درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 04:34   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20074صفحه نخست » شنبه، 14 آذر 1394 - 10:21
فرهنگ کسب‌وکار
چالش‌های کسب‌وکار در روسیه
روسیه کشوری بزرگ دارای منابع طبیعی فراوان، نهمین اقتصاد بزرگ دنیا است که همچنان به توسعه سیاسی و اقتصادی خود ادامه می‌دهد. هویت فرهنگی روسیه ترکیبی از قومیت و تاریخی متنوع است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، روسیه کشوری بزرگ دارای منابع طبیعی فراوان، نهمین اقتصاد بزرگ دنیا است که همچنان به توسعه سیاسی و اقتصادی خود ادامه می‌دهد. هویت فرهنگی روسیه ترکیبی از قومیت و تاریخی متنوع است. بزرگ‌ترین کشور جهان و نهمین کشور پرجمعیت دنیا، اخیرا اقتصاد مصرف‌کننده را پایه‌گذاری کرده است؛ اقتصادی که در آن اعتماد در کسب‌وکار و بین سرمایه‌گذاران در چشم‌انداز اقتصادی آن در حال افزایش است.گرچه منافع مشخصی برای انجام کسب‌وکار در روسیه وجود دارد اما درک فرهنگ اجتماعی و کسب‌وکار این کشور برای دستیابی به موفقیت یک شرکت بین‌المللی ضروری است.

وقت‌شناسی
روسیه دارای فرهنگی چندزمانی است؛ به عبارت دیگر، مردم روسیه تمایل دارند تا در سازماندهی اولویت‌های خود و وقت‌شناسی منعطف و آزاد باشند. فرهنگ‌های چندزمانی اغلب احساس می‌کنند که انجام چندین کار با هم کارآیی بیشتری دارد. بنابراین جلسات ممکن است از یک دستور جلسه خطی پیروی نکند و ممکن است با تماس‌های تلفنی یا با ورود افراد به جلسه، قطع شوند. به‌عنوان یک فرد خارجی، از شما انتظار می‌رود که در تمام قرارهای کسب‌وکار به موقع حاضر شوید. گرچه جلسات اجتماعی آزادتر بوده و حتی 30 دقیقه دیر حاضر شدن هم پذیرفتنی است. صبر و شکیبایی در جامعه روسیه ارزش بسیار بالایی دارد؛ در این کشور زمانی که همکاری دیر در جلسه حاضر می‌شود، سعی کنید عصبانی نشوید و انتظار عذرخواهی هم نداشته باشید، ممکن است آنها تنها در حال آزمون صبر شما باشند.

جمع‌گرایی
از نظر تاریخی کشوری مانند روسیه که ریشه در بخش‌های کشاورزی دارد، به یک روح جمعی دست یافته که در بسیاری از بخش‌های جامعه نفوذ کرده است. پیوستگی و نزدیکی روس‌ها در گروه‌ها را می‌توان در زندگی روزمره مشاهده کرد؛ برای مثال، روس‌ها اغلب پیوستن به غریبه‌ها را در یک رستوران می‌پذیرند، نوآوری معمولا در کار گروهی نمود می‌یابد و گاهی حتی ممکن است یک غریبه به شما مشاوره دهد. این حس کار کردن با هم و کار جمعی هنگام انجام کسب‌وکار در روسیه باید مورد توجه قرار بگیرد؛ این امر به‌خصوص در ارتباطات بسیار مهم است. برای مثال بسیار مهم است که در ارتباطات بیشتر به گروه اشاره کنیم تا به فرد.

سلسله مراتب
سلسله مراتب جنبه مهمی از فرهنگ کسب‌وکار روسی است که با سن و موقعیت پیوند خورده است. بسیار حائز اهمیت است که از این حقیقت آگاه باشیم که معمولا جلسات با افرادی در موقعیت یکسان برگزار می‌شود. تصمیم‌گیری معمولا با ارشدترین فرد شرکت است. برای انجام کسب‌وکار در روسیه احترام به فرد ارشد برای دستیابی به روابط قوی کسب‌وکار بسیار ضروری است. شرکت‌های روسی نسبت به شرکت‌های آمریکایی سلسله مراتب سخت‌تری دارند و سلسله مراتب در این کشور دقیق‌تر تعریف شده است.

روابط شخصی
روابط در روسیه کاملا رسمی شروع می‌شود اما دستیابی به اعتماد و روابط کاری خوب از ابتدا برای آینده کسب‌وکار فوق‌العاده ارزشمند است. زمانی که اولین بار با کسی ملاقات می‌کنید، عاقلانه است که او را با نام خانوادگی‌اش صدا کنید. این نام بر مبنای نام پدر فرد با پسوند «اوویچ» (به معنای پسر آن شخص) برای مردان و « ovna» و«evna» (به معنای دختر آن شخص) برای زنان است.

سبک ارتباط
روس‌ها تمایل به سبک ارتباطی مفهومی دارند. یک ارتباط مفهومی بر روابط، احساسات و زبان بدن تاکید دارد و از شنونده انتظار می‌رود مضمون مورد نظر را برداشت کند. تمایز سبک‌های ارتباطی می‌تواند یکی از چالش‌های اصلی برای کسب‌وکارهایی بین فرهنگی باشد. زمانی که به فکر کسب‌وکار در روسیه افتادید، به خاطر بسپارید که روس‌ها صبور هستند و همان اندازه از شما انتظار صبر و شکیبایی دارند. روس‌ها نسبت به آمریکایی‌ها اهمیت فوق‌العاده‌ای برای کلماتی که گفته می‌شود قائل هستند. آمریکایی‌ها بیشتر کسب‌وکار خود را از طریق ارتباطات نوشتاری مانند ایمیل، نامه یا فکس انجام می‌دهند اما روس‌ها ترجیح می‌دهند کلمات را مستقیما از فردی که به آن اعتماد دارند بشنوند. به همین دلیل جلسات رو در رو بهره‌وری بیشتری نسبت به مکاتبات دارند، چرا که به افراد اجازه داده می‌شود بیشتر بحث کرده و مسائل را بیان کنند.

جلسات و کار تیمی
در روسیه، جلسات رسمی و جدی است و رفتار غیر جدی به‌عنوان بی‌احترامی تلقی می‌شود. تصمیمات معمولا پیش‌تر گرفته شده است، حال چه تک به تک یا در گروه‌های کوچک تصمیم‌گیری، سپس جلسات به تنهایی برای اشتراک اطلاعات و دادن دستورالعمل‌ها برگزار می‌شود. صاحبان کسب‌وکار در روسیه به روابط شخصی و اعتماد اهمیت ویژه‌ای قائل بوده و اکثرا نسبت به غریبه‌ها بدگمان هستند. در نتیجه آنها معمولا در گروه‌های کوچکی کار می‌کنند که افراد همدیگر را می‌شناسند. در عوض با تشکیل یک تیم جدید برای هر پروژه، این تیم‌ها اغلب به‌طور منظم با یکدیگر کار می‌کنند. فرهنگ کسب‌وکار روسی، بسیاری از ویژگی‌های القا شده در دوران شوروی سابق را حفظ کرده است، به‌خصوص سبک مدیریتی مطلق که در تقابل شدید با فرهنگ آزاد و جمعی کسب‌وکار آمریکایی‌ها است. گرچه شناسایی تفاوت‌های فرهنگی اولین اقدام مهم در انجام کسب‌وکار در روسیه محسوب می‌شود، سازمان‌های بین‌المللی باید دلایل و دلالت‌های این تفاوت‌ها را به‌منظور توسعه استراتژی‌های موثر برای مواجهه با این چالش‌ها درک کنند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3645

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد