساس مسئولیت اخلاقی،، تسهیل‌گر ارتباطات درون و برون سازمانی، بیان کننده‌ سیاست‌ها و به تعبیری سخنگوی سازمان و همزمان وکیل مدافع مخاطبان سازمان بودن، داشتن تحلیل های کارشناسی و مستقل در زمینه موضوعات مرتبط با حوزه کاری و... از دیگر شاخصه های مدیران و کارشناسان روابط عمومی است که امید است با بکارگیری مدیران شایسته در این عرصه شاهد رشد روابط عمومی باشیم.
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد