درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 11:48   

واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی

  واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟

  آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟


ادامه ادامه مطلب دو

چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی

  چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متخصصان روابط‌عمومی و ارتباطات: صدای برابری برای افراد دارای معلولیت
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت
  جامعه‌شناسی ارتباطات
  استراتژی سیاه روابط‌عمومی
  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای
  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟
  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه
  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی
  حمله و دفاع ظالمانه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20185صفحه نخست » سه شنبه، 17 آذر 1394 - 13:41
هاکوهُدو، قدیمی‌ترین شرکت تبلیغاتی ژاپن
شاید شرکت تبلیغاتی دنسو (Dentsu) را بتوان به‌عنوان قدرتمندترین و رهبر صنعت تبلیغات سرزمین آفتاب دانست اما عنوان قدیمی‌ترین شرکت تبلیغاتی ژاپن و شاید خاور‌دور به شرکت هاکوهدو (Hakuhodo) تعلق دارد.
  

هاکوهُدو، قدیمی‌ترین شرکت تبلیغاتی ژاپن

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، شاید شرکت تبلیغاتی دنسو (Dentsu)  را بتوان به‌عنوان قدرتمندترین و رهبر صنعت تبلیغات سرزمین آفتاب دانست اما عنوان قدیمی‌ترین شرکت تبلیغاتی ژاپن و شاید خاور‌دور به شرکت هاکوهدو (Hakuhodo)  تعلق دارد. ریشه و سابقه این شرکت تبلیغاتی به سال 1895 – حدود 120 سال پیش –برمی‌گردد. زمانی که آقای هیرانو سِکی (Hironao Seki)  در قامت یک کارآفرین جوان کسب‌و‌کار تبلیغات را در نشریات و مجلات آغاز کرد.جالب است بدانید که کلمه «هاکوهُدو» دقیقا به معنای «بنگاه خبر‌پراکنی» است که بازتاب‌دهنده تاکید آقای سکی بر انتشار اخبار مربوط به خدمات آموزشی است.

در آن سال‌ها ژاپن در حال گذر از یک جامعه مبتنی بر کشاورزی به یک کشور صنعتی بود. هر چند ژاپن کشوری است که با توجه به فرهنگ خاصش، کتاب در طول چند قرن در اختیار همگان بود، اما ‌گذار به سمت صنعتی شدن، باعث استفاده از متدهای غربی در این کشور شد که باعث افزایش قابل ملاحظه کتاب‌ها، مجلات و روزنامه‌های جدید شد.این مسئله باعث شد آقای سِکی در آن برهه فرصت را غنیمت شمرده و در این عرصه به فروش فضای تبلیغاتی در نشریات و مجلات مختلف بپردازد.

در ابتدا او نیز مانند بسیاری از تازه‌کاران صنعت تبلیغات، روی فروش رسانه تاکید داشته و پس از مدتی ارائه خدمات گرافیک را برای مشتریان در دستور کار قرار داده است. رونق کسب‌و‌کار در فضای فروش رسانه‌های چاپی وی را بر آن داشت تا در سال 1910 میلادی روزنامه Naigai Tsushin را راه‌اندازی کند. این روزنامه پس از آن جزء جدایی ناپذیر مجموعه کسب‌و‌کار آقای سِکی شد.

کمک به تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات

تابلوهای اعلانات در آن دوره در کشور ژاپن، بار تبلیغاتی را به دوش می‌کشیدند و تبلیغات در رسانه‌های چاپی به آرامی در حال رشد بود. شرکت تبلیغاتی هاکوهُدو در این شرایط رشد کرد و در سال‌های حدود 1924 با سرمایه‌ای بالغ بر 500‌هزار ین خود را آماده رقابت با سایر شرکت‌های تبلیغاتی می‌کرد.

هرچند فاصله شرکت هاکوهُدو با رقیب اصلیش دنسو بسیار زیاد بود، اما اهدای سرمایه برای تاسیس کتابخانه Meiji در دانشگاه توکیو، شهرت و اعتبار این مجموعه را به‌عنوان یک مجموعه متخصص در زمینه تحقیقات و جمع‌آوری اطلاعات بر سر زبان‌ها انداخت.

بازسازی پس از جنگ جهانی دوم

شرایط نظامی در سال‌های 1930 تا 1945 بالطبع با کاهش درآمدهای شرکت تبلیغاتی هاکوهُدو همراه بود.اوج این مشکلات زمانی بود که در بمباران شهر توکیو ساختمان این شرکت در جنوب این شهر کاملا ویران شد. اما مدیر خستگی‌ناپذیر هاکوهُدو دست از تلاش بر نداشت و این شرکت را بر ویرانه‌های باقی مانده از جنگ مجددا بنا کرد.

راه‌اندازی نشریه Hakuhodo Monthly News  در کنار روزنامه پرسابقه Naigai Tsushin یک نمونه از این تلاش‌هاست. توسعه تحقیقات و پژوهش و سعی در الگوبرداری از شرکت‌های مدرن آمریکایی از دیگر تلاش‌های این شرکت برای رسیدن به نقطه مطلوب طی دوره 20‌ساله بعدی حیات شرکت بود.

توسعه شرکت در ابعاد مختلف مثل گسترش خدمات و افزایش تعداد شعب در نقاط مختلف جهان گام‌های بعدی این شرکت در شرایط ثبات اقتصادی حاکم بر ژاپن و سایر کشور‌های توسعه‌یافته بود. هم‌اکنون این شرکت با در اختیار داشتن بیش از 3000 پرسنل در زمینه‌های برندسازی، طراحی گرافیک، تبلیغات دیجیتال، بازاریابی، تحقیقات بازاریابی، طراحی برنامه‌ریزی رسانه و خرید آن و روابط عمومی فعالیت دارد.

تبلیغ منتخب

تبلیغ منتخب این هفته مربوط به اتومبیل مزدا است. اما قبل از صحبت در مورد این تبلیغ بد نیست به تبلیغ دیگری اشاره کنم که شرکت هاکوهدو برای آن، یک ربات ساخت که می‌توانست در حین تبلیغ هفت عدد گوجه فرنگی را در دهان کاراکتر اصلی قرار دهد. آن هم برای تبلیغ یک رب! البته چه انتظار دیگری می‌توان داشت وقتی تبلیغاتچی، اصالتا یک شرکت ژاپنی باشد.

اما در تبلیغ منتخب این هفته شرکت هاکوهدو، اتومبیل مزدای قرمز رنگ را که نشان سرزندگی و خروش است، در یک مسیر طولانی و در میان مناظر و جاده‌های بدیع و چشم‌نواز به نمایش می‌گذارد. عبور ملایم این خودرو از کنار دیگرانی که در این جاده هستند، سعی دارد حس برتری این برند را به مخاطب القا کند.

تصویر‌برداری هنرمندانه که در پلان‌هایی به‌وسیله هلی‌کوپتر گرفته شده بر زیبایی‌های بصری این تیزر تبلیغاتی افزوده است. در پایان این تبلیغ راننده همچنان سرزنده و شاداب است و برای مخاطب شعار Be a driver باورپذیر خواهد بود.

 

منبع: فرصت امروز

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی


  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه


  جادوی روابط‌عمومی


  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای


  روانشناسی رنگ‌ها و کاربرد آن در روابط‌عمومی


  جامعه‌شناسی ارتباطات


  استراتژی سیاه روابط‌عمومی


  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟


  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  حمله و دفاع ظالمانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد