درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 2 تیر 1397 - 18:06   

فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

مدیر روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران منصوب شد

  مدیر روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

گزارش نهایی کمیته پارلمانی رسانه‌های عامه سوئد به وزیر فرهنگ سپرده شد

  گزارش نهایی کمیته پارلمانی رسانه‌های عامه سوئد به وزیر فرهنگ سپرده شد


ادامه ادامه مطلب سه

تلویزیون اینستاگرام به راه افتاد

  تلویزیون اینستاگرام به راه افتاد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  10تیرماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی
  نظرسنجیAP-NORC: آمریکایی ها نسبت به روابط خود با متحدانشان خوشبین نیستند
  دکترسید شهاب سید محسنی عضوهیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی: پِژوهش، بسترسازتحقق روابط عمومی علمی و حرفه ای
  سند راهبردی بخش اطلاع رسانی و ارتباطات وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت تنظیم می شود
  برگزاری گردهمایی سراسری مدیران بانک ایران زمین
  مشارکت یک هزار میلیارد ریالی بانک ملی ایران در طرح اشتغال فراگیر
  انتخاب اعضای هیأت مدیره عکاسان مطبوعاتی ایران
  توانمندیها و دستاوردهای شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب
  10 توصیه برای جلوگیری از یک بحران کامل روابط عمومی
  وزیر ورزش بلاروس: مارادونا در نقش روابط عمومی دینامو برست نیست
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20010صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 23 آبان 1396 - 01:30
روابط عمومی و ارایه خدمات اجتماعی در بحران زلزله
در این مقاله سعی شده چارچوبی منسجم جهت کاهش آسیب های وارده بر مردم در زمان زلزله کشور طراحی شده و وظایف روابط عمومی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله در سه مرحله: پیش، حین و بعد از بحران با استفاده از ابزارهای نوین مورد بررسی قرار گیرد.
  

چکیده
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- حضور تکنولوژی های نوین ارتباطی درکلیه عرصه های اجتماع باعث شده است تا ارایه خدمات اجتماعی رشد روزافزونی داشته باشد.
در این مقاله سعی شده چارچوبی منسجم جهت کاهش آسیب های وارده بر مردم در زمان زلزله کشور طراحی شده و وظایف
روابط عمومی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله در سه مرحله: پیش، حین و بعد از بحران با استفاده از ابزارهای نوین مورد بررسی قرار گیرد.  با استفاده از این ابزارها نحوه اطلاع رسانی آسان تر شده و در نتیجه آسیب های وارد بر مردم کمترمی شود.

واژه های کلیدی: روابط عمومی 2، بحران زلزله، خدمات اجتماعی، آسیب

مقدمه
بی تردید عصر حاضر، بنا به دلایل متعدد، متنوع و پیچیده در کانون وقوع انواع بحران ها واقع شده است. امروزه،  جوامع معاصر با بحران های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، طبیعی، تکنولوژیکی و... در ابعاد ملی و بین المللی مواجه اند. اندیشیدن به راهکارهای برون رفت از این بحران ها، استفاده حداکثر و همه جانبه از ظرفیت ها و ابزارهای موجود جهت کنترل و کاهش خسارات ناشی از این بحران ها در جهان پرمخاطره کنونی، از دغدغه های اصلی هر جامعه ، سازمان، نهاد و نهایتاً هر فرد می باشد. در این بین "روابط عمومی" ها به عنوان بخشی از مدیریت هر سازمان، که مرکز چرخش و انباشت اطلاعات، ارتباط با مخاطبان و افکار عمومی و نقطه مرزی بین درون و برون سازمان تلقی می شوند؛ نیز از این

قاعده مستثنی نبوده و می توانند نقشی حساس، اثرگذار و سودمند ایفا کنند.
. ایران تنها در قرن بیستم، بیش از 130 زلزله شدید را در نقاط مختلف خود تجربه نمود؛ که علاوه بر تلفات انسانی و خسارت های اقتصادی- اجتماعی، آثار تخریبی بلندمدتی را نیز برجای گذاشت(باقریان، 1387)؛ به طوری که امروزه دیگر برای شهروندان ما پذیرش احتمال وقوع زمین لرزه های شدید در مناطق شهری کشور دشوار نمی‌نماید و مرور تاریخ سه دهه گذشته همواره این امر را به اثبات می رساند. از طرف دیگر دستگاه های اداری به شدت بخشی و به شدت مرکزگرای دولتی و نیمه دولتی نیز ضعف و کم توانی خود را برای مواجهه مناسب با شرایط پس از حادثه نشان داده اند.. به نظر می رسد تمرین هایی نیز که گهگاه جهت آمادگی انجام می شود؛ تنها در جهت هماهنگی دستگاه های مذکور است. هرج و مرج، آشفتگی، انتشار شایعات، اخبار غلط و ضد و نقیض، بی اطلاعی از نیازهای واقعی شهروندان ، عدم توزیع مناسب کالاهای امدادی در مناطق مختلف شهر ، ورود نیروهای ستادی از شهرها و استان های دیگر و به حاشیه رانده شدن شهروندان آسیب دیده، بی اختیار شدن آنان و سوء استفاده و منفعت طلبی پاره ای از سودجویان و فرصت طلبان و پیامدهای فاجعه بار روحی و روانی آن، همه از مسایل فوری مدیریت بحران در چنین شرایطی است.


آگاهی به این امر، ما را ناگزیر می سازد که با نگاهی تازه به روابط عمومی های سازمان ها و نهادهای دخیل در امر مدیریت بحران زلزله، رسانه ها و به ویژه رسانه های الکترونیک، توانایی ها و ظرفیت های آن را جهت آمادگی برای مقابله با چنین شرایطی، به رسمیت بشناسیم و آن را تقویت کنیم. برای این منظور ابتدا نگاهی اجمالی به روابط عمومی و وظایف آن انداخته و با تشریح مدیریت بحران، وظایف و چگونگی مدیریت یک حادثه بحران زا توسط روابط عمومی نهادی مرتبط با این امر- که در اینجا روابط عمومی " پژوهشگاه بین الملی زلزله شناسی و مهندسی زلزله" اختصاصاً مدنظر قرار گرفت- را مورد بررسی قرار داده و پیشنهادات خود را ارایه می دهیم.

 

دریافت فایل کامل مقاله

 

 

دکتر بهاره بخشی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند  
دکتر پروانه پیشنمازی

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ تاسیس خبرگزاری پارس در ایران


  تلویزیون اینستاگرام به راه افتاد


  صاحبان این تلفن‌های همراه با واتساپ خداحافظی کنند


  10 توصیه برای جلوگیری از یک بحران کامل روابط عمومی


  توانمندیها و دستاوردهای شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب


  وزیر ورزش بلاروس: مارادونا در نقش روابط عمومی دینامو برست نیست


  آغاز «ژورنال نویسی» و ایجاد چنین ستون هایی در رسانه های چاپی ـ ژورنال نویسی در ایران


  نظرسنجیAP-NORC: آمریکایی ها نسبت به روابط خود با متحدانشان خوشبین نیستند


  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد: مسئولیت پذیری، پاسخگویی و شفافیت با اهتمام روابط عمومی ها تحقق می یابد


    اطلاع‌رسانی مؤثر و دو سویه با ایثارگران در دستور کار روابط عمومی‌های بنیاد است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سخنرانان چهارمین همایش تخصصی تولید محتوا در روابط عمومی