درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 08:12   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20641صفحه نخست » جهان روابط عمومیدوشنبه، 14 دی 1394 - 12:15
چگونه مسلمانان آمریکا می توانند بر بحران روابط عمومی خود غلبه نمایند
نوشته توسط Kelsey Dallas - بدون یک استراتژی هماهنگ، تلاش های فردی برای بهبود تصویر اسلام قطعا به جایی نخواهد رسید.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مسلمانان آمریکایی با بحران های روابط عمومی بسیاری تحت تاثیر دیگر گروه های مذهبی مواجه اند، و آن ها باید شیوه های خود در پاسخ به این شرایط را تطبیق داده و تکامل دهند.


Ken Chitwood در لس آنجلس که با تنوع مذهبی احاطه شده، بزرگ شده است در حال حاضر دانشجوی مقطع دکتری در دانشگاه فلوریداست، جایی که او درباره مذهب اسلام در آمریکا و اسلام جهانی تحقیق می کند و می نویسد. او، مانند بسیاری از آمریکایی ها، تلاش می کند نظر دیگران را راجع به مسلمانان عوض نماید در حالی که آن ها را محکوم به تروریست های اسلامی می کنند.


این مسئله به یک وظیفه بی نهایت دشوار تبدیل شده است. با توجه به بررسی های اخیر موسسه تحقیقات عمومی ادیان و مذاهب (Public Religion Research Institute)، پنجاه و شش درصد از آمریکایی ها در سال 2015 موافق بودند که "ارزش های اسلام در تقابل با ارزش های آمریکایی" می باشد، در مقایسه با 47 درصد در سال 2013 (یعنی روند اسلام هراسی در حال افزایش است).


از سال 2001، مسلمانان آمریکا با یک بحران روابط عمومی روبرو هستند. اخبار در مورد ISIS، و تیراندازی ها توسط افراط گرایان و نظرات نامزدهای سیاسی مانند ترامپ، سبب مخدوش شدن تصویر اسلام شد، و منجر به خروج اعضای جامعه مسلمانان در تلاش برای تدوین یک پاسخ معنی دار شد. بر اساس تحقیقات محققین مسلمان، در دین اسلام ظلم یا خشونت جایی ندارد. اما آیا ممکن است اکثریت آمریکایی ها را با این بحث متقاعد نمود؟


Chitwood می گوید: «اسلام بسیار پیچیده، غنی و متنوع است"، "هیچ راه ساده ای برای درک آن وجود ندارد، هیچ پاسخی به صورت 'جای خالی را پر کنید' در آنچه به عنوان اسلام شناخته شده است، وجود ندارد."


دین اسلام
با توجه به مطالعه ای که در ماه مه 2015 توسط مرکز تحقیقات پیو (Pew Research Center) انجام گرفت، مسلمانان 0.9 درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند. نزدیک به نیمی از این جمعیت (49 درصد) درآمد سالانه بیش از 50000 دلار دارند، و 17 درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند (از تحصیلات تکمیلی برخوردارند). این آمار و ارقام نشان می دهد که جمعیت مسلمان آمریکایی به طور متوسط ثروتمندتر و تحصیل کرده تر از میانگین مسیحیان آمریکایی می باشند.


Mucahit Bilici، جامعه شناس مسلمان و نویسنده کتاب "پیدا کردن مکه در آمریکا: چگونه اسلام تبدیل به یک دین در آمریکا شد می گوید: اگرچه مسلمانان در ایالات متحده از همان کتاب مقدسی (قرآن مجید) استفاده می کنند که مسلمانان در کشورهای دیگر نیز استفاده می نمایند و بسیاری از دعاها و نمازشان همانند مسلمانان در کشورهای دیگر می باشد، فرهنگ آمریکایی شیوه های معنوی آن ها را تحت تاثیر قرار داده است چون رهبران محلی بر برخی از آموزه های خاص نسبت به برخی دیگر تاکید دارند، مانند ارزش همکاری بین ادیان یا یک رویکرد دموکراتیک با حکومت.


او همچنین گفت: "به میزانی که مسلمانان، آمریکایی هستند، درک آن ها نیز از اسلام، آمریکایی می شود".


قطع رابطه
Bilici اشاره می کند، به عنوان یک اقلیت مذهبی در ایالات متحده، مسلمانان آگاه هستند که تا حد زیادی به عهده آن هاست که به آموزش دیگران در مورد مذهب خود بپردازند.


او می گوید: "ما به اینجا تعلق داریم اما ما باید خودمان را توضیح دهیم (یعنی درباره اعتقادت مان به دیگران توضیح دهیم)". Pew در ماه نوامبر گزارش داد، نزدیک به یک چهارم مسلمانان (23 درصد) حداقل هر هفته یکبار عقاید و اعتقادات مذهبی خود را با دیگران به اشتراک می گذارند.


Bilici اضافه می کند، این به اشتراک گذاری بیشتر در مورد هویت اسلامی است،" و اشاره می کند که، مسلمانان آمریکایی به طور کلی به جای آن که سعی در تغییر آیین سایر مردم داشته باشند، به ایجاد درک درست در آن ها از شیوه زندگی خود کمک می نمایند.


در پی خشونت هایی که توسط تعدادی از اعضای هم کیش آن ها انجام گرفت، مسلمانان آمریکا آن را محکوم نموده و به تحقیقاتی اشاره کردند که نشان دهنده تمرکز دین آن ها بر صلح است. به عنوان مثال، در سال 2011، Pew گزارش کرد که 81 درصد از مسلمانان آمریکا بر این باورند که بمب گذاری های انتحاری هرگز توجیه پذیر نیست، و این رقم در مقایسه با متوسط 72 درصد برای مسلمانان سراسر جهان است.


Rizwan Jaka ، رئیس هیئت امنای All Dulles Area Muslims Society، یکی از بزرگ ترین مساجد امریکا، می گوید: "مسلمانان از زمان حملات وحشتناک سال 2001، تروریسم و افراط گرایی را محکوم کرده اند".
Chitwood می گوید، با این حال، محکومیت تروریسم توسط جامعه مسلمان ایالات متحده اغلب در میان همسایگان غیر مسلمان، از جمله آن هایی که مذهبی هستند، گم می شود (مورد قبول واقع نمی شود.)


همچنین هیچ قدرت مرکزی در ایالات متحده یا جهان وجود ندارد که برای اسلام صحبت کند، مانند آن چه پاپ فرانسیس برای کاتولیک های رومی و یا اسقف اعظم کانتربری برای پیروان آنگلیکان در سراسر جهان انجام داد. مسلمانان آمریکا و پیشوایان (رهبران) محلی برای خودشان (برای منطقه خودشان) صحبت می کنند و ممکن است به طور منظم به سوالات در مورد آیین و اعتقادات شان پاسخ دهند و تروریسم را در صفحات رسانه های اجتماعی خود محکوم نمایند، اما بسیاری از غیر مسلمانان ها هرگز این استدلال ها را نمی شنوند و نمی بینند.


Douglas Cannon، استاد روابط عمومی در Virginia Tech که قبلا به مدت 25 سال در بخش ارتباطات United Methodist Church کار کرده است، می گوید: بدون یک استراتژی هماهنگ، تلاش های فردی برای بهبود تصویر اسلام قطعا به جایی نخواهد رسید.


او می گوید: "در یک طرح استراتژیک روابط عمومی، شما اقدامات خود را هماهنگ نموده و پیام هایی ارائه می کنید که حمایت کننده اقدامات شما باشند... هدف این است که مردم تجربه نسبتا مشابهی داشته باشند، مهم نیست که آن ها با چه کسی تعامل داشته باشند". "اسلام در ایالات متحده مشکل بسیار متنوع و غیر متمرکز بودن را دارد"، که سبب می شود پیروان آن با یک صدا صحبت نکنند، اگرچه گروه هایی مانند انجمن اسلامی امریکا شمالی (Islamic Society of North America) و شورای روابط اسلامی آمریکایی (Council on American-Islamic Relations) سعی کرده اند رهبر این تلاش های ارتباطی باشند.


Bilici می گوید: با این حال، برخی از اعضای جامعه اسلامی، به ویژه کسانی که در امریکا به دنیا آمده اند، از انتظاراتی که برای توضیح درباره خودشان از آن ها وجود دارد اظهار تنفر و خشم می کنند. در حالی که جمعیتی که نسبتا به تازگی وارد ایالات متحده شده اند اغلب خجالتی بوده، پوزش آمیز رفتار کرده و سعی در خوشنود کردن و سازگار شدن با محیط جدید خود دارند، نسل دوم یا سوم مهاجران مسلمان، کم تر احتمال دارد که برای متقاعد کردن هموطنان آمریکایی خود به صرف انرژی و تلاش رو آورند.


او همچنین می گوید، "آن ها با خود فکر می کنند، چرا باید متفاوت رفتار کنند؟ آن ها دچار سرخوردگی بیشتری شده" و از تلاش برای بهبود تصویر اسلام در ایالات متحده دست می کشند.


قابلیت پیشرفت
بر اساس مطالعه ای که در سال 2010 توسط مرکز تحقیقات پیو (Pew Research Center) انجام شد، در نوامبر سال 2001، 61 درصد از آمریکایی ها گفتند که: "نه خیلی زیاد" یا "اصلا هیچ چیزی" در مورد اسلام نمی دانند. در سال 2010، این تعداد علی‌رغم موانع موجود در مورد عدم وجود یک صدای واحد و یکپارچه، به 55 درصد کاهش یافت.


همانطور که Bilici اشاره کرده است، بسیاری از مسلمانان فرض می کنند که درک گسترده مردم از اسلام سبب بهبود برداشت آن ها از آن خواهد شد، بنابراین آن ها با پشتکار به سوالات پاسخ داده و سعی می کنند به بیان باورهای خود به صورت فردی، و در سطح مردمی بپردازند.


Jaka می گوید: برخی از جوامع محلی مسلمانان در طرح های بین مذاهب فعال هستند، و از غیر مسلمانان دعوت می کنند تا به بازدید از مساجد و شرکت در برنامه های اجتماعی آن ها بپردازند، او همچنین اشاره می کند که، جامعه All Dulles Area Muslim Society در طول دو دهه گذشته به طور منظم میزبان رهبران مسیحی و یهودی در برنامه های خود بوده است.


او همچنین بر ارزش شوراهای بین مذاهب در شهرهای بزرگ تر تاکید دارد، هر چند حتی آن ها هم محدودیت هایی دارند.


Jaka می گوید: "رهبران مذهبی با هم کار می کنند. آن ها در حال افزایش یادگیری در مورد دیگری هستند". "برای کمک به کاهش سوء تفاهم در مورد جامعه مسلمانان ... باید نفوذ بیشتری بر روی گروه ها (جوامع) داشت."


Cannon می گوید: در حالی که همه این تلاش ها به تدریج می تواند تصویر عمومی اسلام را بهبود بخشد، القای یک تغییر سریع تر در نگرش ها نیازمند توافق مسلمانان آمریکا بر روی یک راهبرد هماهنگ می باشد، که در آن پیام های کلیدی در مورد اسلام دوباره و دوباره تکرار شود.


او همچنین می گوید، "در حال حاضر، گروه های اسلامی فردی در حال اثرگذاری و ایجاد تغییر در نگرش ها هستند" اما این جامعه هیچ استراتژی ملی ندارد." این به معنای اعتراض نیست. آن ها فقط در یافتن راهی برای اتحاد، دچار خطا شده اند که دلیل آن نیز وجود تفاوت های فرهنگی و قومی بین آن هاست."


Bilici اشاره می کند که، یکی از اجزاء مهم این استراتژی، این است که راهی برای رسیدن به مردم در ترسناک ترین لحظات پیدا کنیم، همچون افرادی که سردرگمی مشابه Chitwood پس از حادثه 11 سپتامبر را تجربه کردند.


Bilici می گوید: "شرایط بحرانی در نهایت مسلمانان را مجبور به بیان خودشان و توضیح درباره خودشان می کند". "هنگامی که شما در اقلیت هستید، بار مسئولیت شما بسیار سنگین تر خواهد بود. شما باید خودتان را بشناسید و شما باید اکثریت را هم بشناسید."
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

برگردان: گروه ترجمه شارا


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد