درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 12:29   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19484صفحه نخست » سه شنبه، 19 آبان 1394 - 11:58
روزنامه «یومی یوری» ژاپن در نمایشگاه مطبوعات تشریح شد
رئیس دفتر روزنامه یومی یوری ژاپن بعداز ظهر امروز با حضور در نمایشگاه مطبوعات به تشریح فعالیت‌های رسانه متبوعش پرداخت.
  

روزنامه «یومی یوری» ژاپن در نمایشگاه مطبوعات تشریح شد

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، نشست «آشنایی با روزنامه یومی یوری و فعالیت خبرنگاران ژاپنی و چگونگی توزیع روزنامه در ژاپن» با حضور کنجی تاکاتیشی، رئیس دفتر این روزنامه در بخش میز تخصصی بخش بین‌الملل بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها برگزار شد.
«
تاکاتیشی» در ابتدای نشست به جایگاه بالای روزنامه در سبد خانوارهای ژاپن اشاره و اضافه کرد: ژاپن تنها در فناوری‌های نوین پیشرفته و مشهور نیست بلکه مردم ژاپن بالاترین آمار روزنامه خوانی را در سطح جهانی دارند.
وی به یک نظرسنجی گسترده در ژاپن اشاره کرد و افزود: طی نظرسنجی که از مردم ژاپن درباره نهادهای مورد اعتماد در این کشور انجام گرفت، روزنامه‌ها پس از ارتش و بیمارستان‌ها، سومین نهاد مورد اعتماد مردم شدند.
رییس دفتر روزنامه یومی یوری درباره پیشینه این روزنامه اظهار داشت: روزنامه یومی یوری از سال ۱۸۷۴ تأسیس شد؛ «یومی یوری» به معنای فروش و خواندن است و این نام به‌دلیل نداشتن سواد خواندن و نوشتن مردم ژاپن در صد سال پیش است. آن‌ها در آن زمان با وجود اینکه سواد نداشتند اما به مطلع شدن از اخبار علاقه‌مند بودند و روزنامه را می‌خریدند و به شخص باسوادی می‌دادند تا اخبار را برایشان بخواند.
«
تاکاتیشی» درباره سیستم توزیع روزنامه در ژاپن گفت: روزنامه یومی یوری حدود ۱۰میلیون تیراژ در نوبت صبح دارد که این روزنامه‌ها از طریق آژانس‌های توزیع روزنامه پخش می‌شود. کیوسک‌های روزنامه فروشی در ژاپن بسیار محدود است چون مردم به خریداری ماهانه و تحویل به درب منزل خود بیش‌تر تمایل دارند.
وی عنوان کرد: «یومی یوری» تنها یک روزنامه نیست بلکه فعالیت‌های دیگری از جمله تیم ب «یس بال» حرفه‌ای، انتشار هفته نامه، ارکستر سمفونیک و برپایی نمایشگاه‌های دوره‌ای دارد.
رئیس دفتر روزنامه یومی یوری با ابراز تأسف نسبت به پایین آمدن تیراژ این روزنامه گفت: متاسفانه با گسترش تکنولوژی و توسعه دنیای مجازی، تمایل مردم به خریداری روزنامه مکتوب کاهش پیدا کرده و این مشکل گریبان‌گیر تمامی کشورها شده است. البته باید به دنبال راهکاری برای این کاهش باشیم.
«
تاکاتیشی» افزود: روزنامه یومی یوری در فضای مجازی هم اخبار خود را منتشر می‌کند اما تعدادی از مقالات به صورت رایگان در اختیار خوانندگان قرار نمی‌گیرد و باید برای آن هزینه بپردازند.با این وجود هزینه‌های خرید روزنامه کاهش در کشور پیدا کرده است.
وی با اشاره به اینکه خبرنگاران ژاپنی به صورت تجربی این حرفه را یاد می‌گیرند، گفت: ژاپن دانشکده خبر ندارد و خبرنگاران ژاپن با کمک از روزنامه نگاران باتجربه کار خود را شروع می‌کنند و در نهایت دوره‌های کوتاه مدت برایشان برگزار می‌شود. به طور کلی شیوه و نحوه روزنامه نگاری در ژاپن با ایران تفاوت عمده‌ای نمی‌کند چون اصول کار روزنامه نگاری یکسان است و تمامی خبرنگاران باید از آن تبعیت کنند.

 

منبع: موج

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد