درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 17:18   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی اعلام شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19718صفحه نخست » چهارشنبه، 27 آبان 1394 - 11:35
تجربه موفق«عرصه عمومی» رسانه ها و بانک مرکزی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- حضور روابط‌عمومی بانک‌ مرکزی نیز در این نمایشگاه به عنوان رکن اصلی اطلاع‌رسانی نهاد سیاستگذار پولی و بانکی در برهة کنونی که کشور شاهد اجرای طرح تحریک تقاضا به منظور رونق اقتصادی است، تجربة جدید و آموزه‌ای است که خوشبختانه در بیست‌یکمین نمایشگاه مطبوعات با استقبال و بازدید اصحاب رسانه مواجه شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- حضور روابط‌عمومی بانک‌ مرکزی نیز در این نمایشگاه به عنوان رکن اصلی اطلاع‌رسانی نهاد سیاستگذار پولی و بانکی در برهة کنونی که کشور شاهد اجرای طرح تحریک تقاضا به منظور رونق اقتصادی است، تجربة جدید و آموزه‌ای است که خوشبختانه در بیست‌یکمین نمایشگاه مطبوعات با استقبال و بازدید اصحاب رسانه مواجه شد.

بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها که در روزهای 16 الی 22 آبان ماه در مصلی امام خمینی برگزار شد، شاهد حضور رسانه‌های تاثیرگذار عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بود. شاید در وهله اول حضور روابط‌عمومی بعضی از سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در این نمایشگاه علامت سوالی در ذهن بازدیدکنندگان به وجود می‌آورد و این سوال مطرح می‌شد که «روابط‌عمومی» چه جایگاهی در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها دارد.

اگر خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها و به‌طور اعم رسانه‌ها را تشنة اخبار و اطلاعات بدانیم در مقابل روابط‌عمومی‌ها منبع و مأخذ اطلاعات و اخبار هستند.

حضور روابط‌عمومی بانک‌ مرکزی نیز در این نمایشگاه به عنوان رکن اصلی اطلاع‌رسانی نهاد سیاستگذار پولی و بانکی در برهة کنونی که کشور شاهد اجرای طرح تحریک تقاضا به منظور رونق اقتصادی است، تجربة جدید و آموزه‌ای است که خوشبختانه در بیست‌یکمین نمایشگاه مطبوعات با استقبال و بازدید اصحاب رسانه مواجه شد.

دعوت روابط‌عمومی بانک‌مرکزی از مدیران و کارشناسان ادارت تخصصی این بانک به منظور حضور در غرفه اختصاصی بانک‌مرکزی و پاسخگویی به سوالات و ابهامات خبرنگاران و حتی عموم مردم را می‌توان گامی موثر در مسیر «تعامل دو سویه روابط عمومی بانک‌مرکزی و رسانه‌ها» قلمداد کرد؛ پاسخگویی 17مدیر، مدیرکل و کارشناس ادارات تخصصی بانک‌مرکزی در محل نمایشگاه مطبوعات عملاً این شعار سال نمایشگاه ب ا عنوان «انتقاد منصفانه، پاسخگویی مسئولانه» را به طور عینی به بوته آزمایش گذاشت و به اذعان خبرنگاران و رسانه‌های جعمی این ابتکار روابط‌عمومی بانک‌مرکزی می‌تواند الگو و سرمشقی برای سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی شود.

در عصرکنونی ابزارهای جدید ارتباطی جایگاه و نقش ارتباطات چهره به چهره را به ارتباطات مجازی مبدل کرده‌است اما این اقدام درخور تحسین بانک‌مرکزی در تعامل دوسویه مدیران رسانه‌ها را از دو منظر می‌توان مورد واکاوی قرار داد.

اولاً اینکه شکستن بدعت این رسم کهنة که خبرنگار می‌باید برای کسب خبر و اطلاع به مسئولین مراجعه کنند با حضور پررنگ مدیران بانک‌مرکزی حاصل شد و استمرار آن روحیة پاسخگویی را در مدیران تقویت می‌کند.

دومین حضور روابط‌عمومی بانک مرکزی با ارکان تخصصی ادارت این پیام را به جامعة رسانه‌ای منتقل کرد که فضای گفتگو دو طرفه و تعامل راهی بهتر و موثرتر در تبیین سیاست‌های اتخاذی هر سازمانی است؛ چرا که توسل به صدور اطلاعیه و بیانیه‌های مطبوعاتی و ارتباط عمودی در بسیاری موارد نه تنها ابهامات و سوالات را برطرف نمی‌کند که به مراتب زوایای پنهان اقدامات در این ارتباط یکسویه پرابهام‌تر می‌شود.

امید است روابط‌عمومی سازمان‌ها علی‌الخصوص سازمان‌های اقتصادی باحضور متفاوت و تاثیرگذار خود در عرصه‌های تعاملی همچون نمایشگاه‌ها و همایش‌ها تجربه«عرصه عمومی» در عصر حاضر را به صورت عملی کسب و چراغ پرنوری برای تنویر افکار عمومی روشن نمایند.

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد