درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 15:00   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19927صفحه نخست » ادامه مطلب چهارپنجشنبه، 5 آذر 1394 - 12:17
توجه مخاطبان به مسئولیت اجتماعی
گزارشگر امیر کاکایی - اگر در آینده از مسئولیت اجتماعی مستر دماغ کاسته شود و بخش تجاری این محصول بیشتر شود، قطعا برای این برند ریسک‌هایی را به همراه خواهد داشت و ممکن است به برند حتی لطمه‌ای وارد کند
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- این روزها در اکثر فروشگاه‌های سطح شهر تهران استند عروسک‌های مستر دماغ یا همان عروسک‌های حامی محک دیده می‌شود. صاحبان فروشگاه‌های مختلف به‌جای قرار دادن صندوق صدقه در فروشگاه خود، این استند‌ها را در فروشگاه خود قرار می‌دهند و مخاطبان نیز به‌جای صدقه دادن، عروسک‌های مستر دماغ را خریداری می‌کنند که خود این موضوع حس خوبی را برای دو طرف به همراه دارد. مدتی است که شرکت پالیز طی قرار‌دادی با سازمان مردم‌نهاد محک، عروسک‌های مستر دماغ را در راستای حمایت از کودکان مبتلا به سرطان وارد بازار کرده است؛ این عروسک‌ها را مخاطبان ایرانی می‌توانند به قیمت‌های مختلفی خریداری کنند. مسئله اینجاست که چه اقداماتی باعث شده استند‌ عروسک‌های مستر دماغ به‌راحتی در فروشگاه‌های مختلف پذیرفته ‌شود و این شرکت در راستای فروش بیشتر عروسک‌های خود چه استراتژی بازاریابی را اتخاذ کرده است.

 

در راستای پاسخ به این سوال دکتر احمدرضا باغبان، مشاور فروش و بازاریابی در گفت‌و‌گو با «فرصت امروز» می‌گوید: استراتژی که شرکت پالیز در راستای محصول مستر دماغ اتخاذ کرده است، marketing cause  یا بازاریابی علتی است که این نوع بازاریابی در کشورهای توسعه‌یافته دو نمونه موفق دارد و آن‌هم شرکت‌های دل با لب‌تاپ قرمزش است که در راستای کمک به بیماران ایدزی به بازار عرضه‌شده است و نمونه موفق دیگر در این زمینه برند pink nike است که در راستای حمایت از بیمارانی که مبتلابه سرطان سینه هستند، محصولاتی را به بازار عرضه می‌کند.

 

اهداف خیرخواهانه

او ادامه می‌دهد: در حال حاضر سازمان‌های معتبر دنیا به مقوله مسئولیت اجتماعی توجه ویژه‌ای دارند و مستر دماغ هم همین استراتژی را دنبال می‌کند و توجه ویژه‌ای به مقوله مسئولیت اجتماعی دارد. همین موضوع در فروش این محصول تاثیرات بسزایی گذاشته است و فروشگاه‌های مختلف به‌واسطه این موضوع این محصول را وارد فروشگاه خود می‌کنند و هم فروشگاه‌ها و هم خریداران مستر دماغ بیشتر به دنبال ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود هستند. معمولا فروشگاه‌ها در راستای اهداف خیرخواهانه این محصول را به مشتریان خود ارائه می‌دهند و همین موضوع باعث شده که این محصولات حتی در طباخی‌ها هم به فروش رسد. به‌صورت کلی افراد جامعه در تلاش هستند نقش خود را در جامعه به‌نوعی ایفا کنند و همین موضوع باعث شده از این محصولات استقبال مناسبی صورت پذیرد.

 

گروه هدفی عام

باغبان اظهار می‌کند: در این نوع شرکت‌های چون بخش تجاری با بخش خیریه‌ای متصل می‌شوند به‌احتمال‌زیاد این بازاریابی این محصولات از مسیر محک صورت می‌پذیرد و ویزیتورهای مستر دماغ در تلاش هستند که فروشگاه‌های مختلف را متقاعد کنند که سود حاصل از این محصول به‌صورت مستقیم وارد مجموعه محک می‌شود. پارتنر مستر دماغ که محک است در بازاریابی این محصولات بسیار تاثیرگذار است می‌توان اظهار داشت که مستر دماغ گروه هدف عامی را هدف قرارگرفته است و هرکسی که بتواند هزینه اندکی را در راستای مسئولیت اجتماعی خود پرداخت کند، گروه هدف مستر دماغ محسوب می‌شود.

 

توجه مخاطبان به مسئولیت اجتماعی

این مشاور بازاریابی و فروش درباره توزیع محصول مستر دماغ خاطرنشان می‌کند: محصولات مستر دماغ را مشتریان در حال حاضر می‌توانند از طریق سایت دیجی‌کالا تهیه کنند و به‌صورت کلی از کانال‌های توزیع مختلف این محصولات به مشتریان ارائه می‌شود که ممکن است این موضوع به‌وسیله محک صورت پذیرد. از طرفی مستر دماغ در مکان‌هایی که امکان دیده شدن محصول بیشتر است، حضور پیدا می‌کند.

 

او می‌افزاید: آب‌معدنی دماوند همان‌طور که روی بسته‌بندی‌های خود قید کرده بود، در چند سال گذشته بخشی از درآمد خود را جهت ساخت مدرسه به یونیسف اهدا می‌کرد و همین موضوع روی فروش محصولاتش تاثیرات بسزایی را گذاشته بود. از طرفی امروزه مخاطبان هنگام خرید علاوه بر توجه به اینکه محصول، ساخت کدام کشور است به مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها نیز هنگام خرید توجه می‌کنند و در برخی موارد اولویت خرید مخاطبان براساس نقش شرکت‌ها جابه‌جا می‌شود؛ مستر دماغ هم در راستای فروش خود از مقوله مسئولیت اجتماعی استفاده خوبی را انجام داده است و مخاطب هنگامی‌که وارد فروشگاهی می‌شود و قصد خرید عروسکی را دارد، هنگامی‌که ببیند دو عروسک یک قیمت دارد و حتی بخشی از مبلغ یکی از عروسک‌ها در راستای مسائل خیریه صرف می‌شود، ترجیح می‌دهد این عروسک مستر دماغ را خریداری کند و به‌صورت کلی این روش بازاریابی و فروش روشی نوین و خوبی محسوب می‌شود.

 

باغبان بیان می‌کند: اگر در آینده از مسئولیت اجتماعی مستر دماغ کاسته شود و بخش تجاری این محصول بیشتر شود، قطعا برای این برند ریسک‌هایی را به همراه خواهد داشت و ممکن است به برند حتی لطمه‌ای وارد کند و مستر دماغ باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشد اما اگر با همین کیفیتی که در حال حاضر کار می‌کنند، فعالیت‌های خود را ادامه دهد به نظر می‌رسد، فروش مستمری داشته باشند؛ چون برای فروشگاه‌ها و مشتریان این موضوع بسیار حائز اهمیت است که این فعالیت‌های مستر دماغ در حمایت از محک باشد و به همین دلیل هم است که در حال حاضر این محصول در بسیاری از فروشگاه‌های سطح شهر دیده می‌شود.

 

محمدمهدی تشرفی، کارشناس ارشد بازاریابی در گفت‌و‌گو با «فرصت امروز» می‌گوید: سیستم‌ فروشی برای مستر دماغ نمی‌توان متصور شد؛ چون شرکت پالیز قبول کرده است که این محصول را به‌صورت رایگان برای محک تولید کند و عروسک‌های مستر دماغ در حال حاضر به عروسک‌های محک در بین مخاطبان ایرانی معروف شده است. مخاطبان ایرانی مستر دماغ را در راستای اقدامات خیرخواهانه خریداری می‌کنند و از آن‌طرف فروشگاه‌های مختلف نیز در راستای اقدامی خیرخواهانه استندهای مستر دماغ را در فروشگاه‌های خود قرار می‌دهند و کلیت سودی که از این راه کسب می‌شود به سازمان مردم‌نهاد محک داده می‌شود.

 

خریدی خیرخواهانه

او ادامه می‌دهد: عروسک‌های مستر دماغ با قیمت آزاد در اختیار مخاطبان ایرانی قرار می‌گیرد و هر فردی که بابت این عروسک می‌تواند مبلغی را در راستای کمک به بیماران سرطانی به سازمان مردم‌نهاد محک پرداخت کند؛ به‌عنوان نمونه از قیمت پایه 10‌هزار تومان قیمت این عروسک‌ها شروع می‌شود و مخاطبان ایرانی می‌توانند عروسک‌ها را حتی به قیمت بالاتری خریداری کنند. سازمان مردم‌نهاد محک با این اقدام نوع کمک‌های مردمی را به شکل دیگری جمع‌آوری می‌کنند و با این اقدام در تلاش است که نوع کمک‌های مردمی را از صدقه گرفتن به اشکال مختلف تغییر دهد و مخاطبانی که می‌خواهند به بیماران مبتلا به سرطان کمک کنند با خریداری عروسک‌های مستر دماغ آنها را حمایت مالی می‌کند و مبلغی را بابت محصول می‌دهند؛ اگرچه این عروسک ارزش ریالی برای مخاطبان ندارد اما مخاطبان آن را به‌عنوان یک یادگاری از محک نگه می‌دارند.

 

این کارشناس ارشد بازاریابی اظهار می‌کند: سازمان مردم‌نهاد محک سابقه خوبی را در چند سال گذشته برای خود ایجاد کرده و از طرفی حساب‌های مالی محک و خدماتی که به بیماران مبتلابه سرطان می‌دهد، مشخص است و همین موضوع اعتمادی را در ذهن مخاطبان ایرانی به وجود آورده است که این مجموعه کمک‌هایی را به بیماران سرطانی می‌کند؛ همین اعتمادی که ایجاد شده باعث شده مخاطبان عروسکی را که شاید 5‌هزار تومان ارزش ریالی ندارد، به قیمت بالایی خریداری کنند و خریداری این عروسک‌ها نوعی کمک به هم نوعان خود تلقی می‌شود؛ چون مخاطبان به‌جای اینکه از طریق صندوق صدقه‌ها استفاده کنند و مبلغی را به نیازمندان کمک کنند با خریدن این عروسک حس خوبی را در خود ایجاد می‌کنند.

 

استقبال فروشگاه‌های ایرانی

تشرفی می‌افزاید: صاحبان فروشگاه‌های مختلف به‌جای اینکه صندوق صدقاتی را در فروشگاه‌های خود قرار دهند و مردم در آن پول خردی را وارد کنند، ترجیح می‌دهند استندهای مستر دماغ را به‌جای این صندوق‌های صدقه در فروشگاه خود قرار دهند و مبلغی را که از این راه درمی‌آورند، به سازمان مردم‌نهاد محک واریز کنند. از طرفی این موضوع حس دوطرفه‌ای را هم برای مخاطبان ایرانی و هم برای فروشگاه‌ها ایجاد می‌کند؛ به نظر می‌رسد این استراتژی، استراتژی تغییر فضای کمک به همنوعان است.

 

او خاطرنشان می‌کند: مستر دماغ توانسته است، ارتباط عاطفی را بین خریداران و نیازمندان جامعه برقرار کند. خریداران این محصول را به دلیل این موضوع که به آن نیاز دارند، خریداری نمی‌کنند در واقع در بازاریابی اجتماعی برخی از رویداد‌هایی را سازمان‌ها برگزار می‌کنند که به قشر خاصی مانند کودکان کار و... کمک کنند. این کارشناس ارشد بازاریابی اظهار می‌کند: در بازاریابی معمولا نیاز بازار را شناسایی و براساس آن نیاز محصولی به مشتریان ارائه می‌شود اما بازاریابی سازمان مردم‌نهاد محک به‌صورت مشارکتی اجتماعی است.

 

از طرفی معمولا اگر فردی بخواهد به نیازمندان کمک کند، رنگ و نوع صندوق صدقه برای آن فرد از اهمیت بالایی برخوردار نیست و عروسک‌های مستر دماغ هم ازنظر شکل و ظاهر برای مخاطبان اهمیت زیادی ندارند و به همین دلیل مخاطبان ایرانی به‌راحتی آن را خریداری می‌کنند. در این میان فروشگاه‌ها به دلیل اینکه به محک اطمینان دارند، به‌راحتی اجازه می‌دهند استند‌های مستر دماغ در فروشگاه‌های آنها قرار گیرد.

 

http://forsatnet.ir

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد