درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 15:41   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20459صفحه نخست » شنبه، 5 دی 1394 - 10:47
فرهنگ کسب‌وکار
تلفیق فوتبال وکسب‌و کار در برزیل
جمهوری فدراتیو برزیل، بزرگ‌ترین اقتصاد آمریکای لاتین است. تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2014، معادل 3/ 2 تریلیون دلار بود که برزیل را در رده هفتمین اقتصاد بزرگ دنیا قرار می‌دهد. احتمالا این کشور در سال 2016 پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا می‌شود. طی دو دهه گذشته، برزیل سیاست‌های اقتصاد کلان را برای کنترل تورم و افزایش رشد اقتصادی در اولویت قرار داده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، جمهوری فدراتیو برزیل، بزرگ‌ترین اقتصاد آمریکای لاتین است. تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2014، معادل 3/ 2 تریلیون دلار بود که برزیل را در رده هفتمین اقتصاد بزرگ دنیا قرار می‌دهد. احتمالا این کشور در سال 2016 پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا می‌شود. طی دو دهه گذشته، برزیل سیاست‌های اقتصاد کلان را برای کنترل تورم و افزایش رشد اقتصادی در اولویت قرار داده است.

اما فرهنگ کسب‌وکار این کشور چگونه است؟ چه تفاوت‌های فرهنگی در این کشور با سایر ملل مثلا ژاپن وجود دارد؟ برزیل ترکیبی از نژادها و اقوام است؛ این امر منجر به تنوع و گوناگونی در این کشور شده است. خانواده اساس ساختار اجتماعی برای بیشتر افراد است. برزیلی‌ها به خانواده‌های بزرگ علاقه دارند، هرچند در سال‌های اخیر اندازه خانواده در برزیل رو به کاهش رفته است. به‌رغم نژادهای مختلف، یک نظام طبقاتی در برزیل وجود دارد. طبقه از نظر موقعیت اقتصادی و رنگ پوست تعیین می‌شود. به‌طور کلی، مردمی با پوست‌ تیره‌تر از نظر اقتصادی و اجتماعی شرایط به نسبت نامساعدی دارند. طبقات متوسط و بالاتر اغلب تعاملات مختصری با طبقات پایین‌تر دارند؛ اغلب خدمتکاران و رانندگان و...

اختلاف فاحشی در تفاوت‌های دستمزد و بنابراین سبک زندگی و علایق اجتماعی بین کلاس‌های مختلف وجود دارد. گرچه زنان 40 درصد نیروی کار برزیل را تشکیل می‌دهند، اما غالبا درآمد پایین‌تری در شغل‌هایی مانند معلمی یا پرستاری دارند. بیشتر مدیران اجرایی برزیلی‌ زبان انگلیسی را به‌عنوان زبان مورد استفاده در کسب‌وکار پذیرفته‌اند اما بیشتر تعاملات باید به زبان پرتغالی انجام ‌شود. به‌طور کل برزیلی‌ها انگلیسی را به عنوان زبان دوم کسب‌وکار پذیرفته‌اند.برزیلی‌ها به وقت‌شناسی مشهور نیستند. 30 دقیقه منتظر یک اتوبوس ایستادن برای رسیدن به یک جلسه کاری برای برزیلی‌ها غیرمعمول نیست. اگر جلسه شما در سائوپائولو است، باید بپذیرید که شاید مجبور شوید 40 دقیقه بیشتر منتظر بمانید. باید بدانید که برزیلی‌ها نسبت به تعطیلات، مرخصی، خانواده و فوتبال بی‌نهایت جدی هستند. این اولویت‌ها ممکن است در تقاضا و درخواست‌های کسب‌وکار در برزیل تاثیر بگذارد.

یک عمل خردمندانه در ارتباطا کاری با برزیلی‌ها، بحث پیرامون اخبار جدید همراه با خوردن چای یا قهوه است که موجب راحتی فضا پیش از شروع بحث‌های کاری است. شنیدن اخبار اخیر راجع به فوتبال را تحمل کنید و آگاه باشید که برزیلی‌ها به‌طور عادی در زمان مسابقات بزرگ تیم‌ ملی فوتبال‌شان کار نمی‌کنند. برخی ملاحظات دیگر در آداب برزیلی‌ها این است که آنها عموما محکم دست می‌دهند و از زبان بدن با نشاطی استفاده می‌کنند، نزدیک می‌ایستند و ارتباط چشمی قوی با طرف مقابل برقرار می‌کنند.مردان زمان ملاقات با یکدیگر دست می‌دهند و تماس چشمی را حفظ می‌کنند. جالب اینکه بدانید که مثلا در ژاپن تماس چشمی مستقیم یک عمل بی‌ادبانه در نظر گرفته می‌شود. و این تفاوت فرهنگ‌هاست. چرا که ممکن است یک رفتار در یک کشور مودبانه باشد، در صورتی که در کشور دیگر گستاخانه تلقی شود.مثلا در ژاپن هنگام ملاقات با شما تعظیم می‌کنند اما ممکن است به سبک غربی‌ها با شما دست بدهند. مانند فرانسوی‌ها محکم دست نمی‌دهند، چرا که به نظر سلطه‌جو خواهند آمد. در پاسخ آنها ضروری نیست که مانند خودشان به آنها تعظیم کنید. یک تکان سر کوچک احترام و تواضع شما را نشان خواهد داد. در رفتار با ژاپنی‌ها کارت ویزیت خود را با دو دست و رو به بالا به طرف مقابل دهید. گذاشتن کارت ویزیت در جیب و نوشتن روی آن خلاف احترام و ادب است. ژاپنی‌ها به ندرت شما را با نام کوچک خطاب می‌کنند.

جلسات برزیلی‌ها
برزیلی‌ها نیاز به دانستن این موضوع دارند که بدانند با چه کسانی وارد کار می‌شوند، این امر برای شروع موثر کار ضروری است. آنها ترجیح می‌دهند جلسات به صورت رودررو انجام شود، فردی که با آنها وارد معامله می‌شود مهم‌تر از شرکت خواهد بود. چون کار شما یک کار گروهی است، مهم است که کاری نکنید که یک برزیلی رودرروی شما شرمنده و دستپاچه شود. ارتباطات اغلب غیررسمی است و بر قوانین سفت و سخت متکی نیست. هرکس که احساس می‌کند حرفی برای گفتن دارد نظر خود را ابلاغ خواهد کرد. حرف کسی را قطع کردن، در جلسات برزیلی امری پذیرفته شده است. ارتباط رو در رو و مکالمات شفاهی بر ارتباطات نوشتاری ترجیح دارد.

مذاکرات برزیلی‌ها
هنگام مذاکره با برزیلی‌ها آماده شنیدن سوالاتی پیرامون شرکت‌تان باشید؛ چرا که به این وسیله برزیلی‌ها از انجام کسب‌وکار با افراد و شرکت‌هایی که می‌شناسند احساس راحتی بیشتری می‌کنند. همیشه منتظر بمانید تا همکاران برزیلی‌ شما موضوع بحث را شروع کنند. هرگز در ایجاد ارتباط با آنها عجله نکنید. برزیلی‌ها هنگام مذاکره خیلی زمان صرف می‌کنند. آنها را دستپاچه نکنید و طوری نشان ندهید که صبر اندکی دارید.اغلب افرادی که شما با آنها مذاکره می‌کنید، اختیار تصمیم‌گیری نخواهند داشت. اگر به زبان پرتغالی مسلط نیستید، توصیه می‌شود که یک مترجم استخدام کنید.از وکلا و حسابداران محلی برای مذاکرات استفاده کنید. برزیلی‌ها از وجود یک فرد قانونی خارجی چندان خوششان نمی‌آید. کسب‌وکار برزیلی‌ها سلسله مراتبی است. تصمیمات توسط بالاترین مقام در سازمان گرفته می‌شود. برزیلی‌ها با افراد مذاکره می‌کنند نه با شرکت‌ها. بنابراین تیم مذاکره‌کننده خود را تغییر ندهید و گرنه شاید مجبور شوید از نو مذاکره را شروع کنید.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3661

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد