درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 10 اسفند 1399 - 20:30   

نقش روابط عمومی در گسترش خوشنامی سازمان

  نقش روابط عمومی در گسترش خوشنامی سازمان


ادامه ادامه مطلب یک

نقش روابط عمومی‌ کتاب فروشی‌ ها در کتاب خوانی، در «کتاب بان» رادیو فرهنگ

  نقش روابط عمومی‌ کتاب فروشی‌ ها در کتاب خوانی، در «کتاب بان» رادیو فرهنگ


ادامه ادامه مطلب دو

بیانیه انجمن روابط عمومی ایران به مناسبت روز جهانی گروه‌های مردم نهاد (NGO)

  بیانیه انجمن روابط عمومی ایران به مناسبت روز جهانی گروه‌های مردم نهاد (NGO)


ادامه ادامه مطلب سه

ساختارهای رسانه‌ای فولاد مبارکه تغییر خواهد کرد

  ساختارهای رسانه‌ای فولاد مبارکه تغییر خواهد کرد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گزارش برگزاری سومین رویداد گراف‌دی
  بانک رفاه کارگران وجه التزام اقساط غیر جاری تسهیلات کادر درمان را می بخشد
  چطور اینفلوئنسرها می‌توانند کمپین روابط عمومی شما را ارتقا دهند
  رویکردهای مختلف آموزش و توسعه مهارت
  عادی انگاری شرایط بحران
  ساختارهای رسانه‌ای فولاد مبارکه تغییر خواهد کرد
  مجتمع فولاد مبارکه در هفته‌ای که گذاشت
  انتخاب مسئول روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تربت‌حیدریه به عنوان کارمند نمونه صنعت‌نفت
  سرپرست بهزیستی خراسان رضوی: روابط عمومی، دانش‌محور باشد و نگاه سنتی نداشته باشد
  جزئیات نقشه راه روابط‌عمومی‌های شهرداری تهران بررسی شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2029صفحه نخست » مقالات روابط عمومیجمعه، 9 آبان 1399 - 08:16
نوآوری پویا
مترجم:علی موقر - نوآوری تنها پروراندن ایده‌های بدیع نیست. شما به یک فرآیند پیچیده نیز نیازمندید تا تشخیص دهید کدام ایده‌ها بیشتر احتمال دارند که به کار بیایند. او چهار قانون کلیدی برای نوآوری پویا و مستمر ارائه می‌دهد.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| آنتونی گافنی، مدیر گروه تحولات کارشناسی شرکت مورهوس می‌گوید نوآوری تنها پروراندن ایده‌های بدیع نیست. شما به یک فرآیند پیچیده نیز نیازمندید تا تشخیص دهید کدام ایده‌ها بیشتر احتمال دارند که به کار بیایند. او چهار قانون کلیدی برای نوآوری پویا و مستمر ارائه می‌دهد. در جهان امروز، نوآوری‌های موفق برای کسب و کار در حکم اکسیر حیات به شمار می روند.
 

بودجه‌هایی که هر روز سختگیرانه‌تر و دقیق‌تر بسته می شوند، مدیران را مجبور می کند تا با مجموعه‌ای کوچک‌تر مراحل بزرگ‌تری از تغییر را طی کنند. در این شرایط است که یک نوآوری موفق می تواند کسب و کار را بازسازی یا دگرگون کند. اما این مساله‌ای است که به سختی تحقق می‌یابد. نوآوری می‌تواند به ثمر رسیدن اتفاقی متفاوت یا به کار گرفتن افرادی متفاوت در کسب وکار باشد؛ اما یکی از بزرگ‌ترین سوءتعبیرها این است که فکر کنیم نوآوری همان پروراندن ایده‌های بزرگ یا ایده‌پردازی است. نوآوری چیزی فراتر از ایده‌پردازی است.

 

یک کسب و کار خلاق و موفق آن است که ایده‌ها را تجاری کند و بتواند خروجی سودده جدید ابداع کند. اگر شما در حال ارائه کالایی تازه در بازار هستید یا می‌خواهید یک تکنولوژی جدید را بسط دهید یا خدمات متفاوتی را ارائه کنید، چهار اصل زیر برای تحقق یک نوآوری موثر به شما کمک خواهد کرد:


1‌ مساله‌ای که درست تعریف شود، مساله‌ای است که نیمی از آن حل شده است.


اغلب ایده‌ها بسط یافته‌تر و صلب‌تر از آن چیزی است که نیاز مصرف کننده را برآورد و به صرفه‌ تجاری نیز نزدیک باشد. بینش نوآورانه شرکت و اقدامات مقتضی برای حصول آن، بر این اساس استوار است که هر نوآوری جدید باید در راستای تامین نیاز، خواست و انتظار مشتری از خروجی کسب و کار شما باشد. فهم انتظارات مشتری در نیمه‌های راه چرخه تولید محصول، بسیار دیر است.

 

این مهم باید در ابتدای ایده‌پردازی انجام شود. مخاطب و مشتری، یک منبع غنی برای رسیدن به نوآوری‌های سازمان شما است. لازم است مشتری را در قلب آنچه قرار است انجام شود قرار دهید. تمام تمهیدات و تلاش‌های شما نه تنها باید روی تحقیق و پژوهش نیاز مخاطبان متمرکز شده باشد، بلکه لازم است تا نگاه و بینش مشتری در فرآیند تولید محصول جدید اشاعه یابد.


2‌ تشکیلات سازمانی لازم است با فرهنگ «شهامت شکست داشتن» عجین شود.


نوآوری‌ها در محیطی متزلزل بیش از آنکه به موفقیت بینجامند اغلب با شکست مواجه می‌شوند. سازمان‌های موفق آنهایی هستند که تلاش‌های سیستماتیک خود را روی مطالعه‌ شکست معطوف می‌کنند و از دلایل شکست نوآوری خود درس می‌گیرند.


آنتونی گافنی مدیر مورهاوس می‌گوید: یک سازمان در عین حال باید برآوردهای واضح داشته باشد و مسوولیت ارزیابی دقیق پیش از اجرا را به عهده بگیرد و این حکم را به صورت یک مرحله کلیدی در روند نوآوری بپذیرد. نوآوری پذیرفتن ریسک‌های هوشمندانه و مدیریت موثر آنها است.


اساس موفقیت این است که یک سیستم خلاق حتی در برآوردهای آزمایشی و مقدماتی نیز باید تشویق شود و پاداش دریافت کند و این مساله باید به تمام شئون سازمان تعمیم یابد. هنگامی که یک تشکیلات از تجربه‌های جدید سازمان یافته هراس داشته باشد به رکود و ایستایی منجر می‌شود. قصور کمپانی کداک در ایجاد تغییر به سمت تکنولوژی دیجیتال عکاسی به ورشکستگی آن انجامید. بدیهی است هنگامی که یک شرکت درجا بزند رقبا او را پشت سر می‌گذارند.


3‌- یک فرآیند تصمیم‌گیری عملگرایانه اعمال کنید.


موفقیت و تکرار در توسعه‌ یک محصول جدید منوط به یک نوآوری موثر و دقیق است. الگوهای Stage Gate (روش دروازه‌ای – مرحله‌ای: یک الگوی مناسب و ساده برای بررسی فرآیند ایده تا بازاراست. ایده‌ها برای عبور از هر مرحله و ورود به مراحل بعدی باید از «دروازه‌ها» عبور کنند و به این منظور باید پارامترهایی را که برای هر دروازه تعیین شده است دارا باشند.) توسط شرکت‌های پیشرو به عنوان راه حلی برای ارائه‌ نوآوری‌های پرسود با بیشترین سرعت ممکن به کار گرفته می‌شود. با این حال تمهیدات اندیشیده شده برای شتاب در طرح نباید بر هزینه‌ها بیفزاید.

 

چه شما یک شرکت داروسازی با زمان پانزده ساله در دوره‌ توسعه خود باشید و چه یک شرکت غذایی که دو ماه را برای فرمول جدید طعم‌دهنده‌های نوشیدنی خود وقت صرف خواهد کرد، در هر صورت کلید موفقیت شما «تصمیم‌سازی» است. اگر فرآیند stage Gate به درستی طراحی و اجرا شود نوآوری به ظهور خواهد رسید. در هر صورت تاثیر این فرآیند فقط به میزان تسهیل در تصمیم‌گیری بستگی دارد. مهم این است که تصمیم‌گیرندگان واقعی در هر دروازه (Gate) گرد هم جمع شوند و اطلاعات مرتبط برای پیشبرد هر مسیر نوآورانه در اختیار قرار گیرد.

 

نهایتا اینکه یک فرآیند Stage Gate با کیفیت، که توسط یک گروه پیوسته کاربردی طراحی می‌شود می‌تواند سازمان را قادر سازد تا کار درست را در زمان درست بر اساس دلایل درست به انجام برساند و موفقیت را برای ایده‌پردازی در کسب وکار به ارمغان آورد.


4‌- در رساندن محصول به بازار، روش «عملی کردن و آموختن»، می‌تواند موفقیت‌های آینده را پی‌ریزی کند.


آگاهی‌هایی که بعد از رساندن محصول به بازار به دست می‌آید و تحلیل اطلاعات فروش، داده‌های ارزشمندی را در اختیار شما قرار می‌دهد که در توسعه محصولات جدید دیگر در آینده به شما کمک کند. اما سازمان شما چه مدت زمانی را برای این مهم صرف می‌کند؟


متاسفانه این اقدام، وظیفه‌ای است که هیچ بخشی از سازمان نمی‌خواهد که آن را متقبل شود، بنابراین اغلب به انجام نمی‌رسد. در هر صورت اگر تحلیل کالا در بازار به درستی انجام شود و با معیارهای دقیق سنجیده شود، آنچه به عنوان خروجی به دست می‌آید درک فوق‌العاده‌ای برای فرصت‌های آینده پیش رو به دست می‌دهد. اغلب سازمان‌ها در این خصوص دقت کمتری را مبذول می ‌دارند. این مساله عمومیت دارد که ارزیابی موفقیت محصول بر خلاف چیزی باشد که هدف اصلی شما بوده است.

 

بنابراین لازم است سازمان‌ها نماینده‌ای برای پاسخگویی در این حوزه داشته باشند و مسوولیت ارزیابی بازار محصول کاملا مشخص شده باشد و الزاما این را در حکم گامی کلیدی برای هر فرآیند نوآورانه تلقی کنند. برای رسیدن به یک نوآوری موفق تنها ایده اولیه کافی نیست. ادیسون می‌گوید: «نبوغ یک درصد ایده است و نود و نه درصد دیگر عرق ریختن». در مورد نوآوری نیز می‌توان چنین ادعا کرد.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مدیریت بحران کرونا با مشارکت نهادهای مدنی


  سرپرست بهزیستی خراسان رضوی: روابط عمومی، دانش‌محور باشد و نگاه سنتی نداشته باشد


  روابط عمومی، پاشنه آشیل فروشگاه های زنجیره ای


  بیانیه انجمن روابط عمومی ایران به مناسبت روز جهانی گروه‌های مردم نهاد (NGO)


  جزئیات نقشه راه روابط‌عمومی‌های شهرداری تهران بررسی شد


  نقش روابط عمومی در گسترش خوشنامی سازمان


  چهار اصل بازاریابی قیف کامل


  نقش روابط عمومی‌ کتاب فروشی‌ ها در کتاب خوانی، در «کتاب بان» رادیو فرهنگ


  ساختارهای رسانه‌ای فولاد مبارکه تغییر خواهد کرد


  انتخاب مسئول روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تربت‌حیدریه به عنوان کارمند نمونه صنعت‌نفت


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد