درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 17:07   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19922صفحه نخست » ادامه مطلب یکپنجشنبه، 5 آذر 1394 - 12:00
تولید محتوا در رسانه‌های اجتماعی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با توجه به گذشت ۴۶ سال از ابداع اینترنت در دنیا، جامعه اطلاعاتی هنوز به تولید محتوا در رسانه‌های اجتماعی تفکر اساسی نکرده است. می‌توان ۳ دوره را در این حوزه بررسی کرد. دوره اول عصری که ضریب نفوذ اینترنت مطرح شده بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با توجه به گذشت ۴۶ سال از ابداع اینترنت در دنیا، جامعه اطلاعاتی هنوز به تولید محتوا در رسانه‌های اجتماعی تفکر اساسی نکرده است. می‌توان ۳ دوره را در این حوزه بررسی کرد. دوره اول عصری که ضریب نفوذ اینترنت مطرح شده بود.

سرویس‌های مختلف اینترنتی و بعضی زیرساخت‌های اینترنتی و وضعیت کانال‌های دسترسی به اینترنت و روش‌ها و ابزارهایی بوده است که امکان اتصال کاربر را به این فضا فراهم می‌آورده. از سال ۲۰۰۰ میلادی به بعد به نوعی دوره شروع وب ۲ است. عصر شبکه اجتماعی است که با ظهور «بلاگ‌ها» آغاز می‌شود و دوره دوم را می‌توانیم عصر شبکه نام‌گذاری کنیم.

 

الگوی ارتباطی دوره نخست، مدل کلاسیک ارتباط رسانه‌ای به معنای فرستنده‌های اندک و گیرندگان انبوه است که درتمام رسانه‌های مشابه وجود داشت؛ مانند روزنامه ـ رادیو ـ تلویزیون ـ سینما ـ کتاب. با ظهور فناوری «وب ۲» به‌ویژه پدیده یا فناوری شبکه‌های اجتماعی، مدل ارتباطی تا حدی تغییر کرد و تولیدکننده محتوا، کاربران و مصرف‌کنندگان اطلاعات شدند.

 

بنابراین مدل کلاسیک ارتباط رسانه‌ای از فرستنده به کانال گیرنده به فرستنده و گیرنده تعاملی تبدیل شد که رفت و برگشتی است. گیرندگان پیام که امروزه گیرنده و فرستنده پیام شناخته می‌شوند یعنی در زمان گرفتن اطلاعات می‌توانند اطلاعات هم بفرستند بنابراین نقش گیرنده از باز خورد دهنده فراتر رفته و تبدیل به تولیدکننده محتوا شده که گیرندگان دیگری دارد. از سال ۲۰۱۰ م عصر محتوا شروع می‌شود که در آن تولید متن و داده اطلاعات نیز انجام می‌شود.

 

در عصر سوم فضای اینترنت اشباع شده به‌وسیله ابزارها، سکوها و زیر ساخت زیرا «داده‌های» موجود در فضای مجازی هر ۳ سال ۲ برابر می‌شود که نمایانگر سرعت رشد تولید محتوا در این فضاست. بانک‌های اطلاعاتی که به آنها کوه اطلاعات نیز گفته می‌شود شکل‌گیری می‌شوند که در مخازن نگهداری و از آن بهره‌برداری می‌شود. در این زمان پلت‌فرم‌های قدرتمندی به عنوان سکوهای بارگذاری اطلاعات ابداع می‌شوند و با هجوم شبکه‌ای کاربران به سمت این پلت فرم‌ها، داده‌ها، اطلاعات و محتوا از سوی کاربران روی آنها بارگذاری می‌شود.

 

اهمیت موتورهای جست‌وجو دراین بین بسیار پر اهمیت است. زیرا نزدیک ۸۰ درصد کاربران فضای مجازی از طریق یکی از اینها وارد محیط مجازی می‌شوند. حدود ۳۴ میلیون کاربر با ضریب نفوذ اینترنت ۵۴درصدی در ایران فعال هستند و به طور متوسط باید یک درصد تولید محتوای جهانی را در محیط اینترنت دارا باشیم که تبدیل به یک هزارم شده است. این موضوع نشان می‌دهد کاربران فضای مجازی و اینترنت در ایران بیشتر مصرف‌کننده هستند تا تولیدکننده.

 

ما ایرانی‌ها و به طور کلی فارسی زبانان بیشتر دانلود می‌کنیم تا آپلود. ما کاربران ایرانی بیشتر مصرف می‌کنیم تا تولید در فضای اطلاعات. از طرفی دیگر مقید به قانون کپی رایت نیستیم. برای تولید محتوا در فضای مجازی نیاز به بودجه، هزینه و نیروی انسانی کافی داریم. تولید محتوا یکی از ضرورت‌های فضای مجازی است. فضای اینترنتی یک فضای اطلاع‌رسانی، توسعه و انتقال دانش و اطلاعات است و مباحث امنیتی ۵درصد از این فضا را شامل می‌شود. درایران تولید محتوا هزینه دارد و درآمد هم ندارد.

قربانعلی تنگ‌شیر - مدرس ارتباطات

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد