درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 05:16   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19869صفحه نخست » سه شنبه، 3 آذر 1394 - 10:30
چرا هرچقدر تبلیغ می‌کنیم جواب نمی‌دهد؟
ما یک کسب‌وکار خدماتی هستیم و سابقه بسیار اندکی در کسب‌وکار خودمان داریم. از شروع فعالیتمان در این حوزه تا به حال سرمایه‌گذاری زیادی در تبلیغات انجام داده‌ایم اما به اهداف تبلیغاتی خودمان که نهایتا فروش بیشتر است نرسیده‌ایم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، ما یک کسب‌وکار خدماتی هستیم و سابقه بسیار اندکی در کسب‌وکار خودمان داریم. از شروع فعالیتمان در این حوزه تا به حال سرمایه‌گذاری زیادی در تبلیغات انجام داده‌ایم اما به اهداف تبلیغاتی خودمان که نهایتا فروش بیشتر است نرسیده‌ایم. عقیده ما این است که تبلیغات بهترین ابزار در فروش بیشتر است اما با توجه به رقبای زیادی که در بازار ما هستند از یکسو و کم بودن موانع ورود به این بازار برای تازه واردان از سوی دیگر ما به اهداف تبلیغاتی خود نرسیده‌ایم. از نظر کیفیت خدمات ما بر این باور هستیم که نسبت به رقبا خدمات ما دارای کیفیت بالاتری است اما در عمل نتوانسته‌ایم این متمایز بودن در کیفیت را به جذب مشتری تبدیل کنیم. چرا با اینکه ما سرمایه‌گذاری زیادی در انواع رسانه‌های تبلیغاتی اعم از بیلبورد، بنر، پیامک، ایمیل انجام داده‌ایم آن هم در حجم انبوه باز هم به نتیجه مطلوب خود نرسیده‌ایم.

در ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که هدف از تبلیغات در کسب‌وکارهای جدید این نیست که شما در کوتاه‌مدت به فروش بیشتر برسید و مشتریان زیادی را جذب کنید، بلکه هدف از تبلیغات آگاهی دادن به مشتریان هدفی است که شما در نظر گرفته‌اید. اما نکته اینجاست که این آگاهی را شما به اشتباه می‌خواهید به تمامی مشتریان احتمالی خود ارائه دهید و این درست نیست بلکه شما باید ابتدا مشتریان با پتانسیل بالا را هدف قرار دهید و آنها را به اندازه کافی آگاه کنید، به آنها خدمت با کیفیت خود را ارائه دهید و از طریق آنها به فروش بیشتر برسید.حقیقت این است که با توجه به تعدد رقبا در کسب‌وکارهای خدماتی و در بازارهای مختلف و همچنین تعدد پیام‌های تبلیغاتی و رسانه‌های متعدد در این حوزه که گزینه اول تمامی شرکت‌ها در ارتباط با مشتریانشان است، نرخ توجه مشتریان به رسانه‌های تبلیغاتی شما در دنیای کسب‌وکار امروز بسیار افت کرده است پس شما به‌عنوان یک کسب‌وکار کم سابقه در بازار خودتان باید هم پیام‌ها و شعارهای تبلیغاتی بسیار متفاوت و خلاقانه‌ای از جنس کسب‌وکار خودتان طراحی کنید که استراتژی و متمایز بودن خدمات شما را به خوبی به مشتری انتقال دهد و مهم‌تر از آن، اینکه این پیام را به همه ارائه ندهید.

طبق نمودار چرخه عمر پذیرش یک محصول یا یک خدمت، زمانی که شما برای اولین بار یک محصول یا خدمت جدید را وارد بازار می‌کنید، محصول یا خدمت شما توسط نوجویان پذیرفته می‌شود یعنی کسانی که همیشه دوست دارند اولین استفاده‌کننده‌ها باشند و معمولا وفاداران به برند هستند و پس از آن پذیرندگان اولیه محصول و خدمت شما را خریداری می‌کنند که معمولا رهبران عقیده یا گروه‌های مرجع هستند یعنی مشتری که مشتریان بعدی محصول و خدمت شما را در دست این افراد می‌بینند، پسند می‌کنند و برای خریدن از شما ترغیب می‌شوند. در اصطلاح به این دسته مشتریان عطسه‌کنندگان می‌گویند.
حالا کسب‌وکار خدماتی جدید خود را در نظر بگیرید، خدمات شما در واقع یک ایده ویروسی است که شما به پذیرندگان اولیه ارائه داده‌اید یا همان عطسه‌کنندگان، اگر این عطسه‌کنندگان ایده ویروسی شما را در بازار عطسه کنند، شما به مرحله بعد پذیرش خواهید رفت یعنی جایی که درصد بالای مشتریان در آنجا قرار دارند یعنی در حدود 68 درصد کل مشتریان که اکثریت پیشگام و پیرو هستند.

حالا اشتباه شما این بوده است که هدف شما از ابتدا این 68‌درصد بوده است، همان‌هایی که اصلا به محرک‌های بازاریابی و پیام‌های تبلیغاتی شما پاسخ نمی‌دهند و برای آنها جلب نظر نمی‌کند اما برای پذیرندگان اولیه اگر شما محرک مناسب انتخاب کنید جلب نظر خواهد کرد و آنها ویروسی می‌شوند. به فاصله بین پذیرندگان اولیه و اکثریت پیشگام در اصلاح «شکاف» گفته می‌شود. شما باید ماهرانه این شکاف را رد کنید تا به هدف خود که مشتریان بیشتر است، برسید.اما چگونه از این شکاف گذر کنیم؟ یکی اینکه همان‌طوری که عنوان شد خدمات شما باید کاملا متمایز از رقبا باشد که این تمایز می‌تواند از جنس قیمت، عملکرد، فرآیند کسب‌وکار بهتر، سرعت ارائه خدمات، کارکنان با صلاحیت بالاتر، محیط ارائه خدمات بهتر باشد.

دوم اینکه پیام خودتان را خوب طراحی کنید تا پذیرندگان اولیه به خوبی آگاه شوند سپس کانال ارتباطی شما با پذیرندگان اولیه باید به‌خوبی طراحی و اجرا شود و سرمایه شما باید بر ارتباط موثر با این دسته مشتریان متمرکز شود، در این کار فقط به تبلیغات بسنده نکنید، فروش شخصی، بازاریابی مستقیم، ابزارهای ترویج فروش و دیگر ابزارهای ارتباطات یکپارچه بازاریابی می‌تواند به شما کمک کند تا پیامتان را بهتر انتقال دهید و نهایتا اینکه راضی کردن این دسته مشتریان کلید موفقیت شما خواهد بود پس هر چه می‌توانید در ارائه خدمات با کیفیت به آنها سرمایه‌گذاری کنید، مدیریت ارتباط با مشتری را با آنها برنامه‌ریزی کنید تا به 68 درصد بعدی بتوانید برسید، این یعنی عطسه کننده‌ها را خوب ویروسی کرده‌اید و آنها هم برای شما عطسه خواهند کرد و شما به هدف تبلیغاتی خودتان خواهید رسید اما عطسه کردن فقط با رضایت مشتری به دست خواهد آمد پس سرمایه خودتان را بی‌جهت برای دستیابی به حجم فروش بالا در ابتدای فعالیت خودتان صرف نکنید.  مشتریان راضی هستند که با ارتباطات اثربخش شما وفادار به برند شما خواهند شد، برای شما مشتری خواهند آورد، برند شما را بهبود خواهند داد و شما را به فروش بیشتر که هدف نهایی کسب‌وکار خدماتی شما است نزدیک خواهند کرد.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3638

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد