درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 21 فروردین 1400 - 18:42   

نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400 با موضوع: ابر نیروی روابط‌عمومی

  نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400 با موضوع: ابر نیروی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

تقویم روز ارتباطات/ زادروز مصطفی قریب روزنامه نگار معاصر ایران ـ روش کار قریب در خبرنویسی

  تقویم روز ارتباطات/ زادروز مصطفی قریب روزنامه نگار معاصر ایران ـ روش کار قریب در خبرنویسی


ادامه ادامه مطلب دو

یافته‌های جدید پژوهش «پیو» در خصوص شبکه های اجتماعی

  یافته‌های جدید پژوهش «پیو» در خصوص شبکه های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب سه

آینده مشاغل در عصر هوش مصنوعی

  آینده مشاغل در عصر هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تقویم روز ارتباطات/ زادروز مصطفی قریب روزنامه نگار معاصر ایران ـ روش کار قریب در خبرنویسی
  رسانه و روابط عمومی در مناطق آزاد یعنی آینه های روبرو
  عزای ملی چیست؟
  درباره تخریب دوباره صنعت لبنیات / ۱۰درس‌ ارتباطاتی یک ویدئو
  دستاورد دیگری در سال جهش تولید؛ پشتیبانی فولاد مبارکه در تامین مواد اولیه صنعت فولاد/ تثبیت جایگاه بزرگترین آهک ساز خاورمیانه توسط فولاد سنگ
  روابط عمومی شرکت‌های وابسته به فولاد مبارکه باید در سیاست‌های اطلاع‌رسانی با این شرکت هماهنگ باشند
  مسابقه بزرگ زیست محیطی تهران رسانه
  ویژه نامه استانی روزنامه ایران با محوریت شهر سرخ رود منتشر شد
  آینده مشاغل در عصر هوش مصنوعی
  هنر شنیدن دیگران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1972صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیسه شنبه، 23 آبان 1391 - 04:16
فعالیت‌های تیم سازی ارزشمندند
مترجم: سودا ستاری نیکخو - حدود یک ماه پیش، اقدام به سرمایه گذاری در کاری کردم که قبلا هرگز پولی بابت آن صرف نکرده بودم: یک روز برای تیم‌سازی. حداقل می‌توانم بگویم که برای این کار در شک و تردید بودم. به عنوان صاحب یک کسب‌وکار کوچک، پولی برای مخارج غیرضروری ندارم و فعالیت‌های تیم‌سازی از نظر من بیش از آن که یک کار ضروری بوده باشد، فعالیتی کم ارزش محسوب می‌شد.
  

به علاوه، احساس من همواره این بوده است که فرآیند تیم سازی برنامه ریزی شده، کارمندان را آزار می‌دهد. چه کسی می‌خواهد روزی را برای شناختن اعضای تیمی سپری کند که برای دوست بودن با هم انتخاب نشده‌اند.
شرکت Metal Mafia نیز همانند بسیاری از شرکت‌های دیگر، دپارتمان‌های مختلف دارد و مانند بیشتر شرکت‌ها، تمایل ندارد روابط متقاطع زیادی بین دپارتمان‌ها وجود داشته باشد. امسال، به دلایلی، به نظر می‌رسد که بین دو دپارتمان اصلی شرکت، یعنی بخش‌های تکمیل سفارشات و فروش، اختلاف بیشتری به وجود آمده است. بنابراین، بعد از اینکه شریکم پیشنهاد صرف یک روز برای تیم سازی را داد، تصمیم گرفتم تلاشم را بکنم و یک نصف روز را برای انجام یک بازی گروهی که توسط cityHUNT طراحی شده بود، اختصاص دهم. من همچنین می‌خواستم به آنها روش حل مشکلات را به شیوه‌های خلاقانه نشان دهم تا بتوانند نیازهای شرکت
را مرتفع سازند.
به طور خاص‌تر، باید به کارمندان بخش فروش منتقل می‌کردم که تیم تکمیل سفارش یک بخش ارزشمندتر از معادله ای است که تجارت ما را می‌سازد و باید به تیم تکمیل سفارش یاد می‌دادم که به منظور کمک به هدایت شرکت به مسیر درست، به شیوه‌های جسورانه جدید عمل کنند. هر کسی را در تیم‌های دو یا سه نفره از هر گروه قرار دادم. چون کارمندان فروش من انگلیسی زبان هستند و زبان دومی نمی‌دانند و کارمندان تکمیل سفارش دوزبانه‌اند و اسپانیایی زبان‌های بومی‌اند، درخواست کردم نیمی از راهنمای تیم‌ها اسپانیایی باشند. با این کار مطمئن می‌شدم که هر تیمی به هر دو شریک به طور مساوی اعتماد خواهد کرد.
ایده پشت سر برنامه این بود که امیدوار بودم کارمندان فروش مان- کسانی که به طور طبیعی و با صراحت پشتکار بیشتری دارند و شغل شان آنها را رقابتی‌تر و فردگراتر می‌کند- یاد بگیرند نسبت به آنچه که مردم می‌توانند با هم به انجام برسانند، هوشیارتر باشند و بفهمند چقدر سخت است که تمام کارهای بی‌سر و صدا را همانگونه که تیم تکمیل سفارش ما با مهارت انجام می‌دهد،
انجام دهند.
از طرف دیگر، تیم تکمیل سفارش اغلب آرام و ساکت بود و مثل یک عامل ناشناخته اما بنیادی عمل می‌کرد و رضایت مشتریان را کسب می‌کرد که این امر در هشت سال گذشته به رشد شرکت ما کمک کرده است. من می‌خواستم این کارمندان از این روز به این نتیجه برسند که صدای آنها نیز به اندازه گروه فروش شنیده می‌شود و مهم بود که آنها به کارگیری این موضوع را یاد بگیرند. با اینکه کار سختی بود اما از آنها خواستم که به عنوان یک عضوی از پرسنل فروش در خطوط مقدم باشند. با این کار آنها مهارت واقعی برای کمک به مشتریان را به دست خواهند آورد، چیزی که به آن نیاز دارند.
فعالیت‌های شکار در این بازی به گونه‌ای تنظیم شده بود که اعضای هر تیم مجبور شوند بعضی از کارهای اعضای تیم مقابل را انجام دهند. کارمندان فروش توانستند به موقع و سریع جعبه‌ها را بسازند و انباشته کنند. از سفارش گیرنده‌ها درخواست شد به غریبه‌ها مراجعه کنند و با ایده امتحان کردن محصولات ما، به آنها کالا بفروشند.
این برنامه در یک روز گرم و آفتابی در ماه اوت، به مدت سه ساعت طول کشید، اما زمانی که به پایان رسید، موفقیت بزرگی بود. تیم‌ها به روش‌هایی با هم کار کردند که قبلا کار نکرده بودند و نه تنها درک جدیدی به دست آورده بودند، بلکه حس کنجکاوی جدیدی نسبت به حرفه‌ها و مردم داشتند. زمانی که روز به پایان رسید، همه موافق بودند کاری که انجام داده بودند بسیار سرگرم کننده بود و درخواست کردند که روزهای بیشتری این تجربه را داشته باشند.
بهترین قسمت این ماجرا این بود که پس از روز تیم سازی، در ماه بعد شاهد آن بودیم که کارمندان برخی روش‌های خود را تغییر داده بودند. هر کدام از آنها تجربه‌ای از آنچه که آن روز یاد گرفته، با خود به شرکت آورده است که بسیار با ارزش و قیمتی است.

منبع: Inc

www.donya-e-eqtesad.com

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ زادروز مصطفی قریب روزنامه نگار معاصر ایران ـ روش کار قریب در خبرنویسی


  7 اصل برای حفظ انسجام جلسات


  مزیت‌های سخنرانی‌ها


  هنر شنیدن دیگران


  هوا همیشه تاریک و سرد است برای درماندگان


  یافته‌های جدید پژوهش «پیو» در خصوص شبکه های اجتماعی


  رشد تبلیغات آنلاین در دوران کرونا


  روابط عمومی شرکت‌های وابسته به فولاد مبارکه باید در سیاست‌های اطلاع‌رسانی با این شرکت هماهنگ باشند


  درباره تخریب دوباره صنعت لبنیات / ۱۰درس‌ ارتباطاتی یک ویدئو


  رسانه و روابط عمومی در مناطق آزاد یعنی آینه های روبرو


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400 با موضوع: ابر نیروی روابط‌عمومی