درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 14:49   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19267صفحه نخست » چهارشنبه، 6 آبان 1394 - 13:10
مهارت‌های مدیریتی
آیا استرس می‌تواند مفید هم باشد؟
به عقیده نویسنده دنبال کردن یک زندگی بدون دغدغه و استرس سبب ایجاد مشکلات و استرس‌های بیشتری خواهد شد و همچنین بدون مواجهه و رویارویی با چالش‌های سخت زندگی، قادر به غلبه بر آنها نیستیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، به عقیده نویسنده دنبال کردن یک زندگی بدون دغدغه و استرس سبب ایجاد مشکلات و استرس‌های بیشتری خواهد شد و همچنین بدون مواجهه و رویارویی با چالش‌های سخت زندگی، قادر به غلبه بر آنها نیستیم.

زمانی را به یاد آورید که در حال تجربه یک رشد شخصی یا حرفه‌ای مهم و اساسی بوده‌اید. استرس ویژگی‌های قابل‌توجهی دارد: به ما یادآوری می‌کند که دقت بیشتری به‌کار بریم، ما را به‌طور مستقیم با چالشی‌ترین و مهم‌ترین جنبه‌های زندگی روبه‌رو می‌کند و به‌طور کلی مزایای غیرمنتظره‌ای را در قالب رشد شخصی به همراه دارد.
با ترکیب نتایج به‌دست آمده از تجربیات برگزاری سمینار‌های رهبری و آموزش‌هایی درباره نحوه تفکر و هنر‌های رزمی طی سال‌ها و همچنین انجام تحقیقات تجربی در زمینه روان‌شناسی، ما به این نتیجه رسیدیم که افراد دارای این ذهنیت «استرس سبب بهبود می‌شود» نسبت به کسانی که اعتقاد دارند استرس یک عامل ناتوانی در زندگی است، در کارشان عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند و همچنین عواقب منفی استرس بر سلامتی آنها کمتر است.
در پژوهشی که با همکاری مدیران، دانشجویان و ورزشکاران حرفه‌ای به انجام رسیده است، موفق به طراحی سه مرحله شده‌ایم که می‌تواند به فشار ناشی از استرس پاسخ دهد و اثرات منفی ناشی از آن را کاهش دهد.

مرحله اول: آن را ببینید
اولین گام برای پاسخ به استرس خود، دیدن آن به جای انکار استرس است. توصیه ما به شما این است که دلیل استرس خود را برای خود شرح دهید (آن را نامگذاری یا بر چسب‌گذاری کنید) به‌عنوان مثال به خود بگویید که درباره عدم موفقیت فرزندم در مدرسه استرس دارم. تحقیقات انجام شده در زمینه علوم عصب‌شناسی توسط مت لیبرمن نشان می‌دهد که چگونه اعتراف به استرس داشتن می‌تواند به مغز شما کمک کند تا آگاهانه‌تر واکنش نشان دهد. در یک مطالعه به شرکت‌کنندگانی که تحت اسکن مغزی قرار داشتند تصاویر احساسی منفی نشان داده شد و سپس از آنها خواسته شد تا به این تصاویر برچسبی بزنند. در این حالت فعالیت عصبی از منطقه آمیگدال (منطقه احساسی مغز) به قشر جلویی مغز (جایی که مغز به‌صورت آگاهانه و عمدی فعالیت می‌کند) انتقال یافت. به عبارت دیگر اذعان به استرس در مواقعی که دچار استرس شده‌اید به شما این امکان را می‌دهد تا واکنش درونی خود را متوقف کنید و آگاهانه‌تر پاسخ دهید.

به هر حال طفره رفتن از استرس زیان‌بارتر از اذعان به آن است. تحقیقاتی که ما با همکاری پیتر سالو وی و شأن آکور انجام داده‌ایم، نشان داده است که کسانی که معتقدند استرس به‌عنوان یک عامل بازدارنده است معمولا بیش از حد یا در سطح خیلی پایینی درگیر استرس می‌شوند و به آن پاسخ می‌دهند، درحالی‌که کسانی‌که دیدگاهشان راجع به استرس به‌عنوان یک عامل بهبود و پیش برنده است به‌صورت متعادل تری به استرس پاسخ می‌دهند و بیشتر به دنبال بازخورد آن هستندکه این بازخورد برای یادگیری و رشد بلندمدت آنها نیز بسیار حائز اهمیت است. تمرکز حواس و دیگر شیوه‌های تمرکز می‌تواند در اذعان به استرس و چگونگی پاسخ به فشار‌های ناشی از آن به شما کمک کند. هر فرد به‌صورت منحصربه‌فردی واکنش نشان می‌دهد.

مرحله دوم: آن را از آن خود بدانید (به رسمیت بشناسید)
یک راه برای به رسمیت شناختن استرس این است که ما در مواجهه با مسائلی که برایمان حائز اهمیت است استرس بیشتر و باشدت‌تری داشته باشیم، این استرس به ما نشان می‌دهد که مساله موجود برای ما بسیار مهم است و ما به آن اهمیت می‌دهیم. این کار باعث ایجاد انگیزه مثبت در ما می‌شود زیرا می‌دانیم مسائل مهم به راحتی قابل انجام نیستند. یک استعاره که برای توصیف این وضعیت مورد استفاده قرار می‌گیرد چنین است «این وضعیت شبیه یک شب سرد و تاریک در اورست است». اگر شما قصد صعود به اورست را داشته باشید این تصور وجود دارد که طی مسیر شب‌های سرد و تاریک نیز وجود داشته باشد. انجام سایر کارهای مهم زندگی نیز مانند این صعود است. قطعا رشد و پرورش یک کودک یا راه‌اندازی یک کسب‌وکار و امثال اینها کار ساده‌ای نیست. به رسمیت شناختن استرس لزوما سبب دور کردن شرایط سخت نمی‌شود، اما شرایط قابل تحملی را به وجود می‌آورد تا به شما انگیزه کافی بدهد.
در یک دوره آموزشی، یکی از اعضای ارشد چنین گفت که کادر رهبری موقعیت‌ها را به گونه‌ای طراحی می‌کند که استرس‌زا، پرهرج و مرج و پویا است به‌گونه‌ای که تیم یاد می‌گیرد در شرایط دشوار نیز خود را کنترل کند.

مرحله سوم: از آن استفاده کنید
برخلاف آنچه ممکن است تصور کنید، پاسخی که بدن به استرس می‌دهد طوری طراحی نشده است که ما را از پای در آورد. در حقیقت هدف تکاملی بدن در پاسخ به استرس، کمک به ذهن و بدن برای بهبود عملکرد است. هنگامی که بدن با شرایط استرس زا مواجه می‌شود، هورمون‌هایی نظیر آدرنالین و دوپامین ترشح می‌شود که این هورمون‌ها باعث می‌شوند به مغز و بدن اکسیژن و خون بیشتری تغذیه شود و باعث می‌شود فرد با انرژی، حساسیت و تمرکز بیشتری به شرایط پاسخ دهد. اگرچه در بعضی شرایط استرس ممکن است مضر باشد اما در بسیاری از مواقع هورمون‌هایی که هنگام استرس ترشح می‌شوند باعث رشد، افزایش ایمنی بدن و بازسازی سلول‌ها می‌شوند. این امر به خود استرس مربوط نمی‌شود بلکه به نحوه پاسخی که ما به استرس می‌دهیم مربوط می‌شود.

در بسیاری از شرایط به وضوح مشخص نیست که چگونه از استرس بهترین استفاده را ببریم، خصوصا در موقعیت‌های طولانی یا پیچیده‌تر. یک درگیری مداوم با همسر یا رئیس خود، شرایط نامساعد سلامتی یا حتی اختلاف با یک دوست را در نظر بگیرید. راهکار مهم در این شرایط استرس‌زا این است که نسبت به فرصت‌های به‌وجودآمده و زمینه‌های یادگیری آگاه باشید. درست همانند چالش‌هایی که در چرخه طبیعی زندگی خود تجربه کرده اید، هیچ‌کس بدون اندوه و غم در این چرخه نیست. رویارویی با این شرایط سبب می‌شود تا آگاهی عمیق تر، چشم‌انداز‌های جدید، حس لذت بیشتر برای زندگی و حس معنادار بودن زندگی را کسب کنید.
در حال حاضر جامعه تا حد زیادی موفق به طراحی استرس به‌گونه‌ای شده است تا به‌طور بالقوه فرصت یادگیری و رشد در شرایط استرس‌زا فراهم شود. این امر به این معنی نیست که ما تمام عوامل استرس‌زا را به‌عنوان یک عامل مثبت در نظر بگیریم بلکه به این معنی است که به‌گونه‌ای به استرس خود پاسخ دهید که امکان غلبه بر چالش‌های اجتناب‌ناپذیر زندگی را داشته باشید.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3615

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد