درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 22:28   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20068صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیسه شنبه، 17 آذر 1394 - 11:30
آشنایی با 16برنامه پیام رسان موبایل
مهدی باقریان - همانطور که از تیتر مطلب مشخص است قصد داریم در شارا (شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران) به معرفی پرکاربرد برنامه های پیام رسان موبایل در ایران بپردازیم. در این مطلب با 16برنامه پیام رسان موبایل آشنا خواهیم شد که امکان ارتباط سریع با کمترین هزینه را برای ما فراهم می کنند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- همانطور که از تیتر مطلب مشخص است قصد داریم در شارا (شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران) به معرفی پرکاربرد برنامه های پیام رسان موبایل در ایران بپردازیم. در این مطلب با 16برنامه پیام رسان موبایل آشنا خواهیم شد که امکان ارتباط سریع با کمترین هزینه را برای ما فراهم می کنند.

 

1. بیسفون
شبکه پیام‌ رسان بومی «بیسفون»، یک پیام ‌رسان ایرانی است که همه اصول طراحی و توسعه یک اپلیکیشن خوب را رعایت کرده و در سطح استانداردهای جهانی ساخته شده است اما چیزی که بیسفون را از نمونه‌ های خارجی متمایز می‌کند، استیکرها و شکلک‌های نرم ‌افزاری بسیار جذاب و بومی و متفاوت آن است. همچنین رنگ ‌بندی نقش مهمی را در این برنامه ایفا می‌کند به نحوی که رنگ‌ های زنده، چیدمان منظم اجزای صفحه، آیکن‌های مناسب، جلوگیری از بکارگیری جزئیات و شلوغی و همچنین فونت مناسب از جمله نقاط قوتی هستند که این برنامه موبایلی دارد.
در این اپلیکیشن حجم اشتراک‌گذاری فایل ‌ها و گفتگو ها بسیار زیاد است و جابه‌جایی سریع بین صفحات و استفاده راحت از امکانات موجود از دیگر ویژگی ‌های آن محسوب می‌شود؛ انتخاب تصویر پروفایل و عملیاتی همچون بروزرسانی لیست مخاطبین، حذف تاریخچه مکالمات و غیرفعال کردن حساب کاربری نیز در این اپلیکیشن قابل انجام خواهد بود.
این اپلیکیشن بومی با حجم 18.9 مگابایت در فروشگاه کافه بازار در این آدرس https://cafebazaar.ir/app/com.bistalk.bisphone/?l=fa قابل دانلود است.
گفتنی است کانال رسمی پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در شبکه‌ اجتماعی تلفن همراه "بیسفون" راه‌اندازی شد. کاربران این شبکه‌ می‌توانند از این پس آخرین بیانات، پیام‌ها و رویدادهای مرتبط با رهبر انقلاب را از این حساب دنبال نمایند.
همچنین جملات رهبر انقلاب درباره مناسبت‌های انقلابی، مذهبی و مسایل روز و نیز آخرین تولیدات KHAMENEI.IR شامل کلیپ‌‌های صوتی و تصویری، اینفوگرافیک، نمودار درختی، یادداشت‌ها و گفتگوی‌های برگزیده و... برای دارندگان نرم افزار بیسفون که این حساب کاربری را دنبال کرده‌اند، ارسال خواهد شد.
بیسفون یک برنامه ارتباطی برای گوشی‌های هوشمند است! استفاده از بیسفون ساده بوده و طراحی آن با تاکید بر استفاده روزانه بهینه شده است. در بیسفون شما می‌توانید:
- با دوستان و آشنایان خود از پیام‌های متنی و چندرسانه‌ای، گروه‌ها و تماس‌های اینترنتی به صورت کاملا رایگان، نامحدود و با کیفیت بالا لذت ببرید.
- نیازی به اضافه کردن دوستان خود ندارید، تمام دوستان شما که از بیسفون استفاده می‌کنند، به طور خودکار در لیست ارتباطات شما اضافه خواهند شد.
- آخرین اخبار و جریانات مورد علاقه خود را از طریق کانال‌های بیسفون دنبال کنید.
- «بیسفون» امتیاز منحصر به فرد و ارزشمندی مانند «کانال» دارد که فعلاً هیچ کدام از نرم‌افزارهای تلفن همراه «وایبر»، «واتساپ» و «تلگرام» ندارند!
- به راحتی دوستان خود را دعوت کنید تا به بیسفون بپیوندند.
- پیغام‌های آفلاین بفرستید، بیسفون پیام‌های شما را وقتی دوستان تان دوباره آنلاین شوند، به مقصد می‌رساند.
- از مجموعه بزرگ استیکرهای بیسفون لذت ببرید.
- نرم افزار پیام رسان بیسفون که محیط کاربر بسیار ساده و عالی که کاربر پسند است و البته کارآمد، یکی از مهمترین ویژگی هایی است که اپلیکیشن بیسفون از آن برخوردار می باشد. نرم افزار بیسفون از نظر استاندارد جهانی تا حد زیادی با مدل های مشابه برابری می کند و می توان امتیاز قابل ملاحظه ای به آن اختصاص داد. رنگ بندی نقش مهمی را در این برنامه ایفا می کند؛ رنگ های زنده، چیدمان منظم اجزای صفحه، آیکن های مناسب، جلوگیری از به کارگیری جزییات و شلوغی و همچنین فونت مناسب از جمله نقاط قوتی هستند که می توانیم برای بیسفون نام ببریم.

در چنین نرم افزار های حجم اشتراک گذاری فایل ها و گفتگوها بسیار زیاد است و جابجایی سریع بین صفحات و استفاده راحت از امکانات موجود حرف اول را می زند که بیسفون توانسته است به خوبی از پس این موضوع بر آید و به راحتی و تنها با یک کلیک از سر برگی به سر برگ دیگر برود، که از دیگر ویژگی های بیسفون است.

این موضوع را باید در نظر گرفت که سازماندهی همه امکانات و قابلیت ها در کنار هم به نحوی که بدون مشکل بوده و کارایی لازم را داشته باشد، کار چندان ساده ای نیست. همچنین استیکرهای طراحی شده برای این نرم افزار غالباً مربوط به آیین و رسوم و مراسم مذهبی ایران و فارسی و کار کاریکاتوریست های مطرح ایرانی مانند هادی حیدری، بزرگمهر حسین پور و کامبیز درم بخش است. اما به خاطر عدم اطلاع رسانی صحیح و مناسب، این نرم افزار خوب ایرانی ناشناخته مانده است و تعداد کمی از افراد از آن استفاده می کنند.
 

2. ساینا
 یکی از این برنامه‌های کاربردی، اپلیکیشن چت «ساینا» است که علاوه بر قابلیت‌هایی که شبکه اجتماعی موبایلی دارند، امکان تماس به تمامی خطوط تلفنی ثابت و همراه در جهان را دارد.
شبکه ساینا مانند تمامی شبکه ‌ها پیام ‌رسان است و این قابلیت را دارد که کارکردهای شبکه اجتماعی پیام‌ رسان را به صورت بومی در اختیار مردم قرار دهد؛ امکان تبادل پیام گروهی از دیگر ویژگی‌های اولیه این اپلیکیشن است؛ علاوه بر آن، داشتن بازار استیکر، این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که بتوانند از استیکرهایی که خودشان طراحی کرده‌اند هم استفاده کنند و نیز مجموعه ‌ای از استیکرهای بومی با رنگ و بوی قومیت‌ های مختلف در این برنامه طراحی شده است.
کاربران اندروید اپلیکیشن پیام‌ رسان ساینا که حدود 13.37 MB حجم دارد را می‌توانند از اینجا http://iranapps.ir/app/com.mmdt.syna دانلود کنند و کاربران IOS نیز امکان دانلود این برنامه را از طریق اپ استور اپل دارند.

 

3. دیالوگ

با بسته شدن نرم افزار محبوب وی چت شرکت های ایرانی نیز به خودشان آمده اند و نرم افزاری را برای جایگزین کردن با وی چت طراحی کرده اند.

 Dialog نام نرم افزاری است که توسط شرکت glx ایرانی عرضه شده است و می توان به عنوان نرم افزاری بسیار قدرتمند چت ایرانی معرفی کرد. این نرم افزار دارای زبان فارسی نیز می باشد و در محیطی فارسی می توانید به چت با دوستان تان بپردازید. این نرم افزار بسیار شبیه وی چت می باشد و دارای امکاناتی نظیر ارسال پیام، صدا، عکس و سایر فایل ها با سرعتی بسیار بالا، مشاهده موقعیت خود و دوستان تان روی نقشه گوگل به زبان فارسی، قابلیت ایجاد چت روم عمومی و ... می باشد این نرم افزار قابلیت نصب روی اندروید 2.2 و بالاتر را داراست.

 

4. قاصدک

سایت فرهنگی تبیان به عنوان یکی از پربیننده ترین سایت های اطلاع رسانی در حوزه فرهنگی، در تولید محتوا در کشور شناخته می شود و یکی از اهداف سازمان تبلیغات اسلامی این است که این محتوا با توجه به شیوع استفاده از تلفن همراه، بر روی موبایل نیز در دسترس کاربران قرار گیرد.
 نرم افزار پیام رسان «قاصدک» ویژه چت و ارتباط دو سویه کاربران بر مبنای وب ۲ طراحی و راه اندازی شده است.
مزیت این نرم افزار، داشتن تالار گفتگو است. در این تالار گفتگو افراد به صورت مجازی با یکدیگر در ارتباط خواهند بود و هیچ شماره ای از افراد قابل رویت نیست.
هیچ فایلی در سرور این پیام رسان ذخیره نمی شود. این موضوع در جهت حفظ حریم خصوصی افراد خواهد بود.
تمامی مطالب این اتاق گفتگو و نرم افزار پیام رسان «قاصدک» قابل کنترل است اما در آن از مکانیزم هایی غیر از فیلترینگ هوشمند، استفاده شده است. فیلترینگ هوشمند بر روی شبکه های صوت و تصویر و پیام رسان، کندی ایجاد می کند و به همین دلیل از این مکانیزم، برای نرم افزار پیام رسان استفاده نشده و زیرساخت اپلیکیشن «قاصدک»، قدرتمند است.
بودجه سالانه نرم افزار «قاصدک» حدود ۱۰۰ میلیون تومان برآورد می شود.

 

5. انـار
انار اولین اپِ ارتباطیِ موبایل در ایران است. انار به شما اجازه می دهد که همیشه با دوستانت در تماس باشید و شما اجازه می دهد که با استفاده از گوشی به راحتی با دوستان چت کنید. البته دوستان هم باید انار را روی گوشی شما نصب کرده باشد.

قابلیت های انار فقط از طریق اینترنت امکان پذیر است. شما می توانید با استفاده از شبکه WIFI خانه و محل کارتان یا اینترنت های موجود برای شبکه موبایل (مثل 3G)، گوشی خود را به اینترنت متصل کنید.
برای استفاده از تمام قابلیت های انار شما باید یک حساب کاربری داشته باشید و با آن وارد انار شوید. ولی شما می توانید از بعضی از امکانات انار با حساب کاربری مهمان، و بدون ثبت نام، استفاده کنید.
انار را می توانید از اکثر مارکت های معتبر اندروید دانلود کنید. برای اطلاعات بیشتر به این آدرس مراجعه کنید: www.anarmidone.com
انار بخشی از شبکه اجتماعی کوکجا است. کوکجا یکی از جذاب ترین و متفاوت ترین شبکه های اجتماعی در وب است. شما می توانید با استفاده از حساب کاربری کوکجا وارد انار شوید. اگر شما حساب کاربریِ کوکجا ندارید مشکلی نیست. شما می توانید مستقیما توی انار ثبت نام کنید و وارد انار شوید.
حساب کاربری انار در واقع همان حساب کاربری کوکجا است. برای ورود به شبکه اجتماعی کوکجا به این آدرس مراجعه کنید: www.kookoja.com
نسخه کنونی انار برای گوشی های اندروید (نسخه ۲.۲ به بالا) درست شده البته قدرت گوشی، کیفیت تصویر، سرعت اینترنت و نسخه اندروید گوشی شما می تواند در تجربه کیفی اپ تاثیر گذار باشد.
با استفاده از گزینه «جستجو» شما می توانید دوستانتان را در انار پیدا و بعد آنها را «دنبال» کنید. اگر دوستان در انار نیستند، می توانید با گزینه «دعوت» دوستات را اول به انار دعوت کنید. انار این امکان را هم به شما می دهد تا با استفاده از دفترچه تماس موبایل دوستانتان را به راحتی پیدا کنید.
وقتی دوستت را پیدا کردید می توانید با دکمه «دنبال کن» دوستت را به لیست «دنبال کننده ها» اضافه کنید. با این کار تمام پست های دوستت را در بخش «دوستان» خواهی دید. در ضمن دوست تو هم یک پیام از سیستم می گیرد که دارید دنبالش می کنید و او هم می تواند ما را دنبال کند. اینطوری همیشه در روال کارهای هم دیگر قرار خواهید گرفت و پست های همدیگر را خواهید دید...
 

6.فارسی گپ

ویژگی اصلی گوشی‌های هوشمند ایجاد امکان استفاده از برنامه‌های کاربردی است و گوشی هوشمند بدون استفاده از این برنامه‌ها تفاوت چندانی با گوشی معمولی ندارد. کافه‌بازار (بازار اندروید) که متعلق به شرکت آوای همراه هوشمند هزاردستان می‌باشد، محلی برای دانلود برنامه‌های اندرویدی است که به‌طور ویژه به کاربران فارسی‌زبان سرویس‌دهی می‌کند و ده‌ها هزار برنامه که توسط هزاران توسعه‌دهنده تهیه شده‌اند، از طریق آن قابل دسترسی هستند.
بازار دارای نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعة تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت است و توسط این مرکز برای انجام پرداخت آنلاین مشتریان احراز هویت شده‌است.
بازار فرصت مناسبی‌ است برای توسعه‌دهندگان تا به بازار رو به رشد تلفن‌های هوشمند قدم بگذارند و کسب درآمد کنند. هم‌اکنون توسعه‌دهندگان برنامه‌های اندرویدی می‌توانند با استفاده از پنل مخصوص توسعه‌دهندگان بازار، به‌آسانی برنامه‌های خود را منتشر، به‌روزرسانی و مدیریت کنند.

 

7. گپ و گپ

گپ یک مسنجر فارسی است که از دو سال پیش منتشر شد و امکانات مختلفی را به کاربران ارایه می کرد. اما پس از یک سال و نیم از انتشار گپ تصمیم به بازنویسی کلی آن از پایه گرفته د و حالا گپ با ظاهر و امکاناتی بهتر و سرعتی بیشتر در اختیار کاربران قرار گرفته است.
گپ تمامی امکانات یک مسنجر استاندارد را داراست. شما می توانید با گپ اقدام به ارسال پیام های متنی کنید، پیام های ویدیویی ارسال کنید، عکس و تصویر برای دوستان خود بفرستید، موقعیت مکانی خود را با آن ها به اشتراک بگذارید، پیام صوتی ارسال کنید، گروه بسازید و ...
می توانید در گپ حریم خصوصی خود را کنترل کنید. می توانید افراد مزاحم را در لیست مسدود شده ها قرار دهید و نیز می توانید نوتیفیکین ها را به دلخواه خود تغییر دهید.
یکی از جالب ترین امکاناتی که در همان نگاه اول نظر شما را جلب می کند تغییر زبان این اپلیکیشن بصورت هوشمند و همخوان شدن آن با زبان پیشفرض گوشی شماست.
مانند بسیاری از مسنجر های مشابه، ثبت نام در گپ نیز بر مبنای شماره تلفن و نام کاربری است که پس از وارد کردن شماره موبایل، کد فعال سازی بصورت پیامک برای شما ارسال می گردد که بعد از وارد کردن این کد و فعال سازی حساب خود می توانید از تمامی امکانات بصورت رایگان استفاده کنید.
پس از نصب این اپلیکیشن، مخاطب های گپ با مخاطبین گوشی شما همسان سازی می شوند و هر یک از دوستان شما که اپلیکیشن گپ را بر روی گوشی خود داشته باشند بصورت خودکار به مخاطبین برنامه گپ افزوده می گردد.
محیط کاربری گپ ساده و در عین حال جذاب و کاربرپسند می باشد. رنگ بندی ساده و مناسب و استفاده از آیکون های یکدست باعث شده تا کاربر سریعتر بتواند به محیط برنامه عادت کند و پیچیده نبودن جابجایی بین منوها نیز باعث آسودگی بیشتر کاربران است.
یکی از مهمترین و جالب ترین امکانات گپ، داشتن اتاق های گفتگوی عمومی است. کافیست وارد این بخش شوید تا لیستی از گروه های عمومی در موضوعات مختلف از جمله طنز، سرگرمی، دوستانه و حتی مقاطع تحصیلی را مشاهده کنید. با ورود به این گپ روم ها می توانید با سایر افراد حاضر در آن اتاق گپ بزنید!
همچنین در صورت مشاهده تخلف توسط کاربران دیگر، با انتخاب گزینه Report می توانید کاربر متخلف را گزارش دهید. ضمنا امکاناتی از قبیل نقل قول پیام ها، کپی کردن و حذف تاریخچه پیام ها در این بخش گنجانجده شده است.
در این اپلیکیشن می توانید به راحتی برای افراد مختلف درخواست دوستی ارسال کنید و در صورتی که درخواست شما توسط فرد مورد نظر پذیرفته شود وی به لیست دوستانتان افزوده خواهد شد.
وضغیت آنلاین بودن طرف مقابل نیز از قسمت سربرگ قابل مشاهده است.
در برنامه گپ می توانید به سادگی انواع فایل مانند فیلم، عکس و موسیقی را برای دیگران ارسال کنید. مزیت بزرگ این قابلیت آن است که سرورهای اصلی این اپلیکیشن در داخل ایران قرار دارند و همین امر سبب ارسال سریعتر فایل ها نسبت به رقبای خارجی می شود.
در نسخه جدید گپ رابط کاربری بسیار بهینه تر شده و مشکلات نسخه های قدیمی دیگر در آن وجود ندارد و همچنین امکان استفاده از شکلک های استاندارد Emoji نیز فراهم گردیده شده است.
پیام رسان گپ دارای امکانات جالب دیگری می باشد که برخی از آنها در اپلیکیشن های مشابه وجود ندارند، از جمله:
clear text: پاک کردن تمام متن نوشته شده بصورت یکجا
clear history: پاک کردن تاریخچه گفتگو ها بصورت یکجا
export chat: خروجی گرفتن از متن گفتگو های انجام شده و ذخیره آنها
edit alias: انتخاب نام مستعار برای مخاطبین در گروه ها و چت خصوصی
امکان تنظیم هشدار بصورت لرزاننده، نمایش پیام ها در ناتیفیکشن و هشدار در چت کنونی و قابلیت حذف و دعوت کردن کاربران به گروه ها نیز در پیامرسان گپ تعبیه شده و می توان گفت تمامی نیازهای کاربران در این اپلیکیشن در نظر گرفته شده است.
استفاده از مسنجرهای داخلی مزایای زیادی دارد که از مهمترین آنها می توان به افزایش امنیت در حریم خصوصی، سرعت بیشتر در تبادل اطلاعات و عدم وجود مشکلات درون شبکه ای مرسوم با سرورهای خارج از کشور اشاره کرد.


8. ایـ ـچت E Chat

اگر می خواهید به هزاران برنامه اندرویدی دسترسی داشته باشید و نهایت لذت استفاده از تلفن هوشمند اندرویدی را تجربه نمایید، ایران اپس بهترین انتخاب برای شماست. از طریق محیط قابل اعتماد ایران اپس در دنیای اپلیکیشن های اندرویدی به گشت و گذار بپردازید و از تجربه استفاده از یک برنامه پرسرعت و کاملا به روز بهره مند شوید.

ایـ ـچت یکی از پیشرفته ترین چت روم های فارسی می باشد که امکانات زیادی در اختیار کاربر قرار می دهد, این چت روم هم از طریق کامپیوتر و لپ تاپ قابل استفاده می باشد و هم از طریق انواع تبلت, گوشی موبایل و کلیه دیوایس های اندرویدی
امکانات عمومی این چت روم در قالب دسکتاپ:
گفتگوی متنی
گفتگوی صوتی
گفتگوی تصویری
گفتگو در اتاق های عمومی
گفتگو بصورت دو نفره یا چند نفره
گفتگو بصورت خصوصی
لیست دوستان
سرعت بسیار بالا
امکان پلی کردن آهنگ در محیط روم
پیام خصوصی
تغییر اواتار
و چندین قابلیت دیگر ...

 

9. ندافون همراه
ندافون همراه، برنامه‌ای برای ایرانیانی است که با استفاده از سرویس ندافون می خواهند با خارج از کشور تماس بگیرند. با استفاده از این برنامه شماره گیری بسیار آسانتر شده و امکانات موجود در این برنامه کمک به استفاده از این خدمت می کند. دیگر لازم نیست شماره تلفن های طولانی را بخاطر بسپارید، از دفترچه تلفن گوشی خود تماس بگیرید. به راحتی به آخرین تماس ها و شماره گیری سریع دسترسی دارید. تنها با نصب و فعال کردن برنامه از اعتبار رایگان هدیه استفاده کنید.
 

10. تی ان تی وپ
تی ان تی وپ یک شبکه اجتماعی موبایل تحت وب مخصوص موبایل می باشد که دارای امکاناتی همچون چت روم موبایل، انجمن های موبایل و ... می باشد.

 

11. فانوس
شبکه پیام‌رسان موبایلی «فانوس» با قابلیت ارسال پیام‌ های متنی و صوتی و تصویری با ویژگی خدمات دهی بر روی سرورهای داخلی راه‌ اندازی شده است.
این نرم‌افزار موبایلی ویژه چت، قابلیت نصب در هر نوع گوشی موبایل دارای نرم ‌افزار اندروید را دارد و کاربران می‌توانند با نصب این نرم ‌افزار از طریق گوگل پلی و یا لینک مستقیم آن، پیام‌ ها و فایل‌ های صوتی و تصویری خود را به صورت رایگان ارسال کنند.
این شبکه اجتماعی بومی توانایی ارسال پیام ‌های متنی و همچنین فایل‌ های صوتی و تصویری و فیلم را دارد و از ویژگی ‌های آن می‌توان به طراحی کاربر پسند و همچنین حفظ حریم خصوصی کاربران اشاره کرد.
هم‌اکنون امکان دانلودنرم ‌افزار موبایلی پیام‌ رسان فانوس از اینجا http://fanoosapp.ir فراهم است.

 

12. ایرک
با پیوستن به جمع ابرکی ها یک محیط ارتباطی جدید و زیبا را در کنار دوستان تجربه کنید. اینجا یک محیط جذاب و دوستانه است که می توانید لحظه های خاص و به یاد ماندنی زندگی با بقیه ابرکی ها به اشتراک بگذارید. ابرک هم یه برنامه شبکه اجتماعی هست و هم یک پیام رسان خیلی سریع. پیام رسان ابرک تضمین می کند عکس ها، پیام ها و ویدیوهای ارسالی شما در سریع ترین زمان ممکن به دست دوستان برسد و استیکر های ابرک که روز به روز به تعدادشون اضافه می شود انتقال مفاهیم را آسان تر می کند.
شبکه اجتماعی ابرک طراحی شده تا افراد در آن بتوانند عکس ها و مطالب خودشان را به اشتراک بگذارند. در ابرک می توانید دوستان، هنرمندان و ورزشکاران مورد علاقه را دنبال کنید و مطالب افرادی که دنبال می کنید در صفحه دوستان ببینید و یا از صفحه عمومی مطالب تایید شده از طرف مدیر را ببینید و با افراد مختلف آشنا شوید و یا از سیستم جستجوی پیشرفته دوستان تان را پیدا کنید.
مهمترین ویژگی های ابرک را می توان به حجم بسیار پایین، سرعت بالا حتی با اینترنت ضعیف مثل اینترنت گوشی، با قابلیت اجرا بر روی گوشی و تبلت های با کانفیگ پایین، رنگ بندی و طراحی شاد و مصرف اینترنت بسیار پایین اشاره کرد.
 

13. نزدیکا
نزدیکا که در حال حاضر تنها برای کاربران اندروید در دسترس قرار گرفته، مثل اینستاگرام یک شبکه اجتماعی چند رسانه ای است؛ با این تفاوت که در تایم لاینش می توانید استتوس ها و عکس های همشهری ها و آدم های دور و برتان را مشاهده کرده و به قول توسعه دهنده اپ «به پیام های نزدیک خود گوش فرا دهید».
نزدیکا از رابط کاربری متریال بسیار شکیلی بهره می برد و امکانات و ابزارهای خوبی که در اختیار کاربر قرار داده، مجموعا از آن یک شبکه اجتماعی استاندارد ایرانی می سازند. برای ثبت حساب کاربری و فعال سازی نزدیکا می بایست از طریق ارسال شماره تلفن، یک کد پیامکی بگیرید تا بتوانید کار با آن را آغاز کنید.
با ساخت حساب کاربری و انتخاب عکس شخصی، حالا باید لوکیشن موبایل را روشن کنید تا در تایملاین نزدیکا شاهد پست های متنی و تصویری دور و بری های تان باشید. مثل دیگر شبکه های اجتماعی، در نزدیکا هم می توانید تصاویر را لایک کنید، پایشان نظر بگذارید و افراد را به فهرست دوستان خود بیفزایید. حتی می توانید با جستجو در مخاطبین تلفن از حضور آنها در شبکه نزدیکا مطلع شوید.
در نزدیکا می توانید پست متنی یا تصویری خود را بدون موضوع روی تایملاین عمومی اپ یا به طور خصوصی فقط برای دوستان خود بفرستید، اما برای بهتر دیده شدن آنها می توانید از کانال ها بهره بگیرید. کانال هایی همچون مارکوپولو، خوراکی، کسب و کار، وقت خرید و چه باحال همانطور که از نام شان پیداست، در حکم هشتگ های اختصاصی نزدیکا هستند تا با کلیک روی آنها بتوانید موضوعات مورد نظرتان را دنبال کنید.
مثلا هر وقت که به رستوران جدیدی رفتید، می توانید با گرفتن عکس در غذا نظرتان در مورد آن را به همراه موقعیت جغرافیایی و تگ خوراکی با دیگر کاربران نزدیکا به اشتراک بگذارید. یکی از ایرادات وارده به نزدیکا در این قسمت، عدم امکان بارگذاری تصاویر از گالری است، بنابراین مجبورید تمام عکس ها را در همان لحظه و با دوربین بگیرید.
«فانوس» یکی از قابلیت های منحصر به فرد نزدیکاست که در واقع مثل یک Push Notification برای موقعیت های خاص عمل می کند. به عنوان مثال، اگر به کاخ سعد آباد رفته باشید، اپلیکیشن با یک پیام هشدار شما را از فعال بودن حالت فانوس در آن نقطه باخبر می کند تا بتوانید برای این نقطه پست خاصی ارسال کرده و با کاربران اپ به اشتراک بگذارید.
ضمنا توسعه دهندگان نزدیکا هر از چندگاهی برای مناسبت های مختلف (همچون عزاداری های ماه محرم) کانال هایی ویژه برای مسابقات عکاسی می سازند و از برترین تصاویر با جوایز مختلف تقدیر می کنند.
نزدیکا در حال حاضر کاربران زیادی ندارد، تایملاینش در بازه های طولانی بروزرسانی می شود و به دلیل عدم پشتیبانی از تصاویر گالری، تنوع چندانی در محتوای آن نمی بینید. با این حال و در همین مرحله، نزدیکا عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشته و ابزار خوبی ست تا با جستجو در آن از محیط اطراف مطلع شوید و دوستان جدیدی برای خود بیابید.
 

14. موبازی
هدف از طراحی موبازی فراهم کردن فضایی برای گردهم آوردن دوستداران بازی‌های موبایلی است.
جهت عضویت می‌توانید اپلیکیشن موبازی را از سایت موبازی و سایر مارکت‌های اندروید دانلود و نصب نمایید. با وارد کردن مشخصات خواسته شده، وارد برنامه می‌شوید.
برای ثبت‌نام در موبازی، مشخصات موردنظر شامل: نام کاربری، پسورد، ایمیل و شماره تلفن همراه، را وارد نمایید. شماره تلفن همراه، باید مطابق با سیم‌کارتی باشد که در همان دستگاه وجود دارد. پس از وارد کردن مشخصات و انتخاب دکمه ثبت‌نام، وارد صفحه "تایید شماره تلفن" می‌شوید.
در این مرحله کد تایید شماره از پیامک ارسال و بطور خودکار خوانده می‌شود. در صورتی که مرحله تایید با موفقیت انجام شود، شما یکی از کاربران موبازی هستید.
در موبازی بازی‌های متنوعی وجود دارد که هر یک از آنها لیدربوردهای مخصوص خود را دارد. کاربران در هر زمان که بازی موردنظر خود را اجرا نمایند، می‌توانند امتیاز خود را در لیدربورد همان بازی، ثبت نمایند.
بازیکن‌ها با پرداخت ورودیه می‌توانند در هر یک از موبوکاپ‌ها شرکت کنند و امتیاز خود را ثبت نمایند. موبوکاپ‌ها در دوره‌های کوتاه مدت و مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شوند و پس از اتمام تاریخ اعلام شده، بر اساس رتبه‌بندی و یا ب صورت قرعه‌کشی، جوایز ارزنده به بازیکنان اهدا می‌گردد.
در صورتی که به راهنمایی نیاز دارید، سوالات خود را از پاسخگو بپرسید. نظرات و انتقادات خود را با پاسخگو در میان بگذارید. پاسخگو درباره نحوه کاربری موبازی و بازی‌ها توضیحات لازم را ارائه خواهد داد.
برای دریافت ابزار، سکه و gem در بازی‌های موبازی، می‌توانید به راحتی و با کلیک روی یک دکمه، از طریق شارژ اعتبار تلفن همراه، خرید خود را در هر بازی انجام دهید و لذت و هیجان واقعی را تجربه کنید.
روزانه صدها نفر از دوستداران بازی‌ها موبایلی، از طریق ارسال پیام در موبازی، با یکدیگر در ارتباط هستند. علاوه بر اینکه نظراتشان را درباره بازی‌ها با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند و از طریق دیوار نوشته‌ها از پیشنهادات و امتیازات سایر بازیکن‌ها مطلع می‌شوند.
کاربران موبازی می‌توانند بازی‌های موردعلاقه خود را به دوستان شان معرفی نمایند و آنها را به بازی و رقابت دعوت کنند. همچنین می‌توانند بالاترین رکورد خود را در سایر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

15. سلام
شبکه اجتماعی موبایلی کاملا ایرانی "سلام" حاصل تلاش جمعی از اساتید و دانشجویان ایرانی و پژوهشکده فضای مجازی متین است که تاکنون هفت نسخه آن تست شده و نسخه هفتم و آماده به کار آن همزمان با بزرگداشت سلمان فارسی فعالیت خود را در فضای مجازی آغاز کرد.
"سلام" با قابلیت گرافیکی بالا، سرعت ارسال داده ها اعم از عکس و فیلم و پیام، به صورت توامان توانایی های تلگرام و اینستاگرام را دار می باشد.
پیام رسان "سلام" همچنین دارای بخش های مختلف گفتگوی خصوصی، چت گروهی، اشتراک گذاری تصاویر، امکان کمپین سازی و هشتگ گذاری، جستجو در بین کاربران و تگ ها و ده ها قابلیت دیگر را دارد.
در نسخه 7 این پیام رسان همچنین به مناسبت اربعین حسینی، افزونه ویژه اربعین فعال و امکانات ویژه اربعین شامل نقشه های پیاده روی اربعین از مرزهای مختلف کشور (شلمچه، چزابه، مهران)، نقشه شهرهای کربلا، نجف، کاظمین، هتل های اقامتی، نکات ایمنی سفر، دستورالعمل های پیاده روی، معرفی اماکن زیارتی کربلا و نجف، زیارتنامه جامع در سفر شامل زیارت عاشورا، زیارت اربعین، اذن دخول حرم های شریفه، دعای توسل، دعای کمیل، دعای ندبه، زیارت وارث، زیارت امین الله و... بارگذاری شده است.
بخش ویژه مسابقه اربعین نیز در این شبکه فعال و به بهترین عکس ها، فیلم ها و دلنوشته های زائران اربعین امسال جوایز ارزنده ای تعلق خواهد گرفت.

16. شمسه
۱۷ اسفندماه سال گذشته، طی مراسمی از نرم افزار شبکه اجتماعی موبایلی شمسه (sham۳mobile)برای نخستین بار در حوزه خاورمیانه به عنوان یک نرم افزار موبایلی مبتنی بر هویت بومی که ساخت جوانان و استعدادهای کشف شده در مجموعه جشنواره های شمسه است، رونمایی شد.
با توجه به اینکه استفاده از نرم افزارهای ارتباطی و شبکه های اجتماعی نصب شده بر روی گوشی های تلفن همراه، طی چند سال گذشته، به شدت افزایش داشته و دامنه آن، گسترده تر شده است و با توجه به اینکه نرم افزارهای مورد استفاده، خارجی هستند و پیوست های فرهنگی حاکم بر این نرم افزارها، تناسبی با فرهنگ و سبک زندگی ما ندارد، ایده طراحی یک نرم افزار شبکه اجتماعی موبایلی به نام «شمسه موبایل» شکل گرفت.
اکنون، پس از استفاده جمعی از شهروندان از شبکه اجتماعی شمسه موبایل، برخی از اشکالات نسخه اول برطرف شده و در نسخه جدید اندرویدی «شبکه اجتماعی شمسه» که در حقیقت نسخه به روز شده این نرم افزار است، برخی از باگ های موجود در نسخه اولیه گرفته شده و امکانات جدیدی برای استفاده کاربران اضافه شده است.
 محیط و فضای گرافیکی این نرم افزار نیز کاملا تغییر کرده و کاربرانی که نسخه اولیه را دانلود و استفاده کرده بودند، پس از دانلود نسخه جدید، با محیط کاربری جدید و زیباتری روبرو خواهند شد
شبکه اجتماعی شمسه یک شبکه ارتباطی مجازی مخصوص تلفن های همراه (با سیستم عامل اندروید) است که می تواند به جای نرم افزارهای خارجی مشابه (وایبر، واتس آپ، لاین، تانگو و ...) مورد استفاده قرار گیرد. طراحی این نرم افزار با تاکید بر هویت بومی برای نخستین بار است که در خاورمیانه صورت می گیرد. این نرم افزار قدرتمند ایرانی را جوانان شناخته شده در جشنواره شمسه طراحی کرده و ساخته اند.
طراحی و ساخت نرم افزار شمسه موبایل sham۳mobile یکسال زمان برده و دارای امکاناتی همچون ارسال ویدئو،صدا، عکس و استیکرهای اختصاصی است.
 

 

منابع

ttp://mobazi.ir/new/index.html
http://www.ammarname.ir/node/112719
http://jahannews.com/vdcgnx9tnak9xq4.rpra.html
http://iranapps.ir/app/com.mmdt.syna

http://fanoosapp.ir

http://fatwanews.blogfa.com

http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=301565
http://patoghu.com/mobile/android/5292-Download-Dialog-Messenger-For-Android.html

http://anarmidone.com
www.kookoja.com

http://www.mehrnews.com

www.anarmidone.com

http://gapogop.com/about-us.html

http://tech24.ir

http://iranapps.ir/app/echat.com.ir

http://digiato.com

http://neda.net/index.htm
http://tntclub.ir

http://fanoosapp.ir

http://tntclub.ir

http://www.abrakapp.ir
https://cafebazaar.ir/app/com.bistalk.bisphone/?l=fa

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ناشناس
| 1400/1/23 - 16:06 |     0     0     |
خویه عالی ممندن


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد