درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 10:07   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی

  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی
  انواع مختلف شهرت
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1970صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیچهارشنبه، 30 مهر 1399 - 13:49
دیوار ها مکانی برای معرفی روابط عمومی
شاید نتوان رسما نام این فعالیت ها را روابط عمومی گذاشت، ولی همین دیوار نوشته ها و اعلامیه های دیواری که توسط خرده نهادهای اقتصادی صورت می گیرد بخشی از فعالیت های روابط عمومی از جمله: معرفی، خبر و گزارش (از نوع فعالیت خود)، چاپ و پخش اقلام تبلیغی را انجام می دهد.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| بارها اتفاق افتاده هنگامی که سوار اتوبوس هستید،یا پیاده راه می روید،یا زمانی که در ترافیک گیر افتاده اید به دیوارهای اطراف توجه می کنید،عباراتی بر روی ان نوشته شده است که حمل کننده ی پیام می باشد.پس دیوار یک رسانه است و رسانه وسیله ای است برای انتقال پیام.

 

بارها اتفاق افتاده هنگامی که سوار اتوبوس هستید،یا پیاده راه می روید،یا زمانی که در ترافیک گیر افتاده اید به دیوارهای اطراف توجه می کنید،عباراتی بر روی ان نوشته شده است که حمل کننده ی پیام می باشد.پس دیوار یک رسانه است و رسانه وسیله ای است برای انتقال پیام.


از آن سو روابط عمومی پلی است میان یک سازمان و مخاطبانش . در دهه های اخیر بیشتر اوقات نام روابط‌عمومی ما را یاد اتاقی در سازمان های گوناگون و یا نشریات و ... می اندازد ولی شاید بهتر است به یاد بیاوریم که برخی خرده نهاد های اقتصادی در خود نیاز به این سازمان دهی اقتصادی ای نمی بینند و برای اعلام موجودیت و نوع فعالیت خود به جای آنکه به بخشی با نام روابط عمومی بسپارند که بروشور تهیه کند و یا با مطبوعات برای صفحه ی تبلیغات تماس بگیرد یا بخشی از تبلیغات تلویزیونی را اشغال کند ،دیوار را انتخاب می کنند و بر روی آن با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کنند.


مخاطبان به طور ساده به خوانندگان، بینندگان و شنوندگان یکی ازکانال های رسانه ای یا هر محتوا و نمایشی اشاره دارد (1) .


مردم هر روزه با یکدیگر برخورد دارند. به هم نگاه می کنند ،در وسایل نقلیه ی عمومی در کنار یکدیگر می نشینند و یا در پیاده رو ها در مسیر های گوناگون راه می روند . این بخشی از روزمرگی و برخورد غیر سازمان یافته ی اجتماعی ما در جامعه است که هر روز با آن سر و کار داریم . شاید دیوار ها به عنوان رکنی برای بخش بندی فیزیکی محیط ها ، محلی برای عدم توجه خوداگاه و ناخوداگاه ما به دیگر انسان ها در برخورد اجتماعی هر روزه ی ما باشد. در اینجا است که دیوارنوشته ها خود را می نمایانند.


شاید نتوان رسما نام این فعالیت ها را روابط عمومی گذاشت، ولی همین دیوار نوشته ها و اعلامیه های دیواری که توسط خرده نهادهای اقتصادی صورت می گیرد بخشی از فعالیت های روابط عمومی از جمله: معرفی، خبر و گزارش (از نوع فعالیت خود)، چاپ و پخش اقلام تبلیغی را انجام می دهد.


1-مک کوایل،دنیس(1387)مخاطب شناسی،ترجمه ی مهدی منتظر قائم،تهران:دفتر مطالعات و توسعه ی رسانه ها

 

منبع: قانون

 

 

 

 

 

 

 

 


 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد