درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 17 اسفند 1399 - 11:35   

سرپرست روابط عمومی فدراسیون فوتبال منصوب شد

  سرپرست روابط عمومی فدراسیون فوتبال منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

برگزاری شورای هماهنگی روابط عمومی ادارات تابعه وزارت اقتصاد در استان مازندران

  برگزاری شورای هماهنگی روابط عمومی ادارات تابعه وزارت اقتصاد در استان مازندران


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان دعوت به همکاری مرکز روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش

  فراخوان دعوت به همکاری مرکز روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش


ادامه ادامه مطلب سه

انتصاب سرپرست جدید روابط عمومی معاونت برون‌مرزی

  انتصاب سرپرست جدید روابط عمومی معاونت برون‌مرزی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  راهبردهای ارتباطی مدیریت بحران کرونا
  آزادی بیان برای مدیران یا کارمندان؟
  تغییر مدیریت روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی پس از ۲۰ سال
  سرپرست روابط عمومی فدراسیون فوتبال منصوب شد
  گزارش کامل هفدهمین کنفرانس بین المللی روابط‌عمومی ایران
  تودیع و معارفه مشاور رئیس دانشکده و مسئول روابط عمومی دانشکده بهداشت
  مدیر جدید روابط عمومی میراث‌فرهنگی کرمان منصوب شد
  جشنواره پایگاه‌های اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی کردستان برگزار می‌شود
  پنجمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی برگزار می‌شود
  راستی‌آزمایی در اطلاع‌رسانی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20339صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 26 آذر 1394 - 11:52
پژوهش در روابط عمومی
بهروز میرزایی مدیر روابط عمومی بیمه دانا - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پیشرفت وسایل ارتباط جمعی و استفاده از فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی باعث شده اند تا روابط عمومی ها با بهره گیری از این وسایل استراتژیک در توسعه فعالیتهای سازمانی موفق باشند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پیشرفت وسایل ارتباط جمعی و استفاده از فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی باعث شده اند تا روابط عمومی ها با بهره گیری از این وسایل استراتژیک در توسعه فعالیتهای سازمانی موفق باشند.


امروزه روابط عمومی را کوشش مدبرانه در نیل به اهداف سازمان می دانند این در شرایطی است که دست اندرکاران روابط عمومی با استفاده از پژوهش و تحلیل شرایط می توانند ضمن کسب شناخت از انتظارات بالقوه و بالفعل مخاطبان خود زمینه را برای نفوذ در بین مخاطبان سازمان خود مهیا کنند و در ارائه خدمات یا کالای مورد نظر مخاطب به موفقیت های چشم گیری دست یابند.


توسعه فناوری های جدید کار روابط عمومی ها را به نوعی نیز دچار مشکل کرده است و تنها روابط عمومی هایی در این جریان موفق خواهند بود که بتوانند استفاده لازم را از فضاهای پیش آمده ببرند و با تکیه بر پژوهش و افکار سنجی، شیوه ها و راهکارهای مناسب را به ارکان سازمان منتقل کنند. تحقیق و پژوهش کلید حفظ مخاطب و مشتری است و از این طریق است که می توان مشکلات، نیازها و راهکارهای برآورده کردن آنها را شناسایی و نظر مثبت آنها را جلب کرد. سازمانهایی موفق خواهند بود که با شناخت اوضاع و احوال مخاطبان خود دست به ابتکارات جدید زده و جان تازه ای به سیستم درونی و بیرونی سازمان می بخشند.


به گفته دکتر باقر ساروخانی، روابط عمومی هم تولید دانش هم توزیع کننده دانایی و هم مصرف کننده دانش است. همانطور که گفته شد روابط عمومی در آغاز( تولید) تا پایان (مصرف) هر کالا و خدمتی حاضر است و در این میان مهمترین ابزار روابط عمومی که می تواند به نوعی هدف آن نیز تلقی شود پژوهش و افکار سنجی است.


با این وصف، پژوهش گامی جلوتر از روابط عمومی است و باید آنرا لازمه هر اقدامی از سوی روابط عمومی و سازمان دانست. روابط عمومی می تواند با استفاده از پژوهش و تحقیقات اجتماعی از نیروی عظیم افکار عمومی اقدامات مثبتی را رقم بزند که سازمان را در بین رقبا ارتقا دهد.


بررسی و سنجش افکار عمومی با هدف شناخت هر چه بیشتر نگرشها و طرز تلقی مخاطب (چه درون سازمان و چه برون سازمان) انجام می شود.


تحقیق و پژوهش از این جهت اهمیت دارد که روابط عمومی ها را به عنوان حدفاصل و کانال ارتباطی بین مردم و سازمانها معرفی می نماید. این نکته که مردم در باره سازمان یا شرکت یا فعالیتهای آن چگونه می اندیشند و چطور می توان آنها را هدایت کرد که در مسیر ارتقا جایگاه سازمان قرار گیرند میسر نخواهد بود مگر با استفاده از پژوهش و تحقیق به عنوان ابزاری استراتژیک که در اختیار روابط عمومی است.


اکنون با توجه به ضرورت درک جایگاه پژوهش در روابط عمومی شایسته است سازمان ها ضمن اهمیت دادن به خدمات روابط عمومی در جهت استفاده از پتانسیل پژوهشی آنها برنامه ریزی لازم را داشته باشند و از ظرفیت های این واحد بهره برداری کنند.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان دعوت به همکاری مرکز روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش


  پنجمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  انتصاب سرپرست جدید روابط عمومی معاونت برون‌مرزی


  راستی‌آزمایی در اطلاع‌رسانی


  ابزار تازه هوش مصنوعی فیسبوک با قابلیت «آموزش به خود» برای تشخیص عکس


  سخنگو و مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال استعفا کرد


  گزارش برگزاری جلسه هم اندیشی مدیران روزنامه‌های اصفهان با مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه


  برگزاری شورای هماهنگی روابط عمومی ادارات تابعه وزارت اقتصاد در استان مازندران


  گزارش کامل هفدهمین کنفرانس بین المللی روابط‌عمومی ایران


  گزارش کارگاه آموزشی "روزنامه‌نگاری علم"


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد