روابط عمومی هابا اطلاعرسانی هوشمند میتوانند مدیریت رسانهای را اعمال کنند.
به گزارش شارا به نقل از روابطعمومی وزارت جهادکشاورزی دکتر سیدجواد حسینی کوهی خیلی مشاور وزیر و مدیرکل روابطعمومی وزارت جهادکشاورزی در چهارمین نشست مجمع مدیران روابط عمومی شرکتها و موسسات تابعه وزارت جهادکشاورزی که در محل موسسه تحقیقات گیاه پزشکی برگزار شد ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: حلقه اول اطلاعرسانی مدیران سازمان ها هستند که باهمکاری روابط عمومیها و رسانهها می توانند درجهت توسعه نظام اطلاع رسانی نقش آفرین باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بخش کشاورزی را دارای ظرفیتهای بالای اطلاعرسانی دانست و گفت: تامین امنیت و سلامت محصولات غذایی وظیفه وزارت جهادکشاورزی است.
وی افزود: نگاه موجودبه اهمیت سلامت محصولات کشاورزی باید تغییر کند چرا که پیش نیاز تامین سلامت انسانهاست و از هزینههای کلان درمان جلوگیری خواهد کرد.
دکتر حسینی فرایند تولید محصولات کشاورزی را شامل سه حلقه تامین نهادههای کشاورزی، مرحله داشت، کاشت و برداشت و صادرات و واردات دانست و گفت: متاسفانه تنها حلقه کاشت، داشت و برداشت در اختیار وزارت جهادکشاورزی است و تا حلقه اول و سوم فرایند تولید نیز در اختیار این وزارتخانه نباشد نمیتوان برنامهریزی دقیق و موثری برای بخش داشت ،که انشا... با تصویب طرح انتزاع توسط مجلس محترم به این سمت خواهیم رفت.
در ادامه این نشست دکتر زارع سرپرست موسسه تحقیقات گیاه پزشکی، روابط عمومی را بخشی از سیستم مدیریتی سازمان دانست و گفت: روابط عمومی هالازم است از تمامی علوم برای اطلاعرسانی صحیح و شفاف به مردم استفاده کنند.
وی افزود: پژوهش و تحقیقات زیربنای توسعه است و لازم است اعتبارات بیشتری به این بخش اختصاص یابد.
دکتر زارع با اشاره به اهمیت بسیار بالای سلامت تولیدات کشاورزی و غذایی گفت: نباید فقط شعار غذای سالم داده شود ،بلکه باید تمامی دستگاههای ذیربط برای تحقق کامل آن همکاری و تلاش نمایند.
همچنین در این نشست پیرامون نحوه ارتباط و تعامل بین وزارت جهادکشاورزی و رسانههای جمعی تبادل نظر به عمل آمد.
در بخش پایانی این نشست نیزشرکت کنندگان از نمایشگاه دائمی موسسه گیاه پزشکی بازدید کردند.
|