درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 29 تیر 1398 - 22:59   

انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت

  انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت


ادامه ادامه مطلب یک

۷ روش برای برقراری ارتباط مؤثر در محیط کار

  ۷ روش برای برقراری ارتباط مؤثر در محیط کار


ادامه ادامه مطلب دو

تحقیق تازه دانشگاه مونترال/ تشدید افسردگی نوجوانان و مدت زمان کار با شبکه‌های اجتماعی

  تحقیق تازه دانشگاه مونترال/ تشدید افسردگی نوجوانان و مدت زمان کار با شبکه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب سه

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  درگذشت یکی از پیشگامان علم ارتباطات در ایران
  مدیر روابط عمومی هیات دوچرخه سواری گیلان منصوب شد
  بیمه کوثر با ارزش هر سهم ۶۵۸۳ریال وارد مجمع می ‌شود
  روزنامه دولتی و روزنامه حزبی
  انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت
  نباید رسانه با زر زود و تزویر منحرف شود
  برگزاری نخستین کنفرانس رسانه ای در طالقان
  ابلاغ شیوه نامه تهیه و تولید اقلام تبلیغاتی گردشگری
  منطقه 19 با نصب بنرهای اطلاع رسانی رنگ و بوی انتخابات گرفت
  تقویم روز ارتباطات/ آگهی تا 40 درصد گنجایش صفحات و نه کمتر از آن
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20307صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیسه شنبه، 24 آذر 1394 - 13:50
موسس واتس‌اپ
مونا اشرف زاده - جان کوم (Jan Koum) کارآفرین اینترنتی و مهندس کامپیوتر آمریکایی، موسس و مدیرعامل واتس‌اپ (WhatsApp) است.
  

جان کوم (Jan Koum) کارآفرین اینترنتی و مهندس کامپیوتر آمریکایی، موسس و مدیرعامل واتس‌اپ (WhatsApp) است. او این نرم‌افزار را به همراه برایان اکتون ( Brian Acton ) راه‌اندازی کرد؛ نرم‌افزاری برای تلفن‌همراه که جهت ارسال متن، تصاویر و ویدئوها مورد استفاده قرار می‌گیرد. کوم در سال 2014، وارد فهرست ثروتمندان 400 نفره فوربس شد و در جایگاه شصت‌ودوم قرار گرفت، با ثروتی که بیشتر از 5/7 میلیارد دلار تخمین زده می‌شد.

جان کوم که در کشور اوکراین متولد و بزرگ شده بود، در سال 1992 به همراه مادر و مادربزرگش به نیویورک آمد، جایی که یک برنامه حمایت اجتماعی به آنها کمک کرد تا در آپارتمانی دوخوابه زندگی کنند. در حالی که مادرش به عنوان پرستار بچه کار می‌کرد، او به عنوان نظافتچی در یک میوه‌فروشی مشغول کار شد.تا اینکه در سن 18 سالگی به برنامه‌نویسی علاقه‌مند شد و در دانشگاه (San Jose State) ثبت‌نام کرد.

در سال 1997، جان‌کوم توسط یاهو به عنوان مهندس زیرساخت استخدام شد و مدتی بعد از آن با برایان اکتون آشنا شد.کوم و اکتون 9 سال بعد از این آشنایی در یاهو فعالیت‌شان را ادامه دادند و در سپتامبر 2007 یاهو را ترک کردند و یک سال دست از کار کشیدند و به اطراف آمریکای جنوبی سفر کردند.

در ژانویه 2009، جان کوم یک آیفون خرید و ایده طراحی این اپلیکیشن به ذهنش خطور کرد و تقریبا بلافاصله نام این نرم‌افزار را واتس‌اپ (WhatsApp) گذاشت، زیرا به کلمه واتس‌آپ (what’s up) نزدیک بود و یک هفته بعد در 24 فوریه 2009 شرکتش را ثبت کرد. واتس‌اپ در مدت کوتاهی بسیار معروف شد. همین مسئله توجه مارک زوکربرگ موسس فیس‌بوک را جلب کرد و طی ملاقات‌هایی با جان کوم، واتس‌اپ به فیس‌بوک ملحق شد.

 

رئیس خودتان باشید

یکی از مهم‌ترین درس‌هایی که می‌توان از جان کوم آموخت، درسی است که او را به یک میلیونر تبدیل کرد، او کار کردن را برای خودش انتخاب کرد. او ایده راه‌اندازی کسب‌وکارش را پس از فراغت از یاهو، درست زمانی که در آنجا یک کار تمام‌وقت داشت، آغاز کرد. او از کارش در یاهو خسته و بی‌حوصله شده بود، بنابراین کارش را ترک کرد تا بتواند ایده و کسب‌وکار خودش را راه‌اندازی کند و به نوعی رئیس خودش باشد.

شاید شما شهامت این کار را نداشته باشید، اما می‌توانید کسب‌وکار ایده‌آل‌تان را در اوقات فراغت‌تان راه بیندازید. بیشتر کمپانی‌های بزرگ از یک کسب‌وکار نیمه‌وقت آغاز شده‌اند، درست زمانی که موسس‌شان یک کار تمام‌وقت داشته یا حتی دانشجو بوده است. اگر می‌خواهید ثروتمند شوید، باید در استخدام خودتان باشید.

 

دانش تخصصی داشته باشید

جان کوم دانش تخصصی در زمینه برنامه‌نویسی کامپیوتر داشت. او کسب‌وکارش را با همین دانش تخصصی‌اش از اپلیکیشن‌ها ساخت؛ دانشی که اجازه داد دارندگان تلفن‌های همراه هوشمند با یکدیگر در ارتباط باشند. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که در یک صنعت دانش تخصصی در یک شاخه خاص دارا هستند، به طور متوسط درآمد بیشتری نسبت به دیگران در همان صنعت دارند.

دارا بودن این تخصص یکی از قدم‌های دستیابی به ثروت است. هرچقدر در صنعتی که مشغول فعالیت هستید، متخصص‌تر باشید، محدوده رقابت برایتان کوچک‌تر خواهد شد و درآمد بیشتری نسبت به هم‌صنفی‌هایتان خواهید داشت.

 

یادگیری اولویت همه زندگی‌تان باشد

جان کوم اشتیاق زیادی به یادگیری داشت و بعدها متوجه شد که علاقه‌ زیادی به تکنولوژی اطلاعات دارد.در نتیجه، شروع به مطالعه و تمرین آنچه که درباره برنامه‌نویسی و نرم‌افزارها یاد گرفته بود، کرد. او مطالعه و تمرین در زمینه برنامه‌نویسی را ادامه داد تا آنجا که اطمینان حاصل کرد که آماده نوشتن کدهای نرم‌افزار است. او با استخدام در یاهو مهارت بسیاری برای نوشتن کدها کسب کرد، تا جایی که توانایی راه‌اندازی کسب‌وکار خودش را به‌دست آورد.

بزرگ‌ترین اشتباهی که در راه‌اندازی کسب‌وکارتان می‌توانید مرتکب شوید این است؛ کاری را راه بیندازید که دانش عمیقی درباره آن ندارید. اگر می‌خواهید کاری را راه بیندازید این سوالات را از خودتان بپرسید: آیا علاقه‌ای به راه‌اندازی کسب‌وکار در یک صنعت خاص دارید؟ برای شروع چقدر دانش و تجربه از این کسب‌وکار لازم دارید؟

اگر نمی‌توانید به این دو سوال پاسخ مثبت دهید، باید در تصمیم‌تان تجدیدنظر کنید، زیرا مهم‌ترین دلیلی که اکثر کسب‌وکارهای تازه‌کار شکست می‌خورند، نداشتن دانش کافی در آن صنعت است. همه آنچه که نیاز دارید این است که مهارت‌های لازم و اساسی صنعتی را که قرار است در آن کسب‌وکارتان را راه‌ بیندازید، کسب کنید و همه اینها بستگی به انگیزه یادگیری‌تان در تمام طول زندگی‌تان دارد.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ آگهی تا 40 درصد گنجایش صفحات و نه کمتر از آن


  روزنامه دولتی و روزنامه حزبی


  معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد: نیاز امروز روابط عمومی‌ها برای اقناع مخاطب است


  داستان سرایی؛ ابزاری جذاب برای جلب توجه مخاطب به سخنرانی


  نتایج اقدامات اطلاع رسانی نمی شود؛ ضعف در عملکرد روابط عمومی ها


  هوش مصنوعی و زهر و پادزهر جعل عمیق


  ۷ روش برای برقراری ارتباط مؤثر در محیط کار


  عصر سرمایه‌داریِ نظارتی با ابزارهای رسانه ای


  تحقیق تازه دانشگاه مونترال/ تشدید افسردگی نوجوانان و مدت زمان کار با شبکه‌های اجتماعی


  مسائل مربوط به عکاسی: چرا سرمایه گذاری در عکس های با کیفیت باعث پیشرفت بازاریابی می شود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران