درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 17:13   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20102صفحه نخست » شنبه، 14 آذر 1394 - 14:56
مروری بر رشد صنعت برندسازی در چین – بخش دوم
در این مقاله با اشاره به چند مورد از مشاهدات وضعیت صنعت برندسازی در چین، به بررسی رشد برندینگ در سال‌های اخیر در چین می‌پردازیم؛
  

مروری بر رشد صنعت برندسازی در چین – بخش دوم

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، ۲۰۰۸-۲۰۱۲: برندها در سطح محصول خلاق‌تر می‌شوند. جاه‌طلبی برندهای چینی بیشتر می‌شود، شروع به تقویت برندهایشان می‌کنند، امّا فقط برای پروژه‌ها و موقعیت‌های جدید و نه در هسته کسب‌وکارشان.

این دوره، یک نقطه عطف در مسیر توسعه چین است. چین دیگر در سایه نیست و در حال حاضر از موقعیتش به‌عنوان یک ابرقدرت در حال رشد، سود می‌برد. المپیک پکن، یک پلتفرم برای برندینگ ایجاد کرده است؛ در طول بازی‌های المپیک، کمپین‌های برندینگ باورنکردنی از سوی Nike و Adidas جایگاه این دو برند را در بازار چین مستحکم می‌کنند. این سطح از کمپین‌های برندینگ نه‌تنها در تاریخ چین بلکه در کل دنیا بی‌سابقه بود. (شاید فقط کمپین‌های تبلیغاتی Apple در ۱۹۸۴، با این رویدادها قابل قیاس باشد)
با توجه به لطمات بحران اقتصادی به کشورهای توسعه‌یافته، چین به‌عنوان امید دنیا برای ادامه رشد اقتصاد جهانی مطرح می‌شود. مسافران چینی، بازار داخلی چین، رشد و توسعه تولید در چین و نیاز چین به مواد اولیه تسکینی است برای بحران ناشی از کاهش و حذف تقاضای اکثر مناطق دیگر.

مروری بر رشد صنعت برندسازی در چین – بخش دوم

بحران جهانی اقتصاد، جرقه‌ای برای مشتعل ساختن روند تکامل برندینگ در چین است. اکنون، کمپانی‌های چینی احساس می‌کنند که سرنوشتشان دیگر فقط کپی کردن مدل‌های موفق نیست، بلکه باید ابتکار عمل را خود به دست بگیرند، نوآوری کنند و مرزها را درنوردند. برندهای اینترنتی، اولین برندهایی بودند که با این طرز تفکر جدید، سرمایه‌گذاری کردند. حالا دیگر OEM ها روش مناسبی برای رشد پایدار نیستند و در عوض برندها به سمت بازار مصرفی چین حرکت می‌کنند. در ابتدا، همه‌چیز مثل سابق به نظر می‌رسید، امّا برندهای FMCG به یک دیوار نامرئی برخوردند؛ آن‌ها دیگر به‌صورت اتوماتیک رشد نمی‌کردند و انبارها مملو از اجناس فروش نرفته شدند. این امر باعث قویی‌تر شدن نیاز به توسعه برندهایی شد که بتوانند در این موقعیت سخت، بقا داشته باشند.
شرکت‌های چینی تازه متوجه اهمیت برند شده بودند که گاهی به رقابت‌های شدیدی بر سر تصاحب حقوق مالکیت معنوی علائم تجاری می‌انجامید؛ نظیر اتفاقی که برای نشان تجاری WangLaoJi افتاد.

مروری بر رشد صنعت برندسازی در چین – بخش دوم

با رقابتی‌تر شدن بازار چین در تمام صنایع، تقاضای محصولات خلاقانه افزایش یافت و این تنها شامل تلاش برای واردکردن یک محصول و مفهوم موجود به چین نمی‌شد، بلکه بیشتر شامل وفق دادن آن جهت مطابقت بیشتر با ذائقه چینی‌ها می‌شد. این اتفاق در سطح محصول بیشتر از سطح برند نمود داشت. بیشتر شرکت‌ها به دنبال نوآوری در شخصیت محصول جهت تولید انواع بومی‌شده آن‌ها بودند، امّا هنوز انقلابی در برنامه‌های برند سازی در چین رخ نداده بود. بسیاری از پروژه‌های شرکت مشاوره برندینگ Labbrand در چین، این روند را نشان می‌دهند؛ در این شرکت پروژه‌های بسیاری بر روی توسعه موقعیت‌یابی محصول در قالب طعم مناسب برای محصولات لبنی، رستوران‌های خدمات سریع، آبمیوه و نظایر آن تعریف‌شده است. همچنین برند لوکس Shangxia به‌عنوان زیرمجموعه گروه Hermes با DNA چینی شروع به کار می‌کند که صنایع‌دستی و طراحی‌های سنتی چینی را با محصولاتش ازجمله انواع لباس و لوازم تزئینی تلفیق کرده است که یک حرکت بسیار بلند پروازانه و تحسین‌برانگیز است.
فضای تکنولوژی دیجیتال بسیار نوآورانه شده است و نقش بسیار مهم‌تری از بسیاری از کشورهای غربی یافته است، که به توسعه خدمات بهتر و افزایش سطح توقعات انجامیده است.

به‌طور خلاصه، این نقطه عطف تاریخی، دوباره بحث تمایز برندها و ارتباط آن‌ها با ذائقه مصرف‌کنندگان را در کانون توجه قرار داد. دیگر مثل سابق به دنبال شهرت و جریان اصلی بودن مطرح نیست، بلکه ایجاد تمایز و لذت و شگفت‌آور بودن برای مصرف‌کننده مدنظر است. دوره حاضر یک عصر رقابتی است ولی این فقط آغاز راه است.

 

منبع: آیمارکتور

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد