درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 23:21   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19970صفحه نخست » شنبه، 7 آذر 1394 - 15:58
تاثیر تبلیغات در مصرف دخانیات
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد در صورتی که بسته های سیگار و دخانیات در قفسه های فروشگاه و در معرض دید نوجوانا وجود نداشته باشد ، احتمال سیگاری شدن ان ها در آینده بسیار کمتر خواهد بود
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد در صورتی که بسته های سیگار و دخانیات در قفسه های فروشگاه و در معرض دید نوجوانا وجود نداشته باشد ، احتمال سیگاری شدن ان ها در آینده بسیار کمتر خواهد بود


بر اساس مطالعات انجام شده توسط  شعبه  سازمان غیر انتفاعی رند در ایالات متحده آمریکا US-based non-profit organisation RAND ؛ مشخص شد که محدود کردن نمایش سیگار و محصولات دخانیات در رسانه ها و فروشگاه های خرده فروشی می تواند تاثیری بسیار مثبت در کاهش علاقه نوجوانان به مصرف سیگار داشته باشد.


در همین رابطه ویلیام شادل William Shadel دانشمند رفتار شناس در سازمان غیر انتفاعی رند اعلام کرد: " یافته های ما به روشنی نشان می دهد که در معرض دید قرار نداشتن محصولات دخانی در فروشگاه ها  می تواند آمار نوجوانانی که به سیگار علاقه مند شده و آن را مصرف می کنند کاهش دهد. "


در این مطالعات پژوهشگران دریافتند که احتمال سیگاری شدن نوجوانان با رعایت این موضوع می تواند به میزان یازده درصد کاهش پیدا کند.


در این مطالعات ، پژوهشگران از گروه های مختلف نوجوانان درخواست کردند که برای خرید از مراکز ویژه ای استفاده کنند که در یکی از آن ها بخش سیگار و تبلیغات آن دقیقا در پشت صندوقدار قرار داشته و در یکی دیگر از فروشگاه ها این تبلیغات در یکی از دیوارهای جانبی بوده و در فروشگاه سوم ، این تبلیغات به کلی حذف شده بودند.


بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی پژوهشگران ، در این مطالعات 241 فرد نوجوان در فاصله سال های 11 تا 17 سالگی شرکت داشتند . نتایج این پژوهش نشانگر این موضوع بود که علاقه و میل به مصرف دخانیات و سیگار در بین افرادی که از فروشگاه های فاقد بخش فروش سیگار و تبلیغات مرتبط با دخانیات خرید کرده اند به میزان بسیار زیادی کمتر از نوجوانانی است که در معرض تبلیغات محیطی دخانیات در فروشگاه ها قرار دارند .
به گفته کارشناسان ، موضوع فوق از این نظر قابل تامل است که در سال های اخیر شاهد هستیم که فروشندگان دخانیات و کمپانی های تولید کننده سیگار تبلیغات محیطی خود را از بیلبوردهای شهری و مجلات و نشریات حذف و آن را به فروشگاه ها و خرده فروشی ها منتقل کرده اند.


شرح کامل این مطالعات و نتایج به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله Tobacco Control منتشر شده و در اخیتار پژوهشگران قرار دارد.
 

سیناپرس

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد