درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 16:16   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2044صفحه نخست » گفتگویکشنبه، 5 آذر 1391 - 12:18
حوزه عمل روابط عمومی کشورهای مسلمان گسترده است
تشکیل روابط عمومی در دوره های جدید از آن جهت اهمیت دارد که حق حاکمیت اشخاص از طریق انتخابات به سازمان به عنوان نماینده نظام قدرت تفویض می شود.
  

اختصاصی/ محمد شیخان سرپرست معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری/ روابط عمومی؛ اهرمی در جهت شکاف در برنامه های سلطه گران

 

شارا- از دیدگاه دولت روابط عمومی در جلب پشتیبابی و همکاری افکار عمومی است، با این تفاوت که روابط عمومی کشورهای مسلمان از گستردگی و حوزه عمل وسیع تری برخوردار است و نفوذ موثرتری در روابط جهانی می تواند از خود بروز دهد. با توجه به این که ما در جهانی با نظام سلطه سر و کار داریم، روابط عمومی می تواند اهرمی در جهت شکاف در برنامه های سلطه گران باشد.

 

دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی با محوریت روابط‌ عمومی اسلامی به مدت سه روز از تاریخ 17 آذرماه 1391 در تالار وحدت برگزار خواهد شد، لذا برای آشنایی از نظر و دیدگاه دولت در ارتباط با برگزاری این کنگره با محمد شیخان سرپرست معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری به گفت و گو نشسته ایم. مشروح گفت‌و‌گوی شارا با این مقام مسئول در پی می‌آید:

 

لطفا نظرتان را درباره اهمیت وضرورت برگزاری کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی بیان نمایید؟

تشکیل روابط عمومی در دوره های جدید از آن جهت اهمیت دارد که حق حاکمیت اشخاص از طریق انتخابات به سازمان به عنوان نماینده نظام قدرت تفویض می شود، در این صورت مدیران سازمان موظف هستند از طریق روابط عمومی حساسیت سازمان را نسبت به نیازهای آحاد جامعه سنجیده و آن ها را با مقتضیات سیاستگذاری های کلان اقتصادی – اجتماعی هماهنگ سازند؛ این ضرورت در عصر جهانی شدن به واسطه گشودگی مرزهای سیاسی و اقتصادی حائز اهمیت بیشتری است. در این میان اگر امت اسلامی با جمعیت میلیاردی آن به عنوان یکی از کارگزاران بین المللی شناخته شود اهمیت و ضرورت برگزاری کنگره جهانی کارگزاران روابط عمومی کشورهای مسلمان از دو جنبه برجستگی می یابد: اولا چنین کنگره ای موجبات هم اندیشی و تشریک مساعی جوامع مسلمان در رسیدگی به نیازهای اجتماعی شان را در سطح ملی فراهم آورده و ثانیا زمینه ساز تبادل آرا و سیاستگذاری های مشترک امت اسلامی در جامعه بین المللی معاصر می گردد.

 

اصولا برگزاری کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی با توجه به جایگاه روابط عمومی در ایران چه اهمیتی می تواند داشته باشد؟

از آن جا که کارکرد نظام های اجتماعی و سازمانی به ارزیابی اوضاع بیرونی و نیز مقتضیات درونی بستگی دارد، لذا برگزاری کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی هم می تواند به عنوان سیستم عصبی امت جهانی وارد عمل شده و هماهنگی بیرونی آن را در سطح جهانی تامین کند و هم به عنوان چشم و گوش این امت، بستر لازم برای تصمیم گیری ها و عملکردهای خرد و کلان کشورهای مسلمان را فراهم آورد.

 

به نظر شما با توجه به موج بیداری اسلامی در سطح کشورهای مسلمان برگزاری کنگره با این موضوع چه تاثیری در ایجاد تعامل بین کشورهای مسلمان دارد؟ 

از آن جا که موج بیداری اسلامی با الهام از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در سال 1357 رقم خورده است بدیهی است که مستقرشدن آن به شکل نهادینه احتیاج به مدیریت همه جانبه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارد و بر این اساس برگزاری کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی می تواند فتح بابی باشد برای تکمیل جریان به پا خواستن جوامع مسلمان و مستقر کردن ارزش های اسلامی مورد درخواست آنان در قوانین حقوقی و مکانیزم های اجرایی و قضایی این ملل تازه رسته از بند دیکتاتورها؛ از این جهت برگزاری چنین کنگره ای موجبات تعامل فعال کشورهای مسلمان را در پی خواهد داشت.

امید است برگزاری این قبیل کنگره ها به تقویت و ترویج هر چه گسترده تر آموزه های اسلامی در جهان خسته از دستاوردهای نارسای نظام سلطه طلب سرمایه داری بینجامد.

 

لطفا نظر و دیدگاه دولت را درباره نقش و جایگاه کارگزاران مسلمان روابط عمومی بیان فرمایید؟

ابتدا لازم است به این نکته اشاره کنم تا کسانی که هنوز به این خبر دست نیافته اند مطلع گردند، هر چند می دانم علاقه مندان و صاحب نظران عرصه روابط عمومی از طریق رسانه ها از این امر آگاهی یافته اند قرار است همزمان با برگزاری دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی در ایران، اولین آیین نامه بین المللی اخلاقی کارگزاران مسلمان روابط عمومی تدوین گردد. عناصر این آیین نامه که مبتنی است بر مبانی دینی، فرهنگی و انسانی، شروطی را برای عضو کارگزار حرفه ای و رفتارهای فردی و مسوولیت های کارگزاران مسلمان روابط عمومی در قبال سایر مسلمانان، به ویژه توجه به بیان حقیقت، شرافت و کمال انسانی، اجتناب از فعالیت های آسیب رسان به مبانی دینی و آموزه های قرآنی و استفاده از رویکردهای آگاهانه برای اگاهی افکار عمومی در نظر گرفته است که به نظر ما گامی مثبت و فرصتی مغتنم است.   

همان طور که می دانید، امروزه کلیه سازمان های دولتی و غیر دولتی و موسسات بازرگانی و صنعتی و سازمان های غیرانتفاعی و دانشگاه ها و اتحادیه ها در هر کشوری کوشش مداوم دارند که پشتیبانی و همکاری عمومی را نسبت به خود جلب کنند. جلب پشتیبانی و همکاری افکار عمومی در حقیقت یک جزء از کارهای روزانه هر یک از موسسات در جوامع امروزی است.

از دیدگاه دولت نقش و جایگاه کارگزاران مسلمان روابط عمومی در همین فضا معنی می شود، با این تفاوت که روابط عمومی کشورهای مسلمان از گستردگی و حوزه عمل وسیع تری برخوردار است و نفوذ موثرتری در روابط جهانی می تواند از خود بروز دهد. با توجه به این که ما در جهانی با نظام سلطه سر و کار داریم، روابط عمومی می تواند اهرمی در جهت شکاف در برنامه های سلطه گران باشد. چون آن ها هر نوع افکاری را تحت کنترل انحصاری خود قرار می دهند با توجه به مبارزه همه جانبه دولت نهم و دهم با جهان سلطه، حضور چنین اهرمی در نزد آن بسیار مهم است.

 

با توجه به این که محوریت اصلی کنگره روابط عمومی اسلامی می باشد اهمیت برگزاری این کنگره از دیدگاه دولت محترم چگونه است؟

اهمیت برگزاری این کنگره ابعاد گوناگونی دارد؛ چون از طریق ساز و کارهایی که در تشکیلات این کانون های تعاملی هست ما می توانیم به ایجاد و توسعه روابط میان کارگزاران مسلمان روابط عمومی با هدف افزایش همگرایی و هم افزایی توانمندی ها، به یک وحدت رویه در کنش ها و فعالیت های خود دست یابیم و فرصت مناسب برای تعامل هر چه بیشتر نخبگان روابط عمومی جهان اسلام و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود را بیابیم قطعا به آرمان مدیریت مشترک جهانی نزدیکتر شده ایم.

 

مدیران و کارشناسان روابط عمومی وزارتخانه ها و سازمان های دولتی سراسر کشور چگونه می توانند در این رویداد علمی، نقشی موثر و اثرگذار داشته باشند؟  

کارشناسان و مدیران روابط عمومی وزارت خانه ها و سازمان های دولتی می دانند که افکار جدید و مقتضیات زمان، ما را تواناتر می کند و این تنها روابط عمومی است که می تواند در درک شرایط عصر حاضر و قبول افکار عمومی و روش های جدید کمک به لایه های گوناگون جامعه کمک کند، تا جایی که بسیاری از قوانین متقرقی در هر اجتماع به برکت فعالیت های روابط عمومی به وجود می آید.

با این حساب اطلاع رسانی گسترده، شفاف سازی و ارایه واقعیت های موجود کشورهای مسلمان به سایر ملل جهان از طریق روابط عمومی و بازار سازی رسانه ای با هدف اصلاح برداشت نادرست و یا استنباط غلط از اسلام، می تواند بخشی از وظایف این مراکز باشد.

 

لطفا پیشنهادات خود را درباره نحوه برگزاری بهتر کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی ارائه فرمایید؟

اساس تلاش ما در این عرصه اتخاذ رویکرد واحد و ایجاد انسجام و وحدت لازم در برابر تحولات منطقه ای و بین المللی از زاویه روابط عمومی است. هم اندیشی و تدوین راهکارها و بررسی چالش های پیش روی صنعت رروابط عمومی و استفاده از نظرات استادان و کارشناسان این صنعت و فضاسازی رسانه ای برای نشان دادن جایگاه و اهمیت صنعت – هنر روابط عمومی در کشورهای اسلامی است.

همچنین ترغیب سیاستگذاران، رهبران دینی، اندیشمندان و اصحاب رسانه و روابط عمومی به ایفای نقش موثرتر در عرصه های بین المللی در جهت تبیین فرهنگی نقش انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی؛ وظیفه کارگزاران روابط عمومی است. ما با بهره گیری از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که در این زمینه به نکات راهبردی دقیقی اشاره داشته اند و همچنین با توجه به سیاست های بین المللی دولت که از طریق ریاست محترم جمهور تبیین گردیده است، می توانیم در به حداقل رساندن آسیب ها و چالش ها که در برگزاری این گونه گردهمایی ها با چنین گسترش فراملی که بخشی از آن ها نیز طبیعی به نظر می رسد، توفیق یابیم. البته این در سایه هم پوشانی و هم افزایی تمامی مراکز روابط عمومی کشور و مراکز کشورهای شرکت کننده در این کنگره عملی می گردد.    

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد