درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 20:45   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20381صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 29 آذر 1394 - 15:19
روابط عمومی، برنامه ریزی ارتباطی، آینده پژوهی، راه اعتماد سازی واقعی در مخاطب
فاطمه قدیمی حرفه مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت - با توجه به اهمیت و نقش روابط عمومی‌ها در تنویر افکار عمومی و پاسخگو کردن دستگاه‌ها و ایجاد زمینه مناسب برای تبادل اطلاعات و آگاهی‌ها و ضرورت ارتقاء وضعیت کیفی واحدهای روابط عمومی و لزوم هماهنگی جامع و گسترده میان فعالیت‌های روابط عمومی سازمان‌ها، ادارات، نهادها و....، جایگاه روابط عمومی ها در تبیین مسئولیت اجتماعی خویش بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در عصر ارتباطات که اطلاعات به سرعت در حال انتشار است؛ توجه به مقوله اطلاع رسانی، ارتباطات و روابط عمومی بیش از هر زمان دیگر احساس می شود. در این عصر، داشتن اطلاعات موثق و دقیق، بزرگ ترین سرمایه یک سازمان و یا هر نهادی محسوب می شود.


از همین رو با توجه به اهمیت و نقش روابط عمومی‌ها در تنویر افکار عمومی و پاسخگو کردن دستگاه‌ها و ایجاد زمینه مناسب برای تبادل اطلاعات و آگاهی‌ها و ضرورت ارتقاء وضعیت کیفی واحدهای روابط عمومی و لزوم هماهنگی جامع و گسترده میان فعالیت‌های روابط عمومی سازمان‌ها، ادارات، نهادها و....، جایگاه روابط عمومی ها در تبیین مسئولیت اجتماعی خویش بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.


در این بین رسیدن به سازمانی متعالی، هدف اصلی می باشد و باید مسئولیت پذیری اجتماعی و اعتمادسازی مخاطبان را در صدر اهداف خود قرار دهد و با نگاهی هدف گذار در مسیر شاخص های ارتباطی خود گام بر می دارد.


برای دستیابی به این مقصود، در گام اول تدوین استراتژی راهبردی ارتباطی سازمان می بایست مد نظر قرار گیرد. استراتژی که در مسیر اهداف آن قرار گرفته و با نگاهی آینده پژوه، به واکاوی نقاط قوت و ضعف پرداخته و نقش خود را در این بین بیابد چرا که در فضای امروزه مخاطب وی، با انبوه حجم پیام های ارتباطی روبروست و جذب مخاطب و حذف از دامنه انتخاب او امری دشوار است.


داشتن برنامه ای منظم در این راه، با در نظر گرفتن تمامی اجزای یک شبکه ارتباطی موثر و گسترده، و همچنین لزوم توجه به زیر ساخت های ارتباطی وتوانمند سازی سرمایه انسانی می بایست با نگاهی کارشناسانه و تخصصی مورد توجه قرارگیرد.


زیر ساخت هایی که بی گمان علی رغم قدمت حدود نیم قرن از ورود روابط عمومی ها در ایران هنوز به درستی مورد توجه قرار نگرفته و همین امر در برخی موارد موجب تقلیل جایگاه روابط عمومی ها می شود.
برای برون رفت از این معضل، در راستای دست یابی به اهداف مد نظر و تحقق روابط عمومی پویا و کار آمد می بایست با اتخاذ استراتژی راهبردی بهسازی‌ تخصصی‌ نیروی‌ انسانی‌ مد نظر قرار گیرد؛ چرا که هنوز یا دانش آموختگان این رشته نقش خود را به درستی نشناخته اند و یا سازمان ها، مسیر درست تعالی خود را در هدفمندی ارتباطی نمی بینند.


تشکیل بانک اطلاعاتی روابط عمومی ها در حوزه تجهیزات و نیروی انسانی، امکان سنجی ظرفیت های موجود، تهیه تقویم ارتباطی عملکرد، برگزاری‌ دوره‌های‌ آموزشی‌ بر اساس‌ نیازسنجی‌ علمی‌، انتشار نشریات‌ تخصصی، استفاده از تکنولوژی های نوین ارتباطی، همه و همه با تکیه بر نگاه آینده پژوه و با هدف معلوم، از جمله اموری است که از جمله شاخص های مهم در این برنامه ریزی می باشد که می‌تواند ضامن‌ پویایی‌ علمی‌ روابط عمومی و در راس آنها سازمانی متعالی ‌باشد.


امید آن که با توجه به ضرورت وجود روابط عمومی های قوی و کارآمد به عنوان بخشی از مدیریت، فن و هنر ارتباطی، در راه دستیابی به تئوری و عمل در مهمترین بخش سازمان ها به آینده ای روشن، مسئولیت مدار در جهت اعتماد سازی در مخاطبان دست یابیم.


مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت

دانشجوی دکترای ارتباطات

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد