درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 مرداد 1398 - 08:48   

امروزه روابط عمومی بیش از هر چیز، نیاز به تفکر دارد

  امروزه روابط عمومی بیش از هر چیز، نیاز به تفکر دارد


ادامه ادامه مطلب یک

داوود ریواز انسانی شریف و ارتباط گری حرفه‌ای بود

  داوود ریواز انسانی شریف و ارتباط گری حرفه‌ای بود


ادامه ادامه مطلب دو

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فیسبوک چرا و چگونه پیام‌های صوتی کاربرانش را شنود می‌کرد؟

  فیسبوک چرا و چگونه پیام‌های صوتی کاربرانش را شنود می‌کرد؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  عید سعید غدیر مبارک
  انتصاب سرپرست کمیته روابط عمومی سازمان فدراسیون کشتی
  معرفی اپلیکیشن AppBoy
  پرداخت سود سهام شرکت «صنایع بهداشتی ساینا» در شعب بانک صادرات ایران
  اخذ ایزو 10002 برای رسیدگی به شکایات مشتریان توسط بانک سامان
  سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم: روابط عمومی‌ها، اتاق فکر دستگاه‌های اجرایی قم شوند
  معاون بازرگانی «تهران رسانه» منصوب شد
  بحث‌های درونی استقلال با ضعف روابط‌عمومی رسانه‌ای شد
  تشویق خلاقیت
  درس اخلاق روابط عمومی، احترام به "هک بزرگ"
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20716صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 17 دی 1394 - 09:25
دود تنزل جایگاه روابط عمومی به چشم خود دولت مردان خواهد رفت
علیرضا غفاری کارشناس ارشد علوم ارتباطات - دود اصلی این بی توجهی به چشم خود دولت مردان در آینده ای نزدیک خواهد رفت، چرا که وقتی رابطه بین دولت و ملت کمرنگ شود میزان مقبولیت عمومی کاهش چشمگیری خواهد یافت و این مهم را می توان در سفرهای استانی رییس جمهور محترم و سایر اعضای هیات دولت به خوبی مشاهده کرد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در گذشته مدیران کل روابط عمومی استانداری‌ها علاوه بر این سِمَت، دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان نیز بودند و همگرایی و هماهنگی خوبی بین روابط عمومی دستگاه‌های مختلف استان ایجاد می‌کردند. متاسفانه با تنزل این جایگاه، شورای اطلاع‌رسانی استان نیز کارایی خود را از دست داده است.


از طرفی با این اقدام صورت گرفته روابط عمومی‌ها نمی‌توانند به مهم‌ترین وظیفه خود که اطلاع‌رسانی درباره خدمات دولت در استان‌ها است موفق عمل کنند.


در مواقع ضروری از جمله برگزاری انتخابات وجود این خلاء دوچندان احساس می شود. این در حالی است که نقش فعلی روابط عمومی استانداری ها به یک کارشناس نسبت به جایگاه قبلی خود که در سطح اداره کل بود تنزل یافته است.


عدم توجه مسئولان دولتی به امر اطلاع رسانی و تضعیف مهمترین دستگاه اطلاع رسانی منجر به این شده است که اقدامات و فعالیت های دولت در سطح کشور کمتر دیده شود، و از سوی دیگر رابطه دولت با ملت که از طریق همین روابط عمومی ها در هم تنیده می شود و به نوعی بیانگر همدلی و همزبانی مسئولان با مردم است، کم رنگ شود.


این بی توجهی به جایگاه مهم روابط عمومی ها در حالی است که دود اصلی این بی توجهی به چشم خود دولت مردان در آینده ای نزدیک خواهد رفت، چرا که وقتی رابطه بین دولت و ملت کمرنگ شود میزان مقبولیت عمومی کاهش چشمگیری خواهد یافت و این مهم را می توان در سفرهای استانی رییس جمهور محترم و سایر اعضای هیات دولت به خوبی مشاهده کرد.


وقتی در مجموعه دولتی که ستون فقرات و مرکز اصلی آن که روابط عمومی هاست نادیده و کم اهمیت شمرده شود، ماحصل این تصمیم گیری غیرکارشناسی و غیر حرفه ای در روزنه های دیگری خود را نمایان می کند که مورد یاد شده بر این امر صحه می گذارد.


وقتی سطح روابط عمومی ها تنزل پیدا می کند و دسترسی آنها به اطلاعات و حضور در جلسات کاهش می یابد، دیگر نمی توان از این مجموعه ها انتظار پویایی و تاثیر گذاری داشت.


لذا یکی از ضروری ترین اقداماتی که هر دولتی باید در دستور کار خود قرار دهد اطلاع رسانی از سطح فعالیت ها و اقدامات خود بصورت عینی و ملموس است که این مهم تنها با برگزاری نشست های خبری و گفتگوهای ویزه به اهل رسانه و مردم محقق نمی شود؛ بلکه باید از ابزار دیگری که همین روابط عمومی های استانداری ها می باشد در تحقق این امر بهره برد.

 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درس اخلاق روابط عمومی، احترام به "هک بزرگ"


  امروزه روابط عمومی بیش از هر چیز، نیاز به تفکر دارد


  آمازون کالاهای به فروش نرفته را به خیریه اهدا خواهد کرد


  تشویق خلاقیت


  فیسبوک چرا و چگونه پیام‌های صوتی کاربرانش را شنود می‌کرد؟


  محکومیت معاون سابق روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به ممنوعیت استفاده از گوشی هوشمند


  خبرنگاران مردم را با فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی آشنا کنند


  نشست مشترک خبرنگاران و روابط عمومی های شهرستان با حضور فرماندار پاکدشت


  به زودی روابط عمومی هیئت فوتبال به صورت رسمی آغاز به کار خواهد کرد


  نشست روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی با خبرنگاران لرستان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: 20 مردادماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی