درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 08:14   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20443صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 7 دی 1394 - 10:32
روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی
دکتر محمد مهدی مظاهری - نقش هدایت گرانه روابط عمومی در همسو کردن افکار عمومی با اهداف سازمان می تواند از چالش ها و بحران ها جلوگیری کند و طبیعی است که این مهم جز از طریق دریافت بازخورد ها و پیش بینی نیازها و خواسته های جامعه وانعکاس آن به مدیریت عالی سازمان جهت تصمیم گیری و برنامه ریزی حاصل نمی شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروزه در روابط عمومی های نوین و کارآمد تحقیقات و پژوهش به ویژه سنجش افکار موجب شده تا تصمیم گیر ی ها و تصمیم سازی ها در سازمان مخاطب محور شده و سطح فعالیت ها وموفقیت های سازمانی ارتقا یابد. بر این اساس نقش روابط عمومی در دنیای مدرن این است که در یک ارتباط دو سویه و ضمن اطلاع رسانی از مسئولیت های اجتماعی سازمان، زمینه اعتماد مخاطبان را فراهم سازد و با ارزیابی دیدگاه های مخاطبان و انتقال آن به بخش مدیریت، زمینه مشارکت فعال و پویای مخاطبان در تصمیم گیرهای سازمانی را ایجاد نماید.

 

با این حال روابط عمومی ها در کشور ما هنوز از چنین جایگاهی برخوردار نبوده و بیشتر دارای نقش تشریفاتی و تبلیغی هستند. چنانکه بخواهیم روابط عمومی ها نقش راهبردی تری در سازمان های متبوع خود داشته باشد، لازم است ابتدا ضمن در نظر گرفتن جایگاهی مناسب در ساختار سازمانی برای این واحدها و شرایط احراز شغلی متناسب با مدیران ارشد سازمان، آنان را در طرح ریزی های راهبردی سازمان مستقیماً دخالت دهیم. پس از آن با مجهز نمودن روابط عمومی ها به مطالعات آینده پژوهانه، درک آنها از نیازها و خواسته های مخاطبین و تغییرات پیش روی سازمان ها را بالا برده و به آنها امکان همسو شدن با تحولات و حتی پیش افتادن از آنها را بدهیم.


لهذا آینده پژوهی، روابط عمومی ها را قادر می سازد خطرها و فرصت هایی را که در آینده با آن مواجه خواهند شد را پیش بینی کنند و به آنها فرصت می دهد پیش از آنکه سازمان متبوع آنها دچار بحران شود، تصمیم بگیرند و چاره ای بیاندیشند. آینده پژوهی به روابط عمومی های هر سازمان کمک می کند هدف های ارزشمند،دست یافتنی و بلند مدتی را برای خود برگزینند و راهبردهای منطقی تحقق آنها را در برنامه های استراتژیک خود بگنجانند.


بدین ترتیب نقش هدایت گرانه روابط عمومی در همسو کردن افکار عمومی با اهداف سازمان می تواند از چالش ها و بحران ها جلوگیری کند و طبیعی است که این مهم جز از طریق دریافت بازخورد ها و پیش بینی نیازها و خواسته های جامعه وانعکاس آن به مدیریت عالی سازمان جهت تصمیم گیری و برنامه ریزی حاصل نمی شود.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد