درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 21:23   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20614صفحه نخست » یکشنبه، 13 دی 1394 - 12:13
بنگاهداری جدید بانکها به نفع صداوسیما و به قیمت نابودی صنعت تبلیغات
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- خبر احتمال حضور چند بانک دولتی و خصوصی در مزایده پخش آگهی های سازمان صداوسیما طی روزهای اخیر ضمن ایجاد شبهات زیاد این نگرانی را ایجاد کرده است که حضور بانک ها و مجموعه های مشابه زمینه نابودی شرکت ها و نهادهای تبلیغاتی بخش خصوصی را فراهم سازد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- خبر احتمال حضور چند بانک دولتی و خصوصی در مزایده پخش آگهی های سازمان صداوسیما طی روزهای اخیر ضمن ایجاد شبهات زیاد این نگرانی را ایجاد کرده است که حضور بانک ها و مجموعه های مشابه زمینه نابودی شرکت ها و نهادهای تبلیغاتی بخش خصوصی را فراهم سازد.


به گزارش روزنو، هفته گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه رسانه ملی به دلایلی قصد دارد تا سیستم پخش آگهی های تبلیغاتی خود را برون سپاری کرده و با برگزاری یک مزایده، آن را به بخش خصوصی واگذار کند.


بنابر این گزارش، از ابتدای انتشار این خبر در محافل رسانه ای اما، گمانه زنی ها در مورد حضور برخی شرکت ها و مجموعه های دولتی و نیمه دولتی آغاز شد و موجب نگرانی شرکت های خصوصی فعال در این عرصه را فراهم کرد.


یکی از مجموعه هایی که به واسطه در اختیار داشتن نقدینگی بالا خود را مهیای حضور در این رقابت کرده اند، بانک ها و موسسات پولی ـ مالی هستند.

بر این اساس؛ اینکه مجموعه سازمان صداوسیما پس از سال ها تصمیم به برون سپاری این بخش درآمدزای خود گرفته است می تواند اقدام مثبتی در راستای تمرکز آن سازمان بر فعالیت تخصصی و ماموریت های ذاتی تفسیر شود اما درباره حضور موسسات دولتی یا نیمه دولتی در چنین مزایده ای که اتفاقا سابقه قبلی هم دارد از چندین منظر محل اشکال است که مهمترین آنها را میتوان تخطی بانک ها و موسسات مالی از وظیفه اصلی آنها که همان واسطه گری مالی است دانست همچنین این اقدام با موضوع فاصله گرفتن بانک ها از بنگاهداری که منعی قانونی است در تعارض جدی است. در واقع بر اساس مصوبه ابلاغی دولت بانک ها سالانه باید 20 درصد از بنگاه های خود را واگذار کنند تا در نهایت از این فعالیت در یک برنامه میان مدت منتزع شوند حال ورود بانک ها به چنین مزهیده ای در تعارض جدی با این مصوبه و همانا منع بنگاهداری آنها است.


این گزارش می افزاید اما موضوع دیگر تعارض جدی این تصمیم با سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به عنوانی سندی بالادستی است، این سند آشکارا بر تقویت بخش خصوصی با هدف تحکیم ساختار اقتصاد درون زا تاکید شده است، لذا در این مورد هم بدیهی است که مجموعه های دولتی یا نیمه دولتی باید از ایجاد یک رقابت نابرابر و غیر عادلانه پرهیز کرده و از عرصه رقابت در حوزه غیر تخصصی با بخش خصوصی کنار بکشند.


و اخرین نکته که باید بدان اشاره کرد، انحصاری است که در صورت حضور بانک ها در این عرصه پدید خواهد آمد. ناگفته پیداست که این انحصار در عمل حکم به نابودی صنعت مولد و رو به رشد تبلیغات در کشور خواهد داد.


حال با نگاهی به انچه گفته شد باید هشدار داد که حضور احتمالی بانک ها و موسسات مالی و شرکت های سرمایه گذاری وابسته به آنها و حتی مجموعه هایی همچون اپراتورهای تلفن همراه که زمزمه حضور آنها در این رقابت جدی شده است جدای هر مشکل دیگر به طور ویژه زمینه نابودی صنعت تبلیغات را فراهم خواهد کرد زیرا به طور طبیعی چنین مجموعه هایی فقط به سود حاصل از فعالیت انحصاری خود نگاه خواهند کرد و جنبه فنی و تخصصی کار به طور ناخواسته به بوته فراموشی سپرده خواهد شد.


با توجه به آنچه گفته شد، به نظر می رسد هم رسانه ملی و هم مجموعه دولت نباید اجازه بروز چنین اتفاقی را بدهند و حتی پیشنهاد میشود پیش از وقوع اتفاقی نامیمون لازم است شورای رقابت ورود کرده و جلوی رقابتی انحصاری از سوی شرکت ها و بانک ها در برابر بخش خصوصی واقعی حوزه صنعت تبلیغات را بگیرد.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد