درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 08:04   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19396صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 16 آبان 1394 - 10:57
پاسخ رییس انجمن عکاسان ایران به دلایل شکاف ارتباطی عکاسان
اصلاح رفتارهای اجتماعی، شکاف ارتباطی را کمرنگ می‌کند
اگرچه راه‌های ارتباطی این روزها زیاد شده است اما به نظر می‌رسد هیچ کدام از این راه‌های ارتباطی باعث کمتر شدن شکاف ارتباطی بین متخصصان نشده است. فرق نمی‌کند متخصص ارتباطات باشید یا عکاسی، تبلیغات، روابط عمومی، رسانه و سایر رشته‌های مرتبط؛ همه به نوعی از این اختلال ارتباطی رنج می‌بریم.
  

اصلاح رفتارهای اجتماعی، شکاف ارتباطی را کمرنگ می‌کند

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، اگرچه راه‌های ارتباطی این روزها زیاد شده است اما به نظر می‌رسد هیچ کدام از این راه‌های ارتباطی باعث کمتر شدن شکاف ارتباطی بین متخصصان نشده است. فرق نمی‌کند متخصص ارتباطات باشید یا عکاسی، تبلیغات، روابط عمومی، رسانه و سایر رشته‌های مرتبط؛ همه به نوعی از این اختلال ارتباطی رنج می‌بریم. هر کدام از ما مثل یک جزیره تلاش می‌کنیم تا نقشی در گسترش و توسعه‌ی زمینه‌ی کاری‌مان داشته باشیم و وقتی با هم کاری را پیش می‌بریم از سوءتفاهم‌ها و سایر اختلال‌های ارتباطی مصون نیستیم. در چنین فضایی ما به عنوان یک رسانه‌ی تخصصی چه قدر می‌توانیم فضای همدلی و ارتباط در جامعه‌ی متخصصان تقویت کنیم؟ آیا اصولا رسانه‌ها این قدرت را دارند که به سهم خود فضای ارتباطی مناسب‌تری را ایجاد کنند یا این که رسانه به عنوان یک عامل آن قدر نمی‌تواند قدرتمند باشد که نقش انجمن‌های صنفی را هم بر عهده بگیرد؟ این پرسش‌ها و زمینه‌های مشابه آن را با متخصصان در میان گذاشته‌ایم تا ارزیابی آن‌ها را بدانیم.

مسعود زنده روح کرمانی، رییس انجمن عکاسان ایران می‌گوید: مساله شکاف ارتباطی یک مساله فراگیر بین تمام رشته‌های هنری است نه تنها رشته عکاسی. امروزه در تمام مقوله‌ها این کمبود ارتباطات وجود دارد. در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی مسیرهای ارتباطی بین افراد را به وجود می‌آورد. اما نمی‌توان گفت این شبکه‌ها مدینه فاضله‌ای برای ارتباط به حساب می‌آیند؛ زیرا بخش عمده‌ای از همین شبکه‌ها هم اغلب اطلاع‌رسانی می‌کنند و به‌ندرت بحث‌های نظری و علمی در آنها اتفاق می‌افتد.

او ادامه می‌دهد: متاسفانه وقتی که بحث‌های علمی یا نظری صورت می‌گیرد، دلخوری‌هایی به وجود می‌آید و افراد دارای نظر احساس می‌کنند که باید عقایدشان را به سایرین تحمیل کنند. برخی فکر می‌کنند در خلال بحث‌ها به آنها توهین شده است و گروهی هم به سرعت موضع‌گیری می‌کنند. من فکر می‌کنم ابتدا باید رفتارهای اجتماعی ما در تمام سطوح اعم از اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و … تغییر کند و اصلاح شود.

زنده‌روح‌ کرمانی می‌گوید: وقتی این رفتار تغییر کند، به این نتیجه خواهیم رسید که همواره رفتار جمعی بهتر از رفتار فردی است. در نتیجه بخش عمده‌ای از مشکلات ما در زمینه‌ی ارتباطی حل می‌شود و بهبود می‌یابد. برای مثال ما در حال حاضر می‌بینیم رابطه‌ی بین انجمن و اعضا رابطه‌ای یک طرفه است. تنها از طرف انجمن، اطلاعاتی ارسال می‌شود و هیچ بازخوردی از طرف اعضا دریافت نمی‌شود. وقتی رفتار دوطرفه نباشد، بحثی هم شکل نمی‌گیرد. در جلسات معدودی هم که شکل می‌گیرد، دلخوری‌هایی به وجود می‌آید و به زعم بنده این دلخوری‌ها همه از عدم شکل‌گیری ارتباط کافی است.

او پیشنهاد می‌کند: به نظرم اگر رسانه‌ای قصد دارد به شکل‌گیری و افزایش این ارتباط کمک کند، باید در وهله‌ی اول بسیار فعالانه عمل و انرژی زیادی برای این کار صرف کند. اگر رسانه‌ها سعی کنند با تمامی انجمن‌های تخصصی در هر زمینه‌ای حتی پزشکی ارتباطات تنگاتنگ داشته باشند، شاید این مسیر تسهیل و کار در شکل حرفه‌ای خود دنبال شود.

زنده روح کرمانی در پایان می‌گوید: ما باید تحمل شنیدن نقد را در خود افزایش دهیم. متاسفانه در جامعه‌ی ما فرهنگ نقدپذیری بسیار ضعیف است و افراد احساس می‌کنند اگر کسی آنها را نقد می‌کند، در حال ضربه زدن به شخصیت آنهاست.

 

منبع: شفقنا

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد