درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 18:51   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19683صفحه نخست » سه شنبه، 26 آبان 1394 - 11:18
۲۰۱۶ سال ابزارهای پوشیدنی خواهد بود
در سال‌‌های اخیر شاهد شدت گرفتن تب و تاب استفاده از ابزارهای پوشیدنی هستیم. این ابزارها روز به روز وارد سطوح مختلف زندگی ما می‌شوند. با این وجود ابزارهای پوشیدنی هنوز به بلوغ کامل چه در زمینه‌ی طراحی و چه در زمینه‌ی عملکرد نرسیده‌اند؛ اما به نظر می‌رسد که این شرایط در سال ۲۰۱۶ تغییر خواهد کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، غول‌های دنیای فناوری در جهت گسترش کسب و کار و زمینه‌های فعالیت خود، نیازهای جدیدی را در زندگی کاربران تعریف می‌کنند. طبق همین روند آن‌ها در سال‌های اخیر تب و تاب استفاده از ابزارهای پوشیدنی را در بین کاربران خود به وجود آورده‌اند. بدلیل نوظهور بودن این شاخه از گجت‌ها، ابزارهای پوشیدنی هنوز در ابتدای فرآیند تکامل خود قرار دارند و ابزارهای معرفی شده تا کنون بعضا از لحاظ طراحی و عملکرد، دارای نواقصی بوده‌اند. اما به چند دلیل می‌توان سال ۲۰۱۶ را سال تحول ابزارهای پوشیدنی در نظر گرفت:

 

بنیاد XPrize کوالکام

شاید بهترین راه برای عملی کردن یک ایده، برگزاری یک رقابت در مورد آن باشد؛ و این دقیقا چیزی است که بنیاد XPrize کوالکام در حال انجام آن است. کوالکام، غول تراشه‌ساز دنیا، چند سال پیش بودجه‌ای ۱۰ میلیون دلاری را برای ساخت یک Tricorder واقعی در نظر گرفت. Tricorder یک دستگاه قابل حمل تخیلی بود که در مجموعه‌ی علمی تخیلی استار ترک (Star Trek) برای تشخیص بیماری افراد و ثبت داده‌های مربوط به سلامت آن‌ها بدون نیاز به حضور پزشک به کار گرفته می‌شد.

ملزومات در نظر گرفته شده برای دستگاه‌های مختلف جهت کسب مجوز ورود به رقابت XPrize بسیار بالا در نظر گرفته شده است: دستگاه باید قادر به ثبت پارامترهای اساسی سلامت افراد شامل فشار خون، آهنگ تنفس، درجه حرارت بدن و تشخیص ۱۵ نوع بیماری مانند ذات الریه، دیابت، هپاتیت A و سل باشد. قرار است کوالکام در سال ۲۰۱۶ برندگان نهایی رقابت Xprize را معرفی کند. مراسم اهدای جوایز این رقابت در تاریخ ۲۷ ژانویه برگزار خواهد شد.

در حال حاضر ۷ تیم به مرحله‌ی پایانی این رقابت راه یافته‌اند، اما با توجه به روند فعالیت‌های اخیر تیم‌ها، دستگاه تیم Scanadu مورد تحسین بسیاری از افراد قرار گرفته و از این تیم به عنوان بخت اول برنده شدن رقابت XPrize یاد می‌شود؛ تیم Scanadu که در مراحل ابتدایی قادر به جذب ۱.۶ میلیون دلار سرمایه برای ساخت دستگاه خود موسوم به Scanadu Scout شده بود.

۲۰۱۶ سال ابزارهای پوشیدنی خواهد بود

آن‌ها در ادامه، توجه سرمایه‌گذاران بیشتری را به سوی محصول خود جلب کردند. این دستگاه بی‌سیم با قرار گرفتن بر روی شقیقه‌ی فرد به مدت ۱ دقیقه، قادر به ثبت داده‌های حیاتی در مورد سلامت وی است. تمامی این داده‌ها در داخل یک اپلیکیشن موبایل ذخیره می شوند. این اپلیکیشن با تحلیل و بررسی داده های ذخیره شده، اطلاعات سودمندی را در مورد سلامت فرد و عادی یا غیرعادی بودن علائم حیاتی او ارائه می‌دهد و در صورت لزوم مراجعه به پزشک را توصیه می‌کند.

۲۰۱۶ سال ابزارهای پوشیدنی خواهد بود

Scanadu به طور کامل عملکرد دستگاه خود را به نمایش گذاشته و در جلب رضایت حامیان خود بسیار موفق عمل کرده است؛ اما این تیم به دنبال رسیدن به هدفی بزرگتر است. آن‌ها در تلاش برای دریافت تائیدیه‌ی FDA هستند. در این صورت می‌توان Scanadu Scout را ابزاری نامید که علاوه بر فراهم کردن راهکاری ساده برای سنجش علائم حیاتی بدن، مورد تائید جامعه‌ی پزشکی نیز هست.

والتر دی بروئر، بنیان‌گذار تیم Scanadu می‌گوید:

ما آخرین نسلی خواهیم بود که اطلاعات بسیار کمی در مورد سلامت بدن خود داریم. Scanadu Scout می تواند یکی از ابزارهایی باشد که در تغییر وضعیت کنونی کارساز است.

 

نسل دوم اپل واچ

هر چند که در حال حاضر هیچ گونه خبر رسمی در مورد نسل دوم اپل واچ در دست نیست، اما به نظر منطقی می‌رسد اگر در سال ۲۰۱۶ شاهد عرضه‌ی نسل دوم ساعت هوشمند اپل باشیم. از نظر تحلیل‌گران، نسل اول اپل واچ آن طور که باید در زمینه‌ی برآورده کردن انتظارات موفق عمل نکرده است. در حقیقت ساعت هوشمند اپل به جای آن که راه‌حلی برای نیازهای دنیای واقعی باشد، بیشتر شبیه پاسخی است که در جستجوی پرسشی مناسب است. از جمله مشکلات دیگری که به اپل واچ نسبت داده می‌شود کند بودن این ساعت هوشمند و وجود محدودیت در عملکرد آن است.

۲۰۱۶ سال ابزارهای پوشیدنی خواهد بود

نباید انتظار ایجاد تحولات عظیم در نسل دوم اپل واچ داشت، اما امیدواریم که اپل با اعمال تغییراتی، موجب سریع‌تر شدن عملکرد این ساعت هوشمند و لذت‌بخش‌تر شدن تجربه‌ی استفاده از آن شود. نسخه‌ی دوم از سیستم‌عامل اپل واچ تغییرات زیادی با خود به همراه داشت؛ در صورتی که اپل همین را در زمینه‌ی بهبود نرم‌افزاری اپل واچ ادامه دهد، احتمالا نسل دوم این ساعت هوشمند بسیار جذاب‌تر از نسل کنونی بوده و تجربه لذت‌بخش‌تری را برای کاربران خود به ارمغان خواهد آورد.

 

تلفن همراه خود را در خانه رها کنید

در حالیکه اکثر افراد تمایلی به جایگزینی تلفن همراه خود با یک ساعت ندارند، اما موارد بسیاری پیش می‌آید که شما تمایلی به حمل تلفن همراه با خود ندارید؛ اما جهت داشتن ارتباط کامل با افراد ناگزیر به استفاده از تلفن همراه خود هستید.
اینجاست که ابزارهای پوشیدنی مستقل خودنمایی می‌کنند. ساعت هوشمند گیر اس 2 سامسونگ همراه با e-SIM اولین گجت از دسته‌ی ابزارهای پوشیدنی مستقل است. این ساعت جزئی از موج جدید ساعت‌های هوشمند مستقلی است که در سال ۲۰۱۶ از راه خواهند رسید.

۲۰۱۶ سال ابزارهای پوشیدنی خواهد بود

به کمک e-SIM شما قادر به برقراری تماس و استفاده از دیتا بدون نیاز به اتصال ساعت هوشمند خود به تلفن همراه هستید. علاوه بر این، یک ساعت هوشمند کاملا مستقل به صورت بالقوه قادر به ارائه‌ی تجربه‌ی کاربری بسیار بهتری است؛ چرا که شما دیگر مجبور به تحمل نرخ‌های نوسازی (Refresh Times) طولانی نیستید. از لحاظ تئوری ساعت‌های هوشمند قادر به انجام این فرآیند در پس‌زمینه هستند.

 

دستبدهای سلامت بسیار ارزان‌قیمت به همراه قابلیت ثبت داده‌های سودمندتر

عرضه ی دستبندهای هوشمند ارزان قیمت پدیده نوظهوری نیست. دستبند Mi Band شیائومی یکی از مواردی است که در آسیا و اروپا بسیار موفق ظاهر شده است؛ دستبندی که تعداد قدم‌ها و میزان کالری دریافتی بدن شما را می‌سنجد و اطلاعاتی را در مورد خواب شما ارائه می‌دهد. با این حال عملکرد Mi Band در حال حاضر دارای محدودیت‌های زیادی است.

۲۰۱۶ سال ابزارهای پوشیدنی خواهد بود

اما به نظر می‌رسد که شیائومی در حال برنامه‌ریزی برای تغییر شرایط است. طبق اطلاعات لو رفته، این شرکت در حال آماده‌سازی دستبند سلامت جدید خود موسوم به Mi Band 1s است. در این دستبند با هدف ثبت داده‌های مفیدتر، یک حسگر ضربان قلب نیز اضافه شده است. با توجه به برچسب قیمت ۲۰ دلاری دستبند هوشمند جدید شیائومی، می‌توان انتظار فروش میلیونی آن را داشت. این دستبند برای افرادی که توان خرید نمونه‌های مشابه گران قیمتی همچون Fitbits و Jawbones را ندارند، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

 

منبع: زومیت

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد