درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 17:35   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20224صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 18 آذر 1394 - 17:55
تقلیل جایگاه روابط عمومی ها برخلاف مصوبات هیات دولت است
مسئولین اگر دیدگاه مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری را خوب مطالعه کنند و مصوبات هیات وزیران را مجدداً بررسی نمایند درمی یابند که در عصر انفجار اطلاعات درحوزه ارتباطات واطلاع رسانی آنچنان که شایسته است کار منسجم، مستمر وموثر که با ذائقه شهروندان ایران اسلامی باشد انجام نداده اند و این ضعف به علت عدم توجه به جایگاه روابط عمومی هاست.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- حمیدرضا شمس، فعال در عرصه روابط عمومی در زمینه تقلیل وتنزل جایگاه ارتباطی واطلاع رسانی از سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور در ترسیم واجرای ساختار روابط عمومی ها انتقادکرد.


به گزارش شارا، شمس افزود: مسئولین اگر دیدگاه مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری را خوب مطالعه کنند و مصوبات هیات وزیران را مجدداً بررسی نمایند درمی یابند که در عصر انفجار اطلاعات درحوزه ارتباطات واطلاع رسانی آنچنان که شایسته است کار منسجم، مستمر وموثر که با ذائقه شهروندان ایران اسلامی باشد انجام نداده ایم و این ضعف به علت عدم توجه به جایگاه روابط عمومی ها وتغییر وتنزل ساختاری، نبود مکانیزم جذب نیرو وکمبود منابع مالی و بد سلیقگی ریشه دارد و در مقاطعی هم اگر مدیری موفق بوده درمی یابیم که دیدگاه و گفتمان خوب وحرفه ای مدیری درحوزه ارتباطات و اطلاع رسانی و رییس آن دستگاه در ارتقای اطلاع رسانی منجر به درخشش شده است که در دوره بعد ممکن است افول نماید.


وی در ادامه اظهار داشت؛ متاسفانه با تقلیل و تنزل جایگاه روابط عمومی ها دراین فضای مجازی و مملو از بحران در جلوگیری از تخریب دولت خدمتگزار به بهانه کوچک سازی دولت هیچ کمکی نکرده ایم بلکه به ضعف اطلاع رسانی دولت توسعه وشدت داده ایم و از طرفی هرگونه هزینه علمی برای روابط عمومی ها یک سرمایه در راه توسعه کشور است نه اسراف وهرجا برای روابط عمومی در زمینه ارتقا و آموزش تخصصی آن گام مثبت برداشته شده باشد اعم از بخش خصوصی ویا دولتی شاهد بازگشت سرمایه و صرفه جویی مناسب بوده ایم.


همچنین حمیدرضا شمس افزود؛ دراین زمان که رسانه ملی تمام قد در کنار دستگاه های اجرایی نیست، نبایستی تعجیل نمود و باید نظر کارشناسی و مشورتی در زمینه هنرمندانه اطلاع رسانی را با اشخاصی که کار اجرایی در این حوزه داشته اند یک ضرورت دانست. تبلغات و اطلاع رسانی در فرهنگ ایران اسلامی آن نیست که در خط استوا بخاری و در قطب فریزر فروخت بلکه تبلغات واطلاع رسانی واقعی و مناسب و شفاف و بموقع از عملکردها و رویدادهای دستگاه ها کمک به اعتمادسازی و جذب مخاطب و در نهایت تنویر افکار عمومی است و برای مبارزه با جنگ نرم وهرگونه خنثی سازی شایعات ویا جلوگیری ازبحران رسانه ای ضرورت یک مقررات نوین، مدیریت قوی و ساختار مناسب الزامی است


شمس در ادمه اظهار داشت؛ روابط عمومی استانی که روابط عمومی های 200 تا 300 دستگاه استان را مدیریت می کند باید از نظر ساختاری بالاتر از دیگر ان باشد تا حرفش به کرسی بنشیند وبه انتظارات وتوقعات مسئولین وجامعه نیز پاسخگو باشد.


روابط عمومی ها با توجه به جمع آوری وپردازش وانعکاس واطلاع رسانی عملکردهای دستگاهی بدرستی می دانند کدام اداره کمرنگ و پررنگ تر است و نقش هر اداره را در توسعه کشور بخوبی می داند ولی از توانش بدرستی استفاده نمی شود یعنی نیازسنجی و سنجش افکار به علت مشکلات مالی ویا مدیریتی مسکوت مانده است و این نوع مسائل در فرمایشات مقام معظم رهبری که فرموده اند" روابط عمومی بهترین نمایانگر اوضاع داخلی وزارتخانه از یک سو و از سوی دیگر منعکس‌کننده چگونگی مسایلی است که در آن نهاد می‌گذرد.

 

سلامت یک دستگاه به اتصال اجزای آن و هم‌نوایی و هم‌سازی آنها ارتباط دارد. روابط عمومی‌ها می‌توانند فعالیت نهادها را ارزیابی و منعکس کنند و مشخص‌کننده روش‌ها و نقص‌های دستگاه مربوط خود باشند." به خوبی و کاملتر تاکید شده است و در این زمینه ریاست جمهوری هم فرموده اند"بر این باورم که روابط عمومی‌ها باید مظهر و بازتابنده افکار، اراده و مطالبات به‌حق همه شهروندان کشور باشند" ولی دریغ ازیک مشورت ومعمولاً درساختارنویسی، نویسندگان مسائل روابط عمومی جایگاه رسانه واطلاع رسانی را بخوبی دریافت ومنتقل نمی کنند و مدیران استانی نیز مساعدتی بخود و مجموعه ندارند.


همچنین در جهت مساعدت مضاعف به توسعه همه جانبه کشور، حمیدرضا شمس، به عنوان یک فعال در حوزه روابط عمومی و رسانه از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت به عنوان متولی یان روابط عمومی های دستگاه های اجرایی درخواست استمداد دارد.


در پایان شمس بعنوان یک فعال وعضو کوچکی ازخانواده روابط عمومی ها با بیش از 27 سال فعالیت در عرصه روابط عمومی و رسانه دربخش خصوصی ودولتی از نبود متولی واحد و تاثیرگذار گله و از مسئولینی که در جهت ارتقای این جایگاه تلاش نموده اند تقدیر و تشکر نمود.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
جواد سالارزهی
| 1394/9/19 - 12:40 |     0     0     |
با سلام و تشکر از جناب شمس عزیز.
متاسفانه بحران بی هویتی روابط عمومی در ایران بیشتر از گذشته شایع شده و مدیران ارشد از آنجاییکه هیچ اطلاع و اعتقادی به امر اطلاع رسانی و روابط عمومی به عنوان رابط دولت و افکار عمومی ندارند موجبات انزوای آن را دامن می زنند.
این در حالی است که روابط عمومی اگر در عالی ترین جایگاه سازمانی خود قرار گیرد می تواند همتراز بادستگاه های فرهنگی کشور، فرهنگ سازی کند، اطلاع رسانی نماید، مبلغ دولت باشد و بازتاب دهنده مشکلات و خواسته های جامعه برای گشایش آنها.
باید اضافه کرد، در حال حاضر بدلیل عدم شناخت مسئولین از نقش روابط عمومی در سازمان، این سیستم اجتماعی در نازلترین جایگاه ارزشی خود قرار دارد و با اجرای این تصمیم غیرکارشناسی شاهد فاجعه ای در زمینه اطلاع رسانی خدمات دولت خواهیم بود.
این را بدانیم که خلاء اطلاعات زمینه ی بروز شایعه و عدم مدیریت شایعه، بستر ایجاد بحران خواهد بود.
لکن تدبیری دگر باید برادر.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد