درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 18:30   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19761صفحه نخست » روابط عمومی بحرانیکشنبه، 1 آذر 1394 - 08:22
روابط عمومی در بحران بین‌المللی: حملات پاریس
نویسنده: جیسون تاناهیل - در هنگام بحران بین‌المللی، دنیای روابط عمومی نیز به همان میزان تحت تأثیر مصائب جهانی، از قبیل حملات تروریستی در پاریس که جمعه شب گذشته صورت گرفت، قرار می‌گیرد. واکنش شرکت‌ها و بنگاه‌های روابط عمومی زمانی بسیار مؤثّر است که لحنی هم‎دلانه و اندوه‌بار داشته باشند. در عین حال، شرکت‌ها و بنگاه‌ها باید متناسب با اسم تجاری شرکت نیز عمل کنند.
  

 

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در هنگام بحران بین‌المللی، دنیای روابط عمومی نیز به همان میزان تحت تأثیر مصائب جهانی، از قبیل حملات تروریستی در پاریس که جمعه شب گذشته صورت گرفت، قرار می‌گیرد. واکنش شرکت‌ها و بنگاه‌های روابط عمومی زمانی بسیار مؤثّر است که لحنی هم‎دلانه و اندوه‌بار داشته باشند. در عین حال، شرکت‌ها و بنگاه‌ها باید متناسب با اسم تجاری شرکت نیز عمل کنند.


ذیلاً چند مثال مؤثّر نقل می‌شود:

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


در این هفته هزاران شرکت در سراسر جهان پرچم‌های فرانسه را به عنوان شکلی از حمایت از فرانسه در دورانی از سوگواری، به حالت نیمه‌افراشته در آوردند. در نظر  مردم، پرچم‌های نیمه‌افراشته در جلوی زمین چمن مبیّن آگاهی جهانی نسبت به رویدادهای مصیبت‌بار است. در واقع، پرچم‌ها نشانۀ احترام هستند. مشابه پرچم‌های نیمه افراشته، کشورها و مؤسّسات بازرگانی از چراغ‌ها و لحظات سکوت برای حفظ مصیبتی جهانی در حیطه‌ای عمومی استفاده می‌کنند.

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


مثالی از آن شامل سالن اوپرای سیدنی، که چراغ‌هایش را به رنگ فرانسه روشن کرد، ساختمان امپایر استیت که به کلّی چراغ‌هایش را خاموش کرد، و لحظات سکوت در رویدادهای ملّی مانند جدیدترین مورد در بحث حزب دموکرات است. این حرکت‌ها شکلی از روابط عمومی مطلوب است، زیرا اندوه‌بار، همدلانه و حمایتی است.


پاریس انظار را بعد از حمله به خود جلب می‌کند و در سطحی محلّی، شرکت‌ها با استفاده از محصولات خود به حمایت از مردمانی می‌پردازند که هنوز تأثیرات مستقیم آن را حسّ می‌کنند. فیسبوک و ایربی‌ان‌بی1 هر دو خدماتی را به صورت روش‌های مقابله در برابر مصیبت عرضه کرده‌اند.


فیسبوک اخیراً ویژگی "کنترل ایمنی" (Safety Check) را افتتاح کرده، که به دوستان و خانواده اجازه می‌دهد که اطمینان حاصل کنند که افرادی را که در پاریس می‌شناسند در امنیت و سلامت به سر می‌برند. امّا، بسیاری از مردم اکنون در حیرتند که چرا فیسبوک قبلاً این گزینه را مجاز نشمرده بود. در پی این انتقادها، فیسبوک طرحی را برای افتتاح این گزینه، با تکرّر بیشتر، برای فجایع آینده اعلام کرد.


ایربی‌ان‌بی با فعّال کردن طرح Disaster Response (واکنش به فاجعه)، برای تأمین سرپناه برای افراد لطمه دیده، واکنشی مستقیم‌تر نشان داد.
ابتکار ایربی‌ان‌بی از میزبانانش در طیّ هاریکین سندی در آمریکای شمالی سیر تکاملی را طیّ کرد. طرح مزبور مستلزم آن بود که ایربی‌ان‌بی با کلّیه میزبانان در ناحیۀ پاریس تماس بگیرد، و تمامی هزینه‌های ذخیرۀ جا در پاریس را از 13 تا 17 نوامبر لغو نماید. شرکت همچنین به میزبانان توصیه کرد محلّ سکونت را به رایگان در اختیار بگذارند – کاری که صدها فرانسوی انجام داده‌اند.

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199پ


راه دیگر برای ترویج روابط عمومی مطلوب از طریق ادامۀ فعّالیت از طریق رویدادهای بین‌المللی ورزشی است. روز چهارشنبه، تیم‌های فوتبال انگلیس و فرانسه قرار است بازی کنند، و بازیکنان و هوادارن فوتبال انگلیسی در نظر دارند کلمات فرانسوی سرود ملّی فرانسه را به نمایش گذارند تا با تیم فرانسه، و بازیکن فرانسوی که یکی از منسوبینش را در حملات از دست داد، اعلام همبستگی نمایند.

 

1- اربی‌ان‌بی (Airbnb) وبسایتی است که مردم در آن مکان‌های اقامتی را کرایه می‌دهند. این وبسایت دارای بیش از ۸۰۰ هزار مکان فهرست شده در ۳۳هزار شهر و ۱۹۲ کشور است. این شرکت که در اوت ۲۰۰۸ به مرکزیت سان‌فرانسیسکو، کالیفرنیا، تأسیس شده، دارای مالکیت خصوصی بوده و توسط Airbnb, Inc اداره شده و در مالکیت آن قرار دارد.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

گروه ترجمه شارا

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد