درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 16:32   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19658صفحه نخست » دوشنبه، 25 آبان 1394 - 11:57
تلفن‌های هوشمند، قلب خرید آنلاین می‌شوند
با نزدیک شدن به پایان سال میلادی و در پیش بودن تعطیلات کریسمس، بازار خرید و فروش نیز داغ شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، اکنون در عصر دیجیتال بسیاری از فعالان عرصه فناوری پیش‌بینی می‌کنند بیشتر این خرید و فروش‌ها به صورت آنلاین و از طریق تلفن‌های هوشمند انجام شود.
یکی از مراکزی که تحقیقاتی در این زمینه انجام می‌دهد، Commonwealth Bank است که نتایج مطالعاتش‌نشان می‌دهد بسیاری از مردم به خرید آنلاین روی خوش نشان داده‌اند و انتظار می‌رود این روند همچنان ادامه داشته باشد. طبق گزارش این مرکز، میزان فروش آنلاین جهان در سال 2016 بیش از 20درصد رشد خواهد داشت و این روند حتی در کشوری مانند استرالیا که بازاری اشباع دارد نیز دیده می شود و هنوز فروشندگان خرده فروش فرصت دارند تا بخش فروش آنلاین خود را رونق بخشند.

 

افزایش 22درصدی خرید آنلاین در آسیا پسیفیک
بیشتر مراکز تحقیقاتی، به روند رو به رشد فروش آنلاین در جهان اذعان دارند ولی تحقیقات Visa e-commerce نشان می‌دهد بخش عمده‌ای از این چرخه خرید و فروش آنلاین از طریق وسایل الکترونیکی سیار همچون تلفن هوشمند، لپ تاپ، تبلت و... صورت می‌گیرد. به بیان دیگر خرید و فروش کالاها و سرویس‌ها از طریق m-commerce بزودی از راه رایانه‌های خانگی معمولی پیشی می‌گیرد و در این میان، تلفن‌های هوشمند به دلیل همه گیر بودن، نقش بیشتری دارند.


محققان این مرکز در تحقیق خود بیش از 11هزار و 760 نفر را در 13 بازار کشورهای آسیا پسیفیک (آسیا و اقیانوسیه) بررسی کردند که در میان آنها کشورهایی مانند سنگاپور، مالزی، استرالیا و هندوستان دیده می‌شود. در نتیجه گزارش این مؤسسه آمده است امسال خرید از طریق گوشی‌های هوشمند، لپ تاپ و تبلت در این کشورها 22درصد نسبت به کل سال 2014 افزایش داشته و به این ترتیب، فاصله بین تجارت الکترونیک و آنلاین از طریق رایانه‌های خانگی و گوشی و... کمتر شده است. به بیان دیگر تعداد بیشتری از مردم این منطقه از طریق وسایل الکترونیک سیار خرید می‌کنند یا صورتحساب‌های خود را می‌پردازند به جای اینکه از رایانه‌های خانگی بهره ببرند.


در این گزارش همچنین آمده است: کشورهایی همچون اندونزی، چین و تایوان در آسیا پسیفیک بیشترین رشد را در خرید و فروش آنلاین از طریق وسایل الکترونیکی متحرک بویژه تلفن هوشمند داشته‌اند، زیرا نسبت به سال 2014 افزایش 36درصدی، 34درصدی و 28درصدی را در این زمینه تجربه کرده‌اند.


این تحقیق همچنین با آنالیز رفتار خرید کاربران نشان داد که مردم تایلند به همان اندازه که از طریق رایانه‌های خانگی خود خرید دارند و صورتحساب پرداخت می‌کنند، وسایلی همچون گوشی‌های هوشمند، لپ تاپ و تبلت را نیز مورد استفاده قرار می‌دهند. البته در بخش دیگری از گزارش و نتیجه این تحقیق هم مشخص شده است که فاصله بین خرید آنلاین از طریق رایانه‌های خانگی و وسایل سیار در کشورهایی مانند چین، کره جنوبی و اندونزی بسیار کم شده است.

 

سریع‌ترین رشد خرید آنلاین در اروپا
این تحقیق تنها کشورهای آسیایی را پوشش نداده و تازه‌ترین گزارش نشان می‌دهد که تجارت الکترونیک و خرید و فروش آنلاین، سریع‌ترین رشد را در بازار اروپا دارد. گفته می‌شود میزان فروش آنلاین در بریتانیا، آلمان، فرانسه، سوئد، هلند، ایتالیا، لهستان و اسپانیا تا پایان سال 2015 میلادی نسبت به 2014رشدی 18.4 درصدی خواهد داشت.


انتظار می‌رود میزان خرید و فروش آنلاین در امریکا نیز از 306.85 میلیارد دلار در سال 2014 به 349.20 میلیارد دلار تا پایان سال 2015 برسد و حتی گفته می‌شود که این رقم در سال 2016 به 398.78 میلیارد دلار خواهد رسید. بخش فروش آنلاین کانادا نیز هرچند در مقایسه با امریکا بسیار کوچک است ولی انتظار رشد مناسبی می‌رود و پیش‌بینی می‌شود میزان فروش آنلاین این کشور از 20.82 میلیارد دلار سال 2014 به 23.56 میلیارد دلار در سال 2015 و 26.99 میلیارد دلار در سال 2016 برسد. البته در این کشورها هم خرید و فروش آنلاین به صورت m-commerce روندی رو به رشد دارد و با توجه به نتایج حاصل از این تحقیق انتظار می‌رود که دارندگان وسایل مبتنی بر سیستم عامل iOS حدود 22درصد و کاربران وسایل اندرویدی 7درصد از این خریدهای آنلاین را انجام دهند و حدود 3 تا 4درصد درآمد فروش نیز ازطریق Apple Pay انجام شود.


این گزارش همچنین نشان داده است که شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات آنها در زمینه خرید و فروش آنلاین چندان موفق نخواهند بود هرچند فیس‌بوک در این زمینه پیشتاز است و درآمد حاصل از فروش آنلاین آن از طریق تبلیغات به ازای هر بازدید حدود1.24 دلار خواهد بود. این رقم برای Pinterest به0.74 دلار، توئیتر به 0.60 و Reddit به 0.57 می‌رسد.

 

افزایش خرید آنلاین در روزهای خاص
میزان خرید آنلاین در روزهای مختلف سال رقم‌های متفاوتی نشان می‌دهد. طوری که فروش آنلاین فروشگاه‌هایی مانند علی بابا، آمازون، ebay و... در روزهای تعطیل و ایام خاص بیش از سایر مواقع سال است، چرا که مردم می‌خواهند در تعطیلات، ساعات بیشتری را کنار خانواده خود بگذرانند.‌به‌عنوان‌مثال پیش‌بینی ‌می‌شود ‌روز شکرگزاری (Thanksgiving) امسال میزان فروش سایت‌های آنلاین حدود 18درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد و در جمعه سیاه که در روزهای پایانی نوامبر است نیز این روند افزایشی ادامه پیدا کند. همچنین پیش‌بینی می‌شود بخش اعظم سر زدن به سایت‌های فروش آنلاین در این روزها از طریق تلفن هوشمند، لپ تاپ، تبلت و... انجام می‌شود طوری که 51 درصد بازدیدها در روز شکرگزاری از این طریق بویژه تلفن هوشمند خواهد بود.


پیش‌بینی می‌شود تعداد بازدیدهای انجام شده از طریق تلفن هوشمند، لپ تاپ، تبلت و... در کریسمس، از روز شکرگزاری هم بیشتر شده و این رقم به 52درصد برسد در حالی که 30 درصد خرید‌ها نیز از این طریق انجام شود.


کونور لینچ دبیر مؤسسه Visa e-commerce که این تحقیق را به عهده داشته است در این باره می‌گوید: این تحقیق از آن جهت اهمیت زیادی دارد که نشان می‌دهد میزان استفاده مردم از وسایل فناورانه سیار افزایش یافته است و مردم در حال حرکت و در طول سفر هم خرید می‌کنند. وی ادامه می‌دهد: نتیجه این تحقیق نشان می‌دهد که 3گروه عمده خرید کاربران از طریق وسایل دیجیتال و فناورانه نیز فشن و مد، پرداخت صورتحساب و خرید فیلم بوده است که هریک حدود 27درصد از این خرید را تشکیل داده‌اند. همچنین دریافتیم که خریداران آنلاین سنگاپوری به خرید برون مرزی علاقه فراوانی دارند و 77درصد خریدهای آنلاین آنها به این گونه بوده است. در مقابل، 75درصدخرید‌های آنلاین استرالیا و هنگ کنگ، برون مرزی بوده است در حالی که 81درصد کاربران ژاپنی ترجیح می‌دهند در خرید آنلاین خود، کالاهای داخلی را انتخاب کنند. این رقم در تایوان به 61 درصد و در ویتنام به 57 درصد می‌رسد. این گزارش نشان می‌دهد که کتاب و موزیک جزو بخش‌هایی هستند که کاربران به صورت مداوم به آن توجه دارند ولی میزان خرید در زمینه فشن و دنیای مد هرچند همیشگی و مداوم نیست، اما از کتاب و موسیقی پیشی گرفته است. کونور لینچ ادامه داد: دلیل اصلی گرایش بیشتر کاربران به خرید آنلاین، افزایش اعتماد آنهاست، چرا که در بیشتر موارد می‌توانند در صورت ناراضی بودن، کالا را بازگردانند. بخش دیگری از این تحقیق نشان می‌دهد که افرادکمتر از 30 سال، نه تنها بیشترین خرید آنلاین را دارند بلکه سریع‌ترین رشد نرخ هزینه کردن در خرید آنلاین را نیز دارند.

 


فروشندگان، آنلاین می‌شوند
با توجه به افزایش علاقه مردم به خرید آنلاین، بسیاری انتظار دارند بیشتر فروشندگان در این عرصه فعالیت مناسبی داشته باشند ولی بسیاری، هزینه‌های مختلف فناوری و همچنین بازاریابی را به عنوان موانع اصلی فروشندگان در رشد میزان فروش آنلاین می‌دانند. البته این تحقیق نشان می‌دهد که با وجود هزینه‌های بالا، 43درصد فروشندگان همچنان خوشبین هستند و می خواهند در 12ماه آینده باز هم بر میزان سرمایه‌گذاری خود در حوزه فناوری بیفزایند. حدود یک سوم فروشندگان نیز انتظار دارند که در آینده بیش از نیمی از خریدهای آنلاین به صورت m-commerce انجام شود هرچند برخی معتقدند همین حالا هم 41درصد فروشندگان بسیاری از مشتریان برای خرید آنلاین بیشتر از تلفن هوشمند خود بهره می‌گیرند.


به هرحال رونق عرصه فناوری و ورود آن به جنبه‌های مختلف زندگی از جمله خرید، امری اجتناب ناپذیر است و هریک از کمپانی‌ها و فروشندگان که می‌خواهند از این قافله عقب نمانند باید در زمینه فناوری‌ها و تبلیغات مرتبط با خرید آنلاین سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهند.

 

منبع: خبرآنلاین

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد